Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten


Heb hem ook staan. Krijg alleen de twee buitenste hotbird en Astra 28 niet hoger dan 78 op SNR

 

De andere twee staan op 94-95%

 

En het maakt niet it hoe ik ze verplaats op de rail. Komt het misshien omdat de 2 buitenste LNB's van een ander merk zijn dan Alps?

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pino
Heb hem ook staan. Krijg alleen de twee buitenste hotbird en Astra 28 niet hoger dan 78 op SNR

De andere twee staan op 94-95%

En het maakt niet it hoe ik ze verplaats op de rail. Komt het misshien omdat de 2 buitenste LNB's van een ander merk zijn dan Alps?


Pino dat kan je zo eve testen door 1 van de middelste lnb buiten te zetten en kijken of er verbetering in zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Krijg geen 100% maar dit is denk ik afhankelijk op welke zender je gaat zitten op Hotbird. 83% is max wat dat ding haalt op een van de zenders die ik aan kon treffen.

 

Vraag me af op welke zender de poster heeft gemeten??

 

Edit :

 

 

Zie al de user had geen 100% maar een lager percentage SNR. Mijn excuses :P

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DINGES
Origineel bericht van: Pino
Heb hem ook staan. Krijg alleen de twee buitenste hotbird en Astra 28 niet hoger dan 78 op SNR

De andere twee staan op 94-95%

En het maakt niet it hoe ik ze verplaats op de rail. Komt het misshien omdat de 2 buitenste LNB's van een ander merk zijn dan Alps?


Pino dat kan je zo eve testen door 1 van de middelste lnb buiten te zetten en kijken of er verbetering in zit.


Het scheelt maar 4-5% wink

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Connection, of een van de andere leden,

 

Ik ben nieuw op dit forum, je uiteenzetting gelezen welke zeer duidelijk is, pluim hiervoor.

 

Ik zou twee LNB's Quad willen gebruiken van Alps, nu hebben ze twee types BSTE9-101B Quad switch en BSTE4-101B voor 4 gebruikers.Hierachter 3 Diseqc 2.0 4-1 van Axing of Sur.

 

Ik zou de vogende opstelling willen maken:

Twee Quads en twee Duo LNB, zodat twee Philips decoders gebruik kunnen maken van 4 satellieten, en de derde van 2 satellieten.

 

Alvast bedankt voor een antwoord, Groeten Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wilnijv
Hallo Connection, of een van de andere leden,

Ik ben nieuw op dit forum, je uiteenzetting gelezen welke zeer duidelijk is, pluim hiervoor.

Ik zou twee LNB's Quad willen gebruiken van Alps, nu hebben ze twee types BSTE9-101B Quad switch en BSTE4-101B voor 4 gebruikers. Hierachter 3 Diseqc 2.0 4-1 van Axing of Sur. Welke van de twee LNB's is bruikbaar voor dit doel?

Ik zou de vogende opstelling willen maken:
Twee Quads en twee Duo LNB, zodat twee Philips decoders gebruik kunnen maken van 4 satellieten, en de derde van 2 satellieten.

Alvast bedankt voor een antwoord, Groeten Willem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig uitgelegd, en inderdaad betere waardes dan een multytenne. Nu zie je wel goed dat de Hotbird sterker is geworden de afgelopen jaren. Ik had namelijk een paar jaar geleden vaak problemen met een 78cm op Hotbird en plaatste daarom 88cm, maar nu komen alle transponders prima binnen.

 

De 78cm Triax verkoop loopt gegarandeerd opeens een stuk beter dankzij dit topic.

 

Lijstje benodigdheden (ik heb voor de Euroline gekozen, gewoon net iets mooier voor een tientje meer):

Triax 121761 TDS78cm Euroline

Triax 300727 Multiblock 4LNB's

Triax ALPS BSTE8 single LNB

Triax 300509 MFD41 4x1 DiSeqC Switch

 

M_Z

post-1589-1318261072,3951_thumb.jpg

post-1589-1318261072,4206_thumb.jpg

post-1589-1318261072,445_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij regen gisteren en eergisteren viel mijn signaal helemaal weg.

 

Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen. Heb best wle hoge waardes op ASTRA 19 bijvoorbeeld 15.10 DB en een signaal van 92% om 99% en BER 0.

 

 

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pino
Heb best wle hoge waardes op ASTRA 19 bijvoorbeeld 15.10 DB

Ik zit hier normaliter op 16 komma nogwat DBtjes op 19,2E, maar als het zo hard plenst dan komt d'r echt niks meer door hoor eek

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Pino
Heb best wle hoge waardes op ASTRA 19 bijvoorbeeld 15.10 DB

Ik zit hier normaliter op 16 komma nogwat DBtjes op 19,2E, maar als het zo hard plenst dan komt d'r echt niks meer door hoor eek

vGnp


En daar had ik dus nooit last van bij een multytenne terwijl die maar ergens op de helft bleef steken kwa DB.

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Multytenne had ik er juist last van, het kleinste regenbuitje verstoorde al het beeld.

Ook de HD zenders waren daar bijna niet op te ontvangen.

Ik heb de afgelopen dagen geen beelduitval gehad met dat noodweer.

Je zegt dat je op de Astra 19.2 16db hebt, dat is toch veel beter dan met die Multytenne, die kwam op de Astra 19.2 hoogstens op 11db en op de Hotbird 8db.

Ik ben nog steeds zwaar tevreden met mijn Triax/Multiblock.

 

 

O ja....M_Z, mooie opstelling

Echt geweldig setje

DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...