Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: sany
er was altijd een motor gehangen. en de paal naar mijn mening is recht.
uit theorie weet ik dat de boel moet alemaal waterpas enzz maar om dat te kunnen uitvoeren in de praktijt en alleen dat s best niet makelijker. hb ook geen satvinder...of een kleine tv.
daarnaast dat s best een heel slecht weer om een schotel alleen te kunnen percies vast hangen.

bn volledige met je eens...de basis werkzaamheden waren uit oog verloren denk ik door die kenner.

paal rechts en schotel elevatie rond de 30 graden enzz


wat je even moet proberen de moer even los draaien op de
zij kant van schotel en dan de schotel een beetje naar beneden drukken
dat moet lukken denk ik

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

ik heb vanmiddag mijn enkele LNB vervangen door een multiblock op 19.2 en 28.2

 

Op 19.2 heb ik goed signaal, maar op 28.2 niet. Ik haal daar hooguit 7 dB met een SNR van 50% en een BER van 600

 

Als ik het multiblock een stukje (1,5 cm)uit de draagarm trek wordt het signaal op 28.2 aanzienlijk beter en het signaal op 19.2 verandert nauwelijks.

 

Het lijkt er nu dus op dat de 28.2 LNB 'te dicht' bij de schotel staat. Wat is er mis met de afstelling.

 

Ik zou dan verwachten dat de LNB te ver van het midden staat, maar schuiven met de LNB heeft weinig zin.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, klopt. Ik denk dat de rail bij het monteren van de 28.2 LNB naar de andere kant is gaan hellen.

Ook heb ik de schotel wat verder achterover gezet.

Nu is alles goed.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriend van mij heeft nog een Triax 78 met multiblock over, zal die van hem over nemen.

Nou moet ik enkel nog Lnb´s en switch aanschaffen voor aansluiting op DM 800HD PVR, iemand nog advies over welke Lnb´s en welke switch aan te schaffen???

 

ps

Wil gaan voor Astra 1,2,3 en Hotbird

DM 800HD PVR / 500 Gig

Triax 64cm dual LNB @ Astra 1/3

Samsung LCD TV Series 6 FullHD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast babbiiii

Zal voor alps lnb gaan.Zijn smal en werkt nu uitstekend hier.Ze zijn idiaal omdat de 2 Astra"s heel dicht bij elkaar zitten.Een switch je kan er ook 1 nemen van een tientje als je het maar goed vochtdicht houd,heb er prima ervaring mee. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Connexxion
Hallo,

Ik heb zelf vanmiddag een Triax 78 met Multiblock op mijn dak geplaatst en mijn Multytenne verwijderd vanwege een te laag signaal op vooral de Hotbird en de Engelse HD zenders.Dit is een zeer goedkope oplossing voor een zeer goed signaal op de 19,13,23 en 28.
De schotel,lnb's,switch, kabels en connectors koste bij elkaar 100 Euro.
Na hier op Sat4all de nodige informatie heb verzameld, wilde ik mijn installatie toch met jullie delen in de hoop dat er iemand er nog wat aan heeft.

Ik bleef zelf toch met wat vragen zitten na een dag of 2 hier te hebben rond gesnuffelt.
Het bleek uiteindelijk toch allemaal best wel makkelijk.

De eerste stap is de Astra 19.2.
De Astra 19.2 lnb zit rechts van het midden als je voor de schotel staat en deze schuif je helemaal naar links tot die tegen de Multiblockhouder in het midden drukt.
Als je de Astra 19.2 op zijn best hebt zet je de schotel overal vast, want hier hoeven we niet meer aan te zitten.

De tweede stap is de Astra 23.5.
Dit is heel makkelijk, je schuift als je voor de schotel staat de lnb aan de linkerkant er op en je schuift hem net zo ver door tot dat de zwarte lnb houders van de 19.2 en de 23.5 tegen elkaar aan komen.
Deze staat nu gelijk goed.

De derde stap is de Hotbird.
Deze schuif je als je voor de schotel staat op de rechterkant van de rail.
Pak een duimstok en schuif door tot je 5.4cm van de Astra 19.2 vandaan zit.
Dit is vanaf de onderkant gemeten (zie Foto)..

De vierde stap is de 28.2.
Deze schuif je als je voor de schotel staat op de linkerkant van de rail.
Pak weer een duimstok en schuif door tot je 4.8cm van de Astra 23.5 vandaan zit.
Ook dit is weer vanaf de onderkant gemeten (zie Foto).

De laatste stap is de rail hellen
Druk nu de rail in zijn geheel rechts naar beneden als je voor de schotel staat tot die niet meer verder naar beneden gaat, de Hotbird uiterst rechts staat nu laag en de Astra 28.2 staat nu hoog, zet je rail nu goed vast.
Als het goed is heb je nu overal beeld op, en anders een klein beetje finetunen.

Zet nu de lnb's vast met de schroefjes en je bent klaar.


Foto-VTGJ6HU6-D.jpg

Foto-PUOSLRXH-D.jpg

Foto-ZMKDWEUS-D.jpg

Foto-NXYLEAVS-D.jpg

Foto-HNZIGBSY-D.jpg


En uiteindelijk was dit mijn beloning op mijn DM800

Astra 19.2
Foto-F8Q3VSH7-D.jpg

Hotbird
Foto-SA4DSNYX-D.jpg

Astra 23.5
Foto-LUHGNTIL-D.jpg

Astra 28.2
Foto-YAFPRYQ3-D.jpg

Niet slecht toch ?


Hallo Connection,

goed verhaal tegen echt een schappelijke prijs. Ik stuur je nog wel even een pm want heb nog wat andere vragen voor je !

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhaal van Connexxion, alleen moet je de allerlaatste stap (het hellen van de rail) als allereerste uitvoeren!

 

Zoals het nu omschreven staat richt je eerst minutieus de 4 lnb's af en pas dan geef je een "ruk" aan de houder (kantelen). Niet erg logisch!

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rails eerst vast zetten met fixeerschroef. Daarna schuiven met LNB's. Let er op dat de rails goed gemonteerd is. Centrumschroef door bovenspoor van de rails. Als je dit fout om doet zit de rails te hoog en wordt de kanteling te groot.

Skew van A2,3 en HB staat goed als de LNB haaks op de rails staat. A1 staat goed als de LNB haaks tot de aarde staat. LNB's allen zover mogelijk van de schotel af in de houder plaatsen.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het afstellen doe dan je verder met schuiven. De buitenste LNB's blijven altijd iets minder resultaat opleveren dan die in het centrum. Het is een compromie. Bij een goed afgesteld draaibaar systeem zal Astra 1 ook altijd een beetje minder zijn.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Fazer1000
Ook ik wil graag een multiblock gaan installeren. Alleen met 19,2 en 23,5 en 28,2 graden.
Moet ik dan als eerste uitrichten op de 23,5 of toch eerst op 19,2 graden?

Precies doen wat in bericht 1 staat dan kan het niet mis gaan wink

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...