Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast calculator

Volgens mij kosten de Duitse commercielen rond de 2,50 euro per maand na het eerste jaar.

 

En waarom moet het gratis?

Omdat het dezelfde programma's zijn in HD waar we al voor betalen in SD. Dat het de natuurlijke opvolger is van SD en gewoon zonder meerkosten aan de consument beschikbaar gesteld moet worden.

 

En sommigen mogen me dan een zeurpiet vinden.

Ziggo en Caiway denken er niet voor niks net zo over. Blijkbaar zit dit land volgens sommigen vol met zeurpieten?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Littlesat
Nederland 1HD, 2HD en 3HD krijg je zonder abonnement, dus zonder maandelijkse kosten, dus gratis....

Maar je moet uiteraard wel zorgen voor je schotel, ontvanger en kaartje en dat kost inderdaad ook iets dus helemaal gratis is het inderdaad niet ;-)

Volgens mij ben je van de leg af, je hebt odm toch alleen Nederland 3HD bij CD, of zit ik soms niet in het CD forum sick


Sinds 10 december is het gewijzigd naar Ned1 HD. Dit wordt half februari 2010 weer Ned3 HD als de Champions League weer begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator

" En waarom moet het gratis?
Omdat het dezelfde programma's zijn in HD waar we al voor betalen in SD. Dat het de natuurlijke opvolger is van SD en gewoon zonder meerkosten aan de consument beschikbaar gesteld moet worden."


Inderdaad een zeurpiet.
Glasvezel is ook een opvolger van ' normaal' internet, is toch ook niet gratis?
Ik heb vandaag ook nog in de winkel gevraagd of ik de opvolger van mijn TV mocht hebben, maar helaas, was ook niet gratis...








Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande reactie vandaag van CD ontvangen;

 

In antwoord op uw email kunnen wij u het volgende mededelen.

 

Nu Nederland 1,2 en 3 steeds meer programma's in HD kwaliteit gaan aanbieden, en de commerciële hebben aangekondigd hetzelfde te gaan doen, hebben we een overzicht gemaakt van de ontwikkelingen en wanneer er nieuwe HD zenders bij CanalDigitaal zijn te verwachten.

 

Nederland HD (92):

De Champions League worden in HD kwaliteit uitgezonden, waardoor Nederland 3 HD op deze voorkeurpositie wordt uitgezonden. 9 December zijn de laatste ChampionsLeague wedstrijden van 2009.

Op 10 December wordt Nederland 3 HD vervangen tot 16 februari 2010 door Nederland 1 HD. Wegens aanpassingen is vanaf zaterdag 12 december ook de EPG van Nederland 1 HD aanwezig.

 

In Februari 2010 beginnen de ChampionsLeague wedstrijden weer via Nederland 3 HD en zal deze zender weer via Nederland HD te zien zijn.

 

Nederland 1 HD, Nederland 2 HD en Nederland 3 HD:

Op dit moment is er geen ruimte om alle Nederlandse HD zenders van de Publieke Omroepen (NPO) aan te bieden. Uiterlijk 31 maart 2010 zal daartoe ruimte gemaakt worden. De Thema-zenders zullen in MPEG4 aangeboden gaan worden waardoor de zenders Nederland 1 HD en Nederland 2 HD doorgegeven kunnen worden.

Abonnees op het Thema-pakket ontvangen een aanbieding om met korting een HD-Ontvanger (waarmee MPEG-4 zenders bekeken kan worden) te kopen in de webshop. Meer informatie volgt.

 

RTL en SBS:

Met de commerciële zenders wordt nog onderhandeld door M7.

De verwachting is dat voor eind maart 2010 de meest belangrijke zenders (RTL4. SBS6) door CanalDigitaal worden aangeboden.

 

MyZen HD:

De zender MyZen HD is aangeboden in een tijd dat er weinig tot geen HD zenders beschikbaar waren. De verwachting is dat met het beschikbaar komen van de commerciele zenders in HD, de doorgifte van MyZen HD gestopt zal worden.

 

Momenteel zijn in het HDTV-pakket de volgende HD zenders inbegrepen:

Nederland HD (nu NL 3), My Zen HD, History HD, Brava HDTV, National Geo HD, Discovery HD, MTVN HD en Een HD.

 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Ik vind glas prima, als het maar niet duurder is dan koper.

Ik ben het met je eens: vanaf vandaag moeten alle natuurlijke opvolgers in de techniek voor de rest van onze levens gratis worden verstrekt, met garantie op een tweede leven (mocht ik na mijn dood terugkeren). sick

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Als ik dit antwoord zo lees van Canal Digitaal blijft het aanmodderen met HD bij hen.

 

Alleen SBS6 en RTL4 in HD van de commerciel zenders.

 

Het is echt weer huilen met de lamp aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

De verwachting is dat voor eind maart 2010 de meest belangrijke zenders (RTL4. SBS6) door CanalDigitaal worden aangeboden.

Dat is toch een duidelijk bericht... Er is de intentie de meest belangrijke zenders aan te bieden namelijk RTL4 en SBS6. En hier is ook nog plek binnen de huidige transponders (Bravo naar 19.2 Oost en ik verwacht ook MyZen naar 19.2 Oost). Willen ze de overige kunnen aanbieden dan mag nog een transponder omgebouwd worden OF dan moet er wel een transponder bij... Echter die transponder erbij zit nog niet in het huidige plan... Eerst moet die nieuwe sat nog gelanceerd worden zonder dat hij stuk gaat om hierover zekerheid te kunnen geven en uiteraard moeten het aantal HD abonnees toenemen (ik reken erop dat die HD zenders van RTL en SBS in het 5 Euro HD pakket komen).
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Als ik dit antwoord zo lees van Canal Digitaal blijft het aanmodderen met HD bij hen.

Alleen SBS6 en RTL4 in HD van de commerciel zenders.

Het is echt weer huilen met de lamp aan.


Dat het zwaar behelpen blijft kon je al lang aan zien komen. In het voorjaar zullen er 10 Nederlandse HD zenders zijn (ik reken Film1-/Sport1-HD niet mee anders zouden het er zelfs 12 zijn), en van die 10 geeft CDS er op dit moment nog maar 1 door (nl3-hd). Rond 31 maart creeert CDS ruimte voor 4 nieuwe HD zenders, blijft over dat er nog 5 zullen ontbreken.

Met nogmaals een transponder ombouwen, wat Littlesat aangeeft, kom je er nog steeds niet (ombouw levert plek op voor 2). Zelfs 2 transponders ombouwen brengt nog niet helemaal het gewenste resultaat, want dan ontbreekt er nog steeds 1 zender (en zou ik Film1-/Sport1-HD er weer bijtellen ontbreken er zelfs nog 3).

Kortom, er moet gewoon een transponder bij wil CDS niet weer een heel jaar tegemoet gaan dat men achterloopt op de kabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel een minder prettig tussendoortje

 

Origineel bericht van: henrybu

Nederland 1 HD, Nederland 2 HD en Nederland 3 HD:

Op dit moment is er geen ruimte om alle Nederlandse HD zenders van de Publieke Omroepen (NPO) aan te bieden. Uiterlijk 31 maart 2010 zal daartoe ruimte gemaakt worden. De Thema-zenders zullen in MPEG4 aangeboden gaan worden waardoor de zenders Nederland 1 HD en Nederland 2 HD doorgegeven kunnen worden.

Abonnees op het Thema-pakket ontvangen een aanbieding om met korting een HD-Ontvanger (waarmee MPEG-4 zenders bekeken kan worden) te kopen in de webshop. Meer informatie volgt.

 

Dit betekent dus dat er veel mensen zullen zijn die weer een extra investering moeten doen. (en voor de niet 800 / 8000 Dreambox eigenaren een veel grotere desinvestering)

 

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hermanh
Toch wel een minder prettig tussendoortje

Origineel bericht van: henrybu

Nederland 1 HD, Nederland 2 HD en Nederland 3 HD:
Op dit moment is er geen ruimte om alle Nederlandse HD zenders van de Publieke Omroepen (NPO) aan te bieden. Uiterlijk 31 maart 2010 zal daartoe ruimte gemaakt worden. De Thema-zenders zullen in MPEG4 aangeboden gaan worden waardoor de zenders Nederland 1 HD en Nederland 2 HD doorgegeven kunnen worden.
Abonnees op het Thema-pakket ontvangen een aanbieding om met korting een HD-Ontvanger (waarmee MPEG-4 zenders bekeken kan worden) te kopen in de webshop. Meer informatie volgt.


Dit betekent dus dat er veel mensen zullen zijn die weer een extra investering moeten doen. (en voor de niet 800 / 8000 Dreambox eigenaren een veel grotere desinvestering)


Tja, we moeten een keer over naar HD toch? CDS heeft blijkbaar niet genoeg pegels om alles simultaan uit te zenden. Je kunt je wel afvragen hoeveel mensen het themapakket hebben, maar geen HD ontvanger.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...