Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: ceesv
Rtl 7 laat nu zelfs een banner boven in beeld zien tijdens "Law and Order".

Ook beschikbaar in HD!



Smerig spelletje speelt RTL om (met name) Ziggo onder druk te zetten.


Niet helemaal onlogisch natuurlijk. We beginnen op een punt te komen dat Ziggo (en andere providers) afhankelijker is van RTL dan andersom. Ziggo zal nooit RTL kunnen boycotten want dan loopt het grootste deel van hun klantenbestand over naar KPN en CDS.


Mwoah, de grootste kabelaanbieder van Nederland? Deze klanten zal RTL niet graag missen(en zeker de adverteerders van RTL niet!), en een overstap naar KPN betekent een achteruitgang in beeldkwaliteit van SD zenders, en HD komt daar voorlopig nog helemaal nicht im frage. Veel mensen willen principieel geen schotel, dus overstappen naar CDS is er dan ook niet bij. Dus het is nú nog veel te vroeg om je op deze manier onder druk te laten zetten door RTL. Dat kan altijd nog. Mijn tip blijft: RTL zo graag geld wil zien voor HD, stop dan het hele RTL pakket, (digitaal) HD én SD, maar in een betaalpakket. Gewoon keihard stellen dat kanalen waar 100% dezelfde content op te zien is in HD en SD beschouwd worden als één kanaal. Als het om zendlicenties gaat willen de zenders dat zelf opeens maar al te graag!

Ben ik trouwens de enige die de behoefte aan de Nederlandse commerciëlen in HD niet goed begrijpt? Zitten er zoveel mensen te wachten op dr. Phil, Oprah, en flarden van Amerikaanse services in verknipte volgordes in HD?

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: ceesv
Rtl 7 laat nu zelfs een banner boven in beeld zien tijdens "Law and Order".

Ook beschikbaar in HD!



Smerig spelletje speelt RTL om (met name) Ziggo onder druk te zetten.


Niet helemaal onlogisch natuurlijk. We beginnen op een punt te komen dat Ziggo (en andere providers) afhankelijker is van RTL dan andersom. Ziggo zal nooit RTL kunnen boycotten want dan loopt het grootste deel van hun klantenbestand over naar KPN en CDS.


Mwoah, de grootste kabelaanbieder van Nederland? Deze klanten zal RTL niet graag missen(en zeker de adverteerders van RTL niet!), en een overstap naar KPN betekent een achteruitgang in beeldkwaliteit van SD zenders, en HD komt daar voorlopig nog helemaal nicht im frage. Veel mensen willen principieel geen schotel, dus overstappen naar CDS is er dan ook niet bij. Dus het is nú nog veel te vroeg om je op deze manier onder druk te laten zetten door RTL. Dat kan altijd nog. Mijn tip blijft: RTL zo graag geld wil zien voor HD, stop dan het hele RTL pakket, (digitaal) HD én SD, maar in een betaalpakket. Gewoon keihard stellen dat kanalen waar 100% dezelfde content op te zien is in HD en SD beschouwd worden als één kanaal. Als het om zendlicenties gaat willen de zenders dat zelf opeens maar al te graag!

Ben ik trouwens de enige die de behoefte aan de Nederlandse commerciëlen in HD niet goed begrijpt? Zitten er zoveel mensen te wachten op dr. Phil, Oprah, en flarden van Amerikaanse services in verknipte volgordes in HD?


Tja, ik zou liever de Nederlandse programmering van RTL4 en RTL5 in HD zien. Daar zit af en toe nog iets redelijks tussen zoals Ik Hou van Holland e.d.

Ik zag die rode knop van upc bij m'n schoonouders ook, maar die hebben er niets aan omdat ze UPC royaal hebben zonder interactieve dingen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jalu
Ben ik trouwens de enige die de behoefte aan de Nederlandse commerciëlen in HD niet goed begrijpt? Zitten er zoveel mensen te wachten op dr. Phil, Oprah, en flarden van Amerikaanse services in verknipte volgordes in HD?


Als het goed is begint de Formule1 binnenkort (aankomend weekend) met HDTV en dat is op RTL7 te zien. wink En zo zullen er nog wel meer zaken te verzinnen zijn behalve Oprah, Dr. Phil en series. Speelfilms bijvoorbeeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Krijg ik dan kwaliteit op RTL7?


Je krijgt dan hetzelfde als nu in SD als je dat kwaliteit vind zul je RTL7 HD ook kwaliteit vinden.

En ja alle Amerikaanse series zijn tegenwoordig gewoon opgenomen in HD dus alles wat daar vandaan komt hoeven ze weinig aan te doen. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Je krijgt dan hetzelfde als nu in SD als je dat kwaliteit vind zul je RTL7 HD ook kwaliteit vinden.

En ja alle Amerikaanse series zijn tegenwoordig gewoon opgenomen in HD dus alles wat daar vandaan komt hoeven ze weinig aan te doen. :D

OK, kwestie van smaak, dus, want ik vind door de bank genomen niet veel de moeite van het kijken waard op RTL7. HD is dan voor mij niet echt een waardevolle toevoeging ook al is het HD.

Daarom begrijp ik die schreeuw om meer HDTV ook niet helemaal.
Wat heb je nou aan meer HD-zenders als er programmatisch niks verandert?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
....OK, kwestie van smaak, dus, want ik vind door de bank genomen niet veel de moeite van het kijken waard op RTL7. HD is dan voor mij niet echt een waardevolle toevoeging ook al is het HD.

En dat geldt niet alleen voor RTL 7, maar voor alle commerciële zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: aart44

Je krijgt dan hetzelfde als nu in SD als je dat kwaliteit vind zul je RTL7 HD ook kwaliteit vinden.

En ja alle Amerikaanse series zijn tegenwoordig gewoon opgenomen in HD dus alles wat daar vandaan komt hoeven ze weinig aan te doen. :D

OK, kwestie van smaak, dus, want ik vind door de bank genomen niet veel de moeite van het kijken waard op RTL7. HD is dan voor mij niet echt een waardevolle toevoeging ook al is het HD.

Daarom begrijp ik die schreeuw om meer HDTV ook niet helemaal.
Wat heb je nou aan meer HD-zenders als er programmatisch niks verandert?



Maar wat jij vindt hoeft een ander niet te vinden.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
En ja alle Amerikaanse series zijn tegenwoordig gewoon opgenomen in HD dus alles wat daar vandaan komt hoeven ze weinig aan te doen. :D

Omdat ik weinig verstand van sat ontvangers heb deze vraag: kunnen "europeese ontvangers" dit originele formaat aan, of moet het beeld opnieuw worden gecomprimeerd? In de beginperiode van hdtv in europa werden volgens mij 2 verschillende systemen gebruikt (weliswaar met mpeg2 compressie).

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956

Maar wat jij vindt hoeft een ander niet te vinden.

Een open deur, want dat heb ik hierboven net zelf ook al gezegd!
Mijn vraag blijft dus overeind: waarom hunkeren naar meer HD-zenders zonder het te hebben over de inhoud?
Alleen veredelde SD in HD uitzenden (en de kijker ervoor laten betalen) is een fopspeen. Alleen maar meer 1080i kan toch niet het doel zijn?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer een programma uitgezonden wordt in HD wil ik het ook kunnen zien in HD!

 

Daarbij zijn op de publieke omroepen de HD geproduceerde programma's niet de minste, en lenen zich bij uitstek voor hoge definitie. (Rail away, Beagle, etc.)

 

Een provider, die aan de ene kant zegt, dat ze het rijkste aanbod in HD hebben, moet niet aan de andere kant zeggen, dat wanneer zij de noodzakelijkheid ervan inzien, het programma in HD gaan aanbieden.

Waarom anders nu die ene voetbalwedstrijd per 2 weken in HD op Ned3HD aanbieden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer een programma uitgezonden wordt in HD wil ik het ook kunnen zien in HD!

Daarbij zijn op de publieke omroepen de HD geproduceerde programma's niet de minste, en lenen zich bij uitstek voor hoge definitie. (Rail away, Beagle, etc.)

Een provider, die aan de ene kant zegt, dat ze het rijkste aanbod in HD hebben, moet niet aan de andere kant zeggen, dat wanneer zij de noodzakelijkheid ervan inzien, het programma in HD gaan aanbieden.
Waarom anders nu die ene voetbalwedstrijd per 2 weken in HD op Ned3HD aanbieden?


Als er genoeg goed HD-materiaal is om er een zender mee te vullen, ben ik er blij mee.
Echter - en dat is de kern - als er om meer HD-zenders wordt geroepen zonder het te hebben over de content, vind ik het een ander verhaal.
Arte-HD en BBC-HD vind ik goede voorbeelden van echte HD-zenders. Bij RTL-HD en SBS-HD heb ik (nog) twijfels. Alleen omdat er -HD achter staat, wil dat nog niet zeggen dat de providers die gelijk maar moeten aanbieden. Ziggo doet dat niet, en CDS neemt kennelijk ook een afwachtende houding aan. Ik vind dat terecht (en ik ben wel degelijk in het bezit van een HD-ontvanger).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Smaken t.a.v. content verschillen, maar RTL en Co. hebben veel series, die door de HD plicht in de USA al een paar jaar in HD geproduceerd worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07; de hoeveelheid native HD content op een zender is nooit een reden geweest om een afwachtende houding aan te nemen in het toevoegen ervan. Zo geeft CDS de zender een-HD door waar op jaarbasis nog minder native HD op te zien is dan de NPO en RTL wekelijks uitzendt.

En op Eurosport-HD, een zeer dure zender voor een provider, was met name het eerste jaar ook nog nauwelijks native HD content te zien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

En op Eurosport-HD, een zeer dure zender voor een provider, was met name het eerste jaar ook nog nauwelijks native HD content te zien.

Dacht het wel: een aantal grote evenementen in ieder geval.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...