Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Littlesat
In November komt Astra en M7 (CanalDigitaal) met een grote HD compagne...


Begrijp niet dat wij in Nederland, Vlaanderen, Wallonie ons zo laten leiden (lijden) door Ses Astra.
Deze organisatie wilt in Duitsland alles achter de decorder zetten en de mensen absocken.
Wij hebben dan een decorder, maar vrees dat zij het onder de noemer van nieuwe technologische ontwikkelingen ons ook verder gaan absocken.
Als ze nou echt iets nieuws en anders zouden brengen, dan kan je nog zeggen okay. Maar dat is het niet.
Zou niet begrijpen waarom ik opeens voor dezelfde zender in HD meer zou moeten betalen. Kosten zijn er wel, maar elk bedrijf moet deze kosten dan maar omrekenen naar de toekomst. Bovendien zijn de ontwikkelingen zo snel, dat de kosten over een paar jaar lager zullen zijn. Maar met een abonnement op HD ga je dan echt niet minder betalen.

Dus voor mij HD van ARD en ZDF, BBC en Arte. Verder zal ik het wel zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Hehe, volledig mee eens.

 

Ik zie HD als een upgrade van SD (zoals kleur dat was voor zw, breedbeeld voor 4:3 en digitaal voor analoog).

Ik heb er ook geen cent extra voor over om de zenders die ik nu in SD ontvang in HD te kunnen zien. Uiteindelijk wordt SD uitgefaseerd en houden we alleen HD over.

Als men dan nu extra geld vraagt voor HD hoe gaat het dan als SD uitgefaseerd wordt krijgen we dan korting?, nee toch...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik heb er ook geen cent extra voor over om de zenders die ik nu in SD ontvang in HD te kunnen zien.

Dus we willen het allemaal, sterker nog het MOET, maar niemand mag er iets aan verdienen???

Als CDS alle transponders ombouwt naar DVB-S2/MPEG4 dan kunnen alle belangrijke zenders (Ned1,2,3 RTL4,5,7,8 SBS6, Net5,Veronica) in HD binnen de huidige bandbreedte. Er is dan zelfs nog plaats voor Film1 en Sport1 in HD en overige zenders... De SD versies van de zenders in HD moeten dan wel vervallen (why not?) en iedereen MOET aan een nieuwe MPEG4/DVB-S2 decoder (voor 59 Euro?)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Ik moet nog zien dat het Duitse publiek zich overlaat halen om voor HD, met dezelfde content als SD, te gaan betalen.

 

Astra heeft de vorige poging om geld binnen te halen (Entavio o.i.d.) ook al ter grave moeten dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: Littlesat
Er is heus wel wil om het HD aanbod te vergroten. Niet voor niets wordt een transponder naar MPEG4 omgeschakeld... Uiteraard moet het wel wat kunnen opleveren en zeker met Nederland1,2 en 3 HD is dat niet mogelijk daar het zonder meerkosten moet worden aangeboden volgens de regeltjes van de PO. De enige uitzondering hierop is momenteel UPC omdat je daar een ontvanger moet huren.


noem eens 3 zenders naast de publieke en commerciele zenders?
die komen er toch morgen of overmorgen wel in hd er op.

dan blijft er verder dus niets over, zelfs AT5 niet die opgaat in tv Noord-Holland.


Zo lijkt het net of AT5 gaat verdwijnen. Dat schijnt niet zo te zijn. Bij MediaNed las ik o.a. dit:

RTV Noord-Holland-directeur Robert Zaal: “Ik ben blij met dit resultaat. Beide tv-zenders blijven bestaan en behouden hun identiteit. Er is ruimte voor programmaversterking en innovatie. We brengen de talenten en de productiefaciliteiten van beide bedrijven samen. Veel meerwaarde dus voor de burger.”
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Er is heus wel wil om het HD aanbod te vergroten. Niet voor niets wordt een transponder naar MPEG4 omgeschakeld... Uiteraard moet het wel wat kunnen opleveren en zeker met Nederland1,2 en 3 HD is dat niet mogelijk daar het zonder meerkosten moet worden aangeboden volgens de regeltjes van de PO. De enige uitzondering hierop is momenteel UPC omdat je daar een ontvanger moet huren.


Nee hoor, huren hoeft niet persé, je kunt een HDTV decoder geschikt voor UPC ook kopen. En ook dan moet je een apart HD abonnement afsluiten om NL1/2/3-HD te kunnen zien. Providers hoeven NL1/2/3-HD dus niet persé FTV aan te bieden. (de NPO vermeldt notabene zelf dat je een speciaal HDTV abonnement af moet sluiten, zie onderaan de volgende pagina: http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/474 )

Maar dat wist je wel want dat heb ik je al een keer of 7 uitgelegd op een ander forum, of vergeet je zo snel? wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
In November komt Astra en M7 (CanalDigitaal) met een grote HD compagne...


Alweer? De grote campagne (de televisie commercial waarin men de meeste HD zenders claimt en de advertentie's met "wij kijken HD, U ook") is toch al geweest?

Het resultaat van die campagne is dat er waarschijnlijk duizenden mensen een HDTV smartpack hebben aangeschaft, om er nu achter te komen dat alle 3 de publieken in HD kwaliteit enkel bij de kabelaars te zien zijn.
Wat zullen velen zich bekocht voelen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Littlesat
Ik moet het ook nog zien... Iedereen wilt HD maar betalen ervoor... dan hoeft het ineens niet meer(!)


Da's niet waar, ik heb net mijn abonnement uitgebreid met een hdpakketje. Ik wil er best voor betalen hoor. En ik denk dat er best wel meer mensen zijn die er geld voor over hebben.

groet,

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sjonnie123
Hehe, volledig mee eens.

Ik zie HD als een upgrade van SD (zoals kleur dat was voor zw, breedbeeld voor 4:3 en digitaal voor analoog).
Ik heb er ook geen cent extra voor over om de zenders die ik nu in SD ontvang in HD te kunnen zien. Uiteindelijk wordt SD uitgefaseerd en houden we alleen HD over.
Als men dan nu extra geld vraagt voor HD hoe gaat het dan als SD uitgefaseerd wordt krijgen we dan korting?, nee toch...



Je vergelijking gaat mank. Eerdere overgangen zoals zw>kleur en 4:3>16:9 gingen niet gepaard met extra transmissiekosten voor de providers. Er hoefde niet of nauwelijks meer bandbreedte ingekocht te worden.
De overgang naar HDTV gaat echter gepaard met een 5 maal hoger bandbreedte verbruik, en zolang bandbreedte geld kost zal iemand dat op moeten hoesten. Grote kans dat dat de consument
is en niet Sinterklaas. "Gratis" (zonder meerkosten) HDTV is een utopie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: sjonnie123
Hehe, volledig mee eens.

Ik zie HD als een upgrade van SD (zoals kleur dat was voor zw, breedbeeld voor 4:3 en digitaal voor analoog).
Ik heb er ook geen cent extra voor over om de zenders die ik nu in SD ontvang in HD te kunnen zien. Uiteindelijk wordt SD uitgefaseerd en houden we alleen HD over.
Als men dan nu extra geld vraagt voor HD hoe gaat het dan als SD uitgefaseerd wordt krijgen we dan korting?, nee toch...



Je vergelijking gaat mank. Eerdere overgangen zoals zw>kleur en 4:3>16:9 gingen niet gepaard met extra transmissiekosten voor de providers. Er hoefde niet of nauwelijks meer bandbreedte ingekocht te worden.
De overgang naar HDTV gaat echter gepaard met een 5 maal hoger bandbreedte verbruik, en zolang bandbreedte geld kost zal iemand dat op moeten hoesten. Grote kans dat dat de consument
is en niet Sinterklaas. "Gratis" (zonder meerkosten) HDTV is een utopie.


Volgens mij kostte invoering van kleurentelevisie al geld doordat de omroepen de studio's anders moesten inrichten omdat het in kleur er allemaal anders uitzag.
De kleding van de mensen bij voorbeeld, of het glaasje drinken, kleding van nieuwslezers en omroepers.
Wat kon in zwart wit, kon niet meer in kleur.
En breedbeeld dan. Nederland heeft er zolang opgewacht om het in te voeren dat alle aanloopkosten al zijn terugverdiend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Littlesat
In November komt Astra en M7 (CanalDigitaal) met een grote HD compagne...


Alweer? De grote campagne (de televisie commercial waarin men de meeste HD zenders claimt en de advertentie's met "wij kijken HD, U ook") is toch al geweest?

Het resultaat van die campagne is dat er waarschijnlijk duizenden mensen een HDTV smartpack hebben aangeschaft, om er nu achter te komen dat alle 3 de publieken in HD kwaliteit enkel bij de kabelaars te zien zijn.
Wat zullen velen zich bekocht voelen...


Ik ben het met je eens dat het een valse start is geweest als het gaat om HD via CDS maar ik verwacht dat het allemaal wel goed komt, en van een paar maanden uitstel lig ik niet wakker.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123
Citaat:
Je vergelijking gaat mank. Eerdere overgangen zoals zw>kleur en 4:3>16:9 gingen niet gepaard met extra transmissiekosten voor de providers. Er hoefde niet of nauwelijks meer bandbreedte ingekocht te worden.
De overgang naar HDTV gaat echter gepaard met een 5 maal hoger bandbreedte verbruik, en zolang bandbreedte geld kost zal iemand dat op moeten hoesten. Grote kans dat dat de consument
is en niet Sinterklaas. "Gratis" (zonder meerkosten) HDTV is een utopie.



Je bent waarschijnlijk vergeten dat toen men op de satelliet abrupt overging van analoog naar digitaal CD opeens veel heel veel minder aan transmissiekosten moest betalen en dat men de wisseling heeft laten betalen door de kijkers die allemaal een nieuwe dure ontvanger moest aanschaffen. Het geld dat ze toen verdient hebben zouden ze ons nu terug kunnen geven...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens , en die hd van nu neemt ongeveer dezelfde bandbreedte als toen ze met digitaal starten 5-6 zenders op 1 transponder , nee het hd wordt aangegrepen om ons weer te laten bloeden voor wat gewoon een technische ontwikkeling is. En de kosten die film en tv studio`s hebben zijn geen transponder kosten.En wat ze in duitsland flikken slaat alles met hun HD+ en CI+ . En daarom zeg ik stap liever vandaag als morgen over op mpeg4 dan zijn die ``extra kosten er ook niet meer``

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...