Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als CDS een familie bedrijf was geweest , dan was er wel zeker geen gemekker bij de abonnee`s geweest. Omdat een familie bedrijf beter het geld besteed daar waar het noodzakelijk is. Maar nu zijn het alleen een stel die er komen werken om de pegels en zijn ook zo weer weg , waar meer pegels te halen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een idee wat ze moeten doen bij CDS:

 

- Brava HDTV afplukken van CanalSat, kan op de huidige Brava HDTV zender Nederland 1 HD.

- MelodyZen HD laten vervallen, en Nederland 2 HD op die plek zetten.

- Penthouse HD toevoegen, BeBe TV HD toevoegen.

 

smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bedrag van 16 miljoen gulden heb ik ook nog in mijn hoofd. Dat werd destijds genoemd bij de overschakeling van analoog naar digitaal. Dat was ook de reden dat RTL en SBS vrijwel direct na de introductie van de digitale transponders overschakelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Ik heb wel een idee wat ze moeten doen bij CDS:

- Brava HDTV afplukken van CanalSat, kan op de huidige Brava HDTV zender Nederland 1 HD.
- MelodyZen HD laten vervallen, en Nederland 2 HD op die plek zetten.
- Penthouse HD toevoegen, BeBe TV HD toevoegen.

smile


En Ketnet/Canvas HD? Die mag er ook gerust bij, daar kunnen we ook allemaal van meegenieten.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740


waar stoppen we de overige HD zenders die er rond die tijd ook zullen zijn zoals RTL4-/5-/7-/8-HD, Net5-/SBS6-/Veronica-HD, Film1-/Sport1-HD?


Ik denk niet dat ze snel Film1/Sport1 HD in zullen voeren, is toch maar voor abo freaks en niet voor het grote publiek.

Zo is er nog steeds geen ECV3 op de sat. Zal er ook wel niet meer komen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb overigens zitten rekenen. CDS heeft volgens mij 4 transponders op de ASTRA1 en 2 transponders op de ASTRA3. Volgens de berichten kosten de transponders op de ASTRA3 de helft. Ik zou als ik CDS was het volgende doen:

 

1. 1 transponder houden op de ASTRA1 en daar de set-top box zenders in MPEG2 uit blijven zenden (kunnen de Nederlanders in Spanje ook lekker blijven kijken).

2. 3 transponders verhuizen naar ASTRA3

3. de 5 transponders op ASTRA3 omzetten naar MPEG4

4. Elke mogelijke zender in HD uitzenden en niet meer in SD.

5. iedere abonnee van basispakket of hoger een HD ontvanger cadeau doen of een HD ontvanger met harde schijf aanbieden voor €250,-- of 1 jaar lang € 100,-- korting op je abo

6. Stevig onderhandelen met Philips en Astra.

 

De transponder verhuizing levert een besparing op van 15 mio per jaar. Een HD ontvanger kost qua inkoop €100,-- ex BTW. Mijn inschatting is dat er ongeveer 400.000 ontvangers gratis geleverd moeten worden. Dit kost CDS dan 40 mio. De rest heeft een set top box pakket of neemt de HD ontvanger met harde schijf of pakt de korting. Dit kost CDS niet of nauwelijks geld.

 

Dit is binnen 2,7 jaar terugverdiend en je kan reclame maken dat je als enige TV provider volledig in HD uitzend. Dat levert je veel publiciteit en nieuwe klanten op. Ik denk dat als je stevig onderhandelt met Astra je nog sneller dit plan terugverdient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heel goed idee!

 

De SD kanalen blijven op Astra 1 en de HD versies gaan naar astra 3 en zitten natuurlijk alleen in basispakket of hd pakket.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hou je ruimte over om NED1,2 en 3 in HD uit te zenden dus die zijn dan inderdaad zowel in SD als HD. Je moet dan even kijken hoe het loopt maar als de middelen het toelaten er een zesde transponder bijhuren en hier RTL en SBS in HD aan toevoegen.

 

En inderdaad een goed idee dat je deze zenders alleen met een basispakket of hoger kunt ontvangen. Dit verleidt meer mensen om van set-top box naar basis over te stappen. Als je de set-top boxers een HD ontvanger met korting en een jaar lang gratis basispakket aanbiedt, zullen naar mijn idee meer mensen overstappen. Dit rechtvaardigt dan de investering in een 6e transponder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Dat is een heel goed idee!

De SD kanalen blijven op Astra 1 en de HD versies gaan naar astra 3 en zitten natuurlijk alleen in basispakket of hd pakket.


Waarom denk je dat ze seca2 weer aangezet hebben??
Vermoedelijk klachten van mensen die de publieke niet meer in HD kunnen ontvangen en die moeten in alle pakketten te ontvangen zijn.
Dat zal de reden wel zijn dus zoiets kan niet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarom denk je dat ze seca2 weer aangezet hebben??
Vermoedelijk klachten van mensen die de publieke niet meer in HD kunnen ontvangen en die moeten in alle pakketten te ontvangen zijn.
Dat zal de reden wel zijn dus zoiets kan niet.


---
Moeten ze Ned1 HD verplicht doorgeven aan iedereen? Delta in Zeeland presteert het om Ned1 HD in een HD pakket van €10,-- te stoppen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...