Ga naar inhoud


Uitbreiding HD kanalen CD??


Edmund

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: cheapwatcher
Het is toch al lang bekend dat de thematransponder in januari omgebouwd gaat worden? Dan komen sowieso Nederland 1/2/3 in HD. Dit heb ik vorige week in een persoonlijke mail gelezen van Kees Farber die ik had gestuurd naar de directie van M7 Benelux. Dat vind ik toch wel petje af, dat op zulke mails gereageerd wordt door directie.




Alleen 1 en 2, 3 is er al

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 450
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uitbreiden van het aanstal HD-kanalen: ze zullen wel moeten!

 

Ik kan me niet voorstellen dat ze achterblijven. Misschien duurt het wat langer. Het is ook alleen UPC die nu rtl 7 en 8 in HD heeft.

 

Met een dergelijk aantal abonnees en de hoge prijzen van de kabel is het ook wat makkelijker om HD zenders aan te bieden. De kosten per abonnee zijn lager.

 

Vlaamse, ik dacht dat jij naar UPC ging vanwege de beeldkwaliteit op o.a. sport1? Dat schreef je op een ander forum.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Verder dan Film1HD, Sport1HD, de drie publieke omroepen in HD, de 7 commercielen in HD zullen we voorlopig niet komen. Zowel bij de kabel als op de satelliet. En neem aan dat al deze zenders ook wel op satelliet komen hoor... Alleen niet zo snel als bij UPC.


Ik verwacht niet dat ze de premium zenders Film en sport in HD gaan uitzenden, daar is ook minder aanleiding toe want alleen voor abonnees.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Neptunus

- De thema zenders in HD

Dacht het niet. Ze gaan alleen in MPEG4 om ruimte vrij te maken.


Met de thema zenders doelde ik op de al aanwezige HD zenders zoals NGC en Discovery en History.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Het is toch al lang bekend dat de thematransponder in januari omgebouwd gaat worden? Dan komen sowieso Nederland 1/2/3 in HD. Dit heb ik vorige week in een persoonlijke mail gelezen van Kees Farber die ik had gestuurd naar de directie van M7 Benelux. Dat vind ik toch wel petje af, dat op zulke mails gereageerd wordt door directie.


Ten eerste zal de ombouw pas eind 1e kwartaal klaar zijn (en onze pappenheimers kennende loopt zoiets altijd uit, dus ik reken meer op april oid), en ten tweede levert dit maar plek op voor 2 nieuwe HD zenders. Dus over een half jaar 2 HD zenders er bij. Wow, wat een fantastisch vooruitzicht. En nou komt ie:

waar stoppen we de overige HD zenders die er rond die tijd ook zullen zijn zoals RTL4-/5-/7-/8-HD, Net5-/SBS6-/Veronica-HD, Film1-/Sport1-HD?

Kortom, een transpondertje ombouwen zet totaal geen zoden aan de dijk, er moet gewoon PER DIRECT minimaal 1 transponder bij. En aangezien niets er op wijst dat dit gaat gebeuren kun je gewoon niet anders concluderen dan dat het er somber uit ziet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Met de thema zenders doelde ik op de al aanwezige HD zenders zoals NGC en Discovery en History.

OK, sorry, ik dacht dat je de PO-themazenders bedoelde, want die gaan immers gecomprimeerd worden in MPEG4 om ruimte te creeren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

En nou komt ie:

waar stoppen we de overige HD zenders die er rond die tijd ook zullen zijn zoals RTL4-/5-/7-/8-HD, Net5-/SBS6-/Veronica-HD, Film1-/Sport1-HD?

Kortom, een transpondertje ombouwen zet totaal geen zoden aan de dijk, er moet gewoon PER DIRECT minimaal 1 transponder bij. En aangezien niets er op wijst dat dit gaat gebeuren kun je gewoon niet anders concluderen dan dat het er somber uit ziet.

Nou, dat kan sinds vorige week meevallen, omdat er weer een aantal HD-zenders op Astra1 bij zijn gekomen (TeleSat) die CDS ook op Astra3 heeft. Dat zou perspectief kunnen bieden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees Farber zei dat er extra transponderruimte komt voor HD zenders op termijn. Wanneer is natuurlijk de vraag. Nu eerst maar eens Ned 1/2/3 in HD. En dan zsm alle commercielen als die zich aandienen.

 

En dan kan CDS eens gaan adverteren met het grootste HD aanbod van Nederland tegen de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand eigenlijk wat een transponder kost in termen van initiele kosten, jaarlijkse exploitatie, enz. Zou het wel interessant vinden dat te weten om de discussie wat beter te begrijpen.

 

Er wordt vaak gesuggereerd dat CanalDigitaal investeringen uitstelt. Ik wil (bij benadering) wel eens weten over welke bedragen dat dan gaat.

 

En nog iets: is het een kwestie van bestellen bij Astra of moet je lang wachten als je een nieuwe / extra transponder wilt hebben?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Kees Farber zei dat er extra transponderruimte komt voor HD zenders op termijn. Wanneer is natuurlijk de vraag. Nu eerst maar eens Ned 1/2/3 in HD. En dan zsm alle commercielen als die zich aandienen.


Kan natuurlijk zijn, dat hij wacht totdat er een ruimer HD-aanbod op Astra1 is waar CDS ook op kan meeliften.
Vervolgens kunnen er een aantal HD-zenders op Astra3 vervangen worden door de door jou genoemde. Zou me niet verbazen, dit zou het goedkoopste zijn voor CDS.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldfield
Weet iemand eigenlijk wat een transponder kost in termen van initiele kosten, jaarlijkse exploitatie, enz. Zou het wel interessant vinden dat te weten om de discussie wat beter te begrijpen.

Ik weet dat de transponderhuur van Astra (19.2 East) destijds 16 miljoen GULDEN per jaar kostte. Dus reken je inflatie mee, kom je IMHO nu op ca. 10 mijoen euro / jaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: Oldfield
Weet iemand eigenlijk wat een transponder kost in termen van initiele kosten, jaarlijkse exploitatie, enz. Zou het wel interessant vinden dat te weten om de discussie wat beter te begrijpen.

Ik weet dat de transponderhuur van Astra (19.2 East) destijds 16 miljoen GULDEN per jaar kostte. Dus reken je inflatie mee, kom je IMHO nu op ca. 10 mijoen euro / jaar.


Ok, en hoeveel transponders huren ze? Dan kun je bij benadering vaststellen wat de huur van de transponders kost per abonnee. Zo kun je ook zien of het mogelijk is met het huidige klantenbestand of het mogelijk is om 2 transponders erbij te huren. Natuurlijk heeft Canal Digitaal nog veel meer kosten, dan alleen de transponder huur, maar 2x 10 mio hakt er zo hard in dat je de haalbaarheid wel enigzins kunt beoordelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...