Ga naar inhoud


Is er een wijziging bezig met codering?


_Bartje_

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ja ik heb al een jaar lang het probleem met CD, ik heb onlangs mijn abonnement opgezegd bij CD. Ik betaalde al een jaar lang 9.95 per maand eigenlijk voor niets. Met de kaartwissel was het helemaal over en sluiten maar. Na telefonisch overleg werd mij gezegd dat de Xtreme niet canaal digitaal gecertificeerd is. De Ned. zenders waren nu dus helemaal weg. Het ligt dus aan de ontvanger. Ik heb héél veel plezier van de ontvanger let wel alleen FTA. Tot mijn verbazing had ik de afgelopen ja ja de héle week alle ned. zenders en gisteren ineens alles weer weg. Ben ik nou zo dom om te denken dat het aan de xtreme ligt?

 

Ik heb een xtreme met visiosat a1, 2,3 en hotbird alles prima, behalve de zenders gecodeerd via CD. Ik heb ook de Ziggo digi en de kabel nog, dus echt nodig heb ik CD niet meer.

Volgens mij vindt CD het helemaal niet erg dat de mensen opzeggen.

 

vr. Epos

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jouw Xtreme kan niet overweg met de coderingstechniek van CDS.

CDS heeft vorige week FTA uitgezonden omdat er een probleem was met een aantal gecertificeerde ontvangers.

Dus ook een gecertificeerde ontvanger is en was geen garantie op beeld.

Het ligt dus weldegelijk aan jouw Xtreme, maar dit had een dreambox ook kunnen gebeuren. De kracht van een dreambox is dat er een grote community voor is die hun eigen oplossingen in de vorm van software en hardware fixes bedenken.

Je bent dan niet afhankelijk van een fabrikant die zijn product 3 jaar support en daarna doodleuk de stekker eruit trekt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus

Nee hoor, werkt hier al jaaaaaaaaaaaaren uitstekend, inclusief epg tot 4 dagen. De enige ellende die we hebben gehad in het voormalig @home gebied is de tsunami aan emms...
Gert.

Je romantiseert nu, en verkijkt je op de dagelijkse werkelijkheid bij de digitale kabelontvangst.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Jouw Xtreme kan niet overweg met de coderingstechniek van CDS.
CDS heeft vorige week FTA uitgezonden omdat er een probleem was met een aantal gecertificeerde ontvangers.
Dus ook een gecertificeerde ontvanger is en was geen garantie op beeld.
Het ligt dus weldegelijk aan jouw Xtreme,.


Vreemd, ik heb hier 2 Extreme's en die draaien allebij met de Orange kaart (seca3).
Ik heb er overgens wel UCAS 3.0 er weer ingemikt.

grts jotronix
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Zojuist was er wel weer even ontvangst van de ned. zenders, hoe kan het dan aan de xtreme liggen? Ik weet wel dat er geen updates meer zijn gedaan maar als hij het af en toe wel doet dan kan hij toch ook de s3 kaart aan?

Vervolgens gooit cd je er weer af. Sla mij maar lek. Misschien dat iemand waarbij de xtreme het wel doet mij kan adviseren.

Ik ben natuurlijk wel van plan een andere ontvanger te kopen.

bedankt.

Epos

Link naar reactie
Delen op andere sites

@epos

 

Ik had een Extreme hornet welke vroeger goed werkte, tot de omvorming naar seca3 is begonnen. Ik heb toen ergens op internet een update file van de firmware gevonden waarmee de nieuwe kaart met seca 3 codering ook werkte.

Helaas heb ik vorige maand deze file van mijn pc verwijdert.

Ik heb mijn Hornet geruild voor een Philips 7121 bij CD/TVV (omruil actie). Misschien dat iemand nog die firmware heeft, ik weet ook niet meer via welk forum ik aan deze file geraakt ben.

 

Ik heb mijn Hornet vooral geruild omdat ik dat een extra HD ontvanger had, die als er problemen waren met mijn niet goedgekeurde ClarkeTech 5000c toch nog TV kon kijken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel met een Aston Dual 1.07 (fw. 2.23) en met een Originele Canal Digitaal module probleemloze ontvangst.

 

Met een Aston 1.05 of een Matrix Reloaded (UCAS 3.1) werken niet alle zenders meer en lijkt de update niet goed te gaan.

 

Maar dat zijn dan ook beide niet goedgekeurde modules.

 

Het programmeerwerk in alle niet werkende modules / ontvangers is allemaal op basis van Reverse Engineering omdat men geen zin / mogelijkheid heeft gehad om een officiële licentie te kopen.

 

Dan kan je Canal Digitaal niet verwijten dat het niet werkt.

Je kan Canal Digitaal ook niet verwijten dat ze hun inkomsten beschermen met een kaart update.

 

Uiteindelijk is de oorzaak dat ze die update hebben gedaan het grootschalige illegaal kijken, met name via commerciële cardshare servers.

 

Degene die zich met die zaken bezig houden zijn dus werkelijk schuldig aan alle ellende die je nu hebt.

 

Vanuit een hobby standpunt is het alleen maar heel interessant wat er nu gebeurd.

 

Ik ben heel benieuwd of het ze echt lukt de commerciële cardsharing om zeep te helpen hiermee.

 

Of dat men gewoon weer nieuwe wegen vindt om door te kunnen gaan.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT

Het programmeerwerk in alle niet werkende modules / ontvangers is allemaal op basis van Reverse Engineering omdat men geen zin / mogelijkheid heeft gehad om een officiële licentie te kopen.

Dan kan je Canal Digitaal niet verwijten dat het niet werkt.
Je kan Canal Digitaal ook niet verwijten dat ze hun inkomsten beschermen met een kaart update.

Uiteindelijk is de oorzaak dat ze die update hebben gedaan het grootschalige illegaal kijken, met name via commerciële cardshare servers.

Degene die zich met die zaken bezig houden zijn dus werkelijk schuldig aan alle ellende die je nu hebt.

Vanuit een hobby standpunt is het alleen maar heel interessant wat er nu gebeurd.

Ik ben heel benieuwd of het ze echt lukt de commerciële cardsharing om zeep te helpen hiermee.

Of dat men gewoon weer nieuwe wegen vindt om door te kunnen gaan.

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande analyse (ook al is het best wel knullig dat de zg. goedgekeurde ontvangers desalniettemin problemen ondervinden.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JPVSP
@epos
die als er problemen waren met mijn niet goedgekeurde ClarkeTech 5000c toch nog TV kon kijken.

Terwijl Clarke-Tech tot nu toe zo beetje het snelst was met de fix. cool
Verder zou je met een CDS-moduul van een paar tientjes toch ook toekomstzekere ontvangst van CDS kunnen waarborgen? Die CDS-Philips vertrouw ik niet. Er zit niet eens diseqc 1.0 op (voor Astra 2).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou wees gerust,

 

ze hebben effectief vorige week iets veranderd.

want ook incubus gebruikers met kathrein en interne Cccam hebben op alle zenders 23.5 vert (thema en hd) niet veel meer van beeld :-(

 

heb ik ook een draadje van gestart op kathrein sectie.

 

zo voorlopig effen niets van deze zenders dus...jammer.

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Een paar dagen wel weer ontvangst gehad. Ik heb er wel een mediaguard module inzitten, destijds gekocht voor 50 euri.

De oranje kaart deed het zowel in de module als ook rechtstreeks in de ontvanger.

 

Zolang ik nog géén nieuwe tuner heb aangeschaft doe ik het maar met de FTA zenders. Canal digitaal heb ik opgezegd.

Ik heb nog Ziggo en de kabel.

Misschien dat iemand mij kan helpen er nieuwe firmware in te zetten. De laatste was in 2003.

Groet

EP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...