Ga naar inhoud


Is er een wijziging bezig met codering?


_Bartje_

Aanbevolen berichten

ik heb de testen voldaan deze avond en ik kan dus dit bericht bevestigen.

 

alle HD zenders van TV-vlaanderen zijn ENKEL SECA3 nu.

voor C+nl weet ik het niet, ik heb dit niet.

 

dus hou daar rekening mee in jullie prio files.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: 44piet
die hd 7221 wel, werktmet 1.0 op 4 sat en kan op een omslachtige manier ook nog alle kanalen inladen , de zgn langzaam zoeken functie

Ok, bedankt voor deze info! wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een e-mail gestuurd naar CanalDigitaal en ik heb daar nu het volgende antwoord op ontvangen :

 

 

Geachte heer ............,

 

Naar aanleiding van uw verzonden e-mail informeren wij u als volgt.

 

Wij zien in ons systeem dat u gebruik maakt van het Standaard-NL pakket. Nederland HD zit pas vanaf het Set Top Box-pakket in het pakket.

Wij kunnen u geen Nieuwe kaart toesturen omdat u met de kaart die u nu heeft alle zenders kan ontvangen die voor u actief staan.

Vanaf het Basis-pakket wordt er automatisch een nieuwe kaart toegestuurd.

 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website www.canaldigitaal.nl/service

 

Kijk voor veelgestelde vragen aan de Klantenservice op www.canaldigitaal.nl/vragen

Voor vragen over satellietontvangst en hulp of advies van andere schotelbezitters adviseren wij u te kijken op www.***geen-reclame***

 

Met vriendelijke groet,

 

Klantenservice CanalDigitaal

 

 

 

Kortom : Nederland HD zit ineens niet meer in het Standaardpakket , maar nu pas vanaf het Settopboxpakket.

 

Mocht je abonnee zijn op het Settopboxpakket heb je dus nu mijns inziens recht op een Seca-3 kaartje.

Je moet er dan kennelijk wel zelf achteraan gaan !

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
......Mocht je abonnee zijn op het Settopboxpakket heb je dus nu mijns inziens recht op een Seca-3 kaartje.
Je moet er dan kennelijk wel zelf achteraan gaan!

Bedankt: dat ga ik dus nu meteen doen. Het zal mij benieuwen......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt langzamerhand een echte soap.......

 

Een abonnee met het Settopboxpakket heeft nu ook antwoord gekregen

van CanalDigitaal :

____________________________________________________________

 

 

In uw email geeft u aan geen Nederland 1 HD te kunnen ontvangen.

 

Wij hebben inderdaad de codering gewijzigd van onze smartcards. Hierdoor is het niet meer mogelijk om met het Set Top Box-pakket deze zender te ontvangen met een Seca2 smartcard.

 

Mocht u graag een MediaGuard3 smartcard willen ontvangen, waarmee beeld op Nederland 1 HD wel mogelijk is, dan dient u uw pakket te verhogen naar een ander abonnement, bijvoorbeeld het Basis-pakket.

Met het Set Top Box-pakket alleen, komt u niet in aanmerking voor het wisselen naar de Mediaguard3 momenteel.

 

_________________________________________________________________-

Einde Citaat

 

 

Dus eerst geven ze aan dat Nederland HD nu te ontvangen is met het Settopbox-pakket. Ook op de website van CanalDigitaal wordt Nederland HD bij het Settopboxpakket vermeld.

 

Maar wil je Nederland HD daadwerkelijk ontvangen......

Dan moet je toch naar het Basis-Pakket overstappen.

 

Zo zout heb ik het nog niet meegemaakt

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk betekend dit dus dat NederlandHD niet meer in het Standaard (gratis FTV) pakket hoeft te zitten en zo te zien heeft CDS dus nu wel een mogelijkheid om extra inkomsten te genereren met Nederland 1,2 en 3 in HD...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een hele kromme redenatie.

Want als je die lijn verder trekt hoeft Nederland HD ook niet meer in het Settopbox-pakket te zitten.

 

Dit in tegenstelling tot de politiek van de NPO :

 

Citaat :

 

"

Samenvattend stelt NPO DTU de publieke omroep in staat zijn content op innovatieve wijze te distribueren en dusdanig te programmeren dat zoveel mogelijk kijkers en luisteraars er van kunnen profiteren."

 

Einde Citaat.

 

Bron :

 

http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/370

 

 

Ik heb nu een balletje opgegooid richting de verantwoordelijke persoon bij de NPO. :

 

 

Hieronder een kopie van mijn mail :

(Ik ben uiterst nieuwgierig naar de reactie)

 

___________________________________________________________________

 

Geachte heer/mevevrouw Van den Breul,

 

 

Ik kijk televisie via de satelliet.

Hiervoor heb ik (voor veel geld) bij CanalDigitaal een kaartje gekocht en

kan in middels het Standaard-NL pakket gratis kijken naar Nederland 1, 2 en

3.

 

De afgelopen maanden kon ik ook kijken naar Nederland HD, ook vorig jaar

zomer was dat een aantal maanden mogelijk.

 

Inmiddels heeft CanalDigitaal de codering aangepast en is mijn kaartje niet

meer geschikt voor ontvangst van Nederland HD.

Verder wordt er beweerd dat Nederland HD nu geplaatst is in een Betaal-TV

pakket waar verder zenders als RTL 4,5,7 en SBS 6 in zitten.

In die commerciele zenders heb ik geen interesse.

Overigens kunnen abonnee's met dat pakket ook momenteel geen Nederland HD

ontvangen,omdat zij ook nog geen nieuwe kaart hebben ontvangen.

 

Is het u bekend dat Canal Digitaal kijkers van het Standaard-NL pakket

momenteel uitsluit van Nederland HD ?

En vind de NPO dat goed, Ik kan mij voorstellen dat u wilt dat Nederland HD

ook door alle Satellietkijkers te ontvangen is, zonder dat die verplicht

zijn om een betaalpakket voor commerciele zenders aan te schaffen.

U heeft vast met CanalDigitaal een overeenkomst gesloten, ik ben benieuwd

naar de inhoud daarvan.

 

Ik hoor graag van u,

 

__________________________________________________________________

 

Einde kopie mail aan de NPO

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Noordzee
......Mocht je abonnee zijn op het Settopboxpakket heb je dus nu mijns inziens recht op een Seca-3 kaartje.
Je moet er dan kennelijk wel zelf achteraan gaan!

Bedankt: dat ga ik dus nu meteen doen. Het zal mij benieuwen......

Nou, het vervolg is te gênant voor woorden. Ondanks het feit dat ik last heb van plaatsvervangende schaamte, hieronder het antwoord van CD:

"Om er verzekerd van te zijn dat u alle zenders uit uw huidige zenderpakket kunt bekijken, adviseren wij u om de meest recente zenderlijst op uw satellietontvanger in te laden. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing van uw satellieontvanger of ga langs bij uw dealer. Meer informatie hierover kunt u ook vinden....."

En dan nog wat geleuter over het laten heractiveren van de kaart!

Voor het geval u denk dat ik mijn vraag niet duidelijk heb gesteld, vermeld ik die ook maar even:
"Sinds kort wordt het kanaal Nederland 1 HD niet meer gedecodeerd: ik kan het dus niet meer bekijken. De signaalkwaliteit is prima: het lijkt er op dat er iets aan de codering is veranderd (alleen nog maar SECA 3?). Heeft u een oplossing?"
Ziet iemand een relatie tussen mijn vraag en het antwoord? Zit daar nu een automaat, die alleen maar reageert op een trefwoord, of iemand die betaald wordt naar het aantal mails dat per minuut wordt geproduceerd?

Wordt vervolgd.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

CD probeert het de Set Top Box-pakket kijkers elke keer weer opnieuw zo moeilijk mogelijk te maken in de hoop dat ze overstappen naar een duurder pakket. Dat hebben ze al gedaan door nieuwe zenders niet meer in irdeto de coderen en nu proberen ze het opnieuw door bepaalde zenders uit het Set Top Box-pakket alleen nog maar in SECA3 te coderen.

 

Hiermee hopen ze natuurlijk dat de consument zwicht en overstapt naar een duurder pakket, maar daarbij zouden ze zichzelf wel eens flink in de vingers kunnen snijden. STB kijkers hebben dit pakket mi vooral vanwege de prijs en als je dan toch een duurder pakket moet nemen dan wordt een switch naar de kabel of zelfs Digitenne (als je niet zoveel geeft om beeldkwaliteit) erg aantrekkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Ziet iemand een relatie tussen mijn vraag en het antwoord? Zit daar nu een automaat, die alleen maar reageert op een trefwoord, of iemand die betaald wordt naar het aantal mails dat per minuut wordt geproduceerd?


Ja, klik maar eens hier. sick

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan met een Irdeto kaart geen Nederland HD kijken.

 

Met een Seca 3 kaart met het settop pakket zou je dus wel Nederland HD moeten kunnen zien.

 

Reeds een paar jaar lang heeft Canaal digitaal aangegeven geen nieuwe programma's meer aan te bieden in Irdeto.

 

Echter door hun eigen politiek zal Irdeto tot het einde der tijden bestaan blijven.

 

Ik heb 2 Irdeto kaarten actief, met het settop pakket, en als klant van het eerste uur, zou ik om om te schakelen naar Seca settopbox 2 nieuwe kaarten + verplicht CI module moeten kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het, het is niet mijn topic, maar denk dat voor velen de vragen gelijk zijn, vooral voor de mensen die minder verstand van deze materie omtrent HD, SD en transponderruimte hebben:

 

 

Ik heb dit hele topic gelezen, maar begrijp iets niet meer:

 

Nederland 1, 2 en 3 worden via de Atra 1 uitgezonden.

 

Nederland 1 HD, 2 HD en 3 HD ook?

 

Worden Nederland 1, 2 en 3 en nederland 1 HD, 2 HD en 3 HD compleet apart uitgezonden?

 

Ik lees over de transponderruimtes beperkt zijn, als elk kanaal een stukje van een transponder gebruik, dan kost dat toch bandbreedte of heb ik dat mis?

 

Of

 

Is Nederland 1 HD ook Nederland 1 SD?

Is nederland 2 HD ook Nederland 2 SD?

Is nederland 3 hd ook Nederland 3 SD?

 

Ik bedoel:

 

Wordt de bandbreedte dubbel gebruik of wordt het per kanaal afgeknepen in het signaal als je enkel een Seca 2 kaartje hebt?

 

Mocht je een Seca 3 kaartje hebben, krijg je bij het Nerdeland 1,2 en 3 pakket enkel SD of ook in HD kanalen?

 

Mocht je een Seca 3 kaartje hebben, krijg je bij het Settopbox-pakket dan enkel SD of ook in HD kanalen?

 

Kortom, wie kan duidelijkheid geven op alle vragen?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Nederland 1, 2 en 3 worden via de Atra 1 uitgezonden.

Ja.

Origineel bericht van: ilseonline
Nederland 1 HD, 2 HD en 3 HD ook?

Nee: alleen Ned 1 HD, via Astra 3. Ned 2 HD en 3 HD bestaan op de satelliet (nog?) niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...