Ga naar inhoud


Is er een wijziging bezig met codering?


_Bartje_

Aanbevolen berichten

Ik lees goed ja, maar wat zien we dan fout ?

Momenteel kan ik sinds een aantal zenders FTA zijn andere (NED HD) ineens niet meer ontvangen. Terwijl ik wel een geldig up-to-date (settopbox) kaartje heb. (newcs met newcamd)

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

momenteel alles close (niets meer FTA)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik gebruik newcs met newcamd (vanwegen tntsat en reelbox)

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jimny
is uit de directe bron van CD dus is niet zomaar uit de lucht gegrepen als je dat bedoelt

ben heel erg benieuwd of je "bron" kan vertellen waarom een simpele maandupdate van de seca 2 kaartjes zo uit de hand kan lopem? Het stb paket een week fta uitzenden is nogal een grote noodmaatregel. Had volgens mij niets met de seca 3 of gecerticeerde ontvanger problematiek te maken......

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen beeld op het thema pakket waaronder NGC Wild en muv oa het gesprek.

Ik deel in huis een tvv en een cds kaart, probleem is de dreambox waar de tvv kaart in zit.

 

CCcam 2.12 op beide boxen.

ff dus geen consumententv in de slaapkamer.

 

 

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: jimny

Ik zag dat men de seca2 en seca3 codering weer gebruikt.


Voor het Settop pakket blijft voorlopig de SECA 2 codering actief!
Deze programma's blijven dus voorlopig in SECA 2 en Seca 3 actief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het nu met Nederland HD ?

(ik kan het op dit moment niet checken)

 

Van de week ging het kanaal bij mij ineens op zwart. (Standaard Pakket) Ik begrijp uit deze draad dat dit komt doordat SECA 2 eraf gehaald is.

 

Maar Nederland HD was de afgelopen maanden ook voor kijkers met het Standaard Pakket beschikbaar. En volgens de website van CanalDigitaal zit Nederland HD nu ineens niet meer in het Standaard Pakket, maar pas vanaf het Settopboxpakket.

 

 

Heb ik soms een aankondiging gemist ?

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moraal van het verhaal: De ouwe meuk ontvangers (al dan niet gecertificeerd) hebben nog steeds problemen met seca3.

CDS ontvangt wederom enorm veel klachten en schakelt maar even over op FTA om de rust terug te laten keren.

 

Mgcamd is nog niet erg intelligent met seca 3 (blijft te lang proberen met seca2 te openen) maar kan met wat handmatige aanwijzingen uit een hulpbestandje wel redelijk werken.

 

Blij dat ik al jaren een dreambox heb, heb nog 3 "closed source" ontvangers op de plank liggen inclusief de befaamde magic module met de belofte nooit meer een andere ontvanger te hoeven kopen omdat de codering aangepast wordt.

 

Kan goed snappen dat men massaal op digitale kabel overstapt, want als je geen hobby aan sat hebt is het niet grappig: blauw betalen en toch zwart moeten kijken!

 

Iedereen sterkte komende tijd met het gehobby van CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol

Kan goed snappen dat men massaal op digitale kabel overstapt,

Komt ook wel weer een eind aan, want kabel is ook niet alles. Er zijn ook daar genoeg problemen met ontvangstapparatuur en klachten over de Helpdesk. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: theparasol

Kan goed snappen dat men massaal op digitale kabel overstapt,

Komt ook wel weer een eind aan, want kabel is ook niet alles. Er zijn ook daar genoeg problemen met ontvangstapparatuur en klachten over de Helpdesk. cool


Nee hoor, werkt hier al jaaaaaaaaaaaaren uitstekend, inclusief epg tot 4 dagen. De enige ellende die we hebben gehad in het voormalig @home gebied is de tsunami aan emms...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooie aan sat vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor je ontvangst. Als kabelgebruiker kun je niet je eigen plan trekken, je moet het doen met wat je provider je aanlevert. Maar goed de keuze is met digitale kabel wel aardig uitgebreidt maar nihil bij wat je aan signaal uit de lucht kunt pakken.

 

Hoewel het aantal educatief te ontvangen kanalen momenteel wat minder is blijft het aantal zenders en coderings methodieken me mateloos fascineren, dat ga ik beslist missen met kabel smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...