Ga naar inhoud


Is er een wijziging bezig met codering?


_Bartje_

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Littlesat
Tis wat die gelijke provider ID met de Seca3 kaarten...

Ja dat was ook al zo'n domme beslissing van CDS. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen. Settopbox pakket FTA houden tot eind 2009? :D

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
mgcamd verwerkt alleen de Seca2 ECMs... en d Seca3 ECMs komen niet aan de beurt... De wijziging in de decodering is het uitschakelen van Seca2. CDS heeft het settop pakket hierom ook FTA gezet, omdat sommige ontvangers die dat eerst met hogere pakketten ook niet deden nu problemen krijgen.

 

De reden is dat er problemen zijn met de activatie/heractivatie en update signalen voor Mediaguard 2.

 

Citaat:
Tis wat die gelijke provider ID met de Seca3 kaarten...

 

Dit werd gedaan omdat er enkele ontvangers op de markt zijn die n.a.v. die ID de juiste fastscan pid selecteerden.

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Dit werd gedaan omdat er enkele ontvangers op de markt zijn die n.a.v. die ID de juiste fastscan pid selecteerden.

Daar heb je een goed punt(!) Daar had ik nog niet aan gedacht... het had uiteraard wel gekunt, maar dan moesten deze ontvangers ook een upgrade van de software krijgen...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist! En dan gaat het hier om alle goedgekeurde ontvangers, ook de Strong SRT68xx serie en bijvoorbeeld de Aston ontvangers, en god weet welke ontvangers nog meer.

 

Vooral voor de oude MHW ontvangers is een update niet te doen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Juist! En dan gaat het hier om alle goedgekeurde ontvangers, ook de Strong SRT68xx serie en bijvoorbeeld de Aston ontvangers, en god weet welke ontvangers nog meer.

Vooral voor de oude MHW ontvangers is een update niet te doen.

Heet zoiets niet: bijten in eigen staart? eekcool
En dan krijgen notabene de niet-gecertificeerde ontvangers op de kop, terwijl de meeste na de laatste update weer lekker snorren. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, in principe is het technisch gewoon mogelijk. Echter veel CAM's en emu's hebben een bug dat ze het verschil niet snappen. Zo zie je maar dat de uiteindelijke broncode van veel emu's afkomstig is van hetzelfde Koreaantje, of Rus, of Pool, of Isrealiet.. (doorhalen wat niet van toepassing is, want ik weet het zo niet)

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_
Replace.list werkt nog niet helemaal goed, paar zenders die nog niet werken. vijftv, 2be maar dit zal wel iets kleins zijn.
Het blijft hobby :-)


Niet iets kleins; ik heb de replace.list alleen bijgewerkt voor de Nederlandse Canal Digitaal kanalen omdat ik de Vlaamse zenders niet kan ontvangen. Hier zul je dus zelf even de PIDs moeten opzoeken.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat hier sinds 2 dagen de interne share met newcs (1.67) en newcamd ook niet meer werkt. Ik heb wel beeld op de (nu FTA) settopbox kanalen, maar bv niet op nederland HD

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Its_Johan
Ik heb het idee dat hier sinds 2 dagen de interne share met newcs (1.67) en newcamd ook niet meer werkt. Ik heb wel beeld op de (nu FTA) settopbox kanalen, maar bv niet op nederland HD


Dit klopt helemaal de Nederlandse zenders worden al een paar dagen FTA uitgezonden,daar men de seca2 codering heeft uitgeschakeld vandaar dat je de HD kanalen ook niet meer ontvangt, de seca3 is mede opgezet om het sharen tegen te gaan.
Je kunt als optie nog een heractivatie proberen bij CD en dan kijken of het alsnog lukt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, lees nu is goed voordat jullie allerlei uitspraken doen waar niks van klopt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...