Ga naar inhoud


Technische onzin op het internet


Murdock

Aanbevolen berichten


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja, en vergeet ook niet je CDtje 2 uur lang in de vriezer te leggen, voor je het afpeelt. Klinkt strakker. Echt waar!

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gitarist had een versterker waarbij het netsnoer door het chassis ging en daar met een knoop geborgd was. Hij wilde een standaard chassisdeel met bijbehorend netsnoer. Nadat ik dit voor hem gedaan had beweerde hij bij hoog en laag dat de versterker anders klonk. Na herstel in de oude toestand klonk het volgens hem weer zoals het hoorde. Ook een vorm van belazeren maar dan door jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

zoals al in de onderwerpregel staat: `wat is dat eigenlijk: een stekker in fase zetten?`. een paar maanden geleden, had ik iemand op bezoek die interesse had in het element dat ik toen had en wilde verkopen. na een dik uur luisteren, had hij voldoende indrukken opgedaan: hij vond het mooi, maar niet helemaal wat-ie zocht...

 

vervolgens zegt-ie dat hij denkt dat het beter kan en vraagt me de stekker van de platenspeler andersom in het contact te steken. en verrek: het klonk meteen een stuk dynamischer, voller.

 

ik heb het een tijjdje gelaten voor wat het is, maar nu ben ik toch wel benieuwd hoe ik mijn hele set in fase moet zetten. iemand een idee?

 

 

De reactie:

- je neemt alle interlinks tussen je audioapparaten weg, totdat de apparaten geen enkel electrisch contact meer maken. Luidsprekers mogen aangesloten blijven.

- je meet met een multimeter de spanning tussen randaarde en de massa/buitenzijde van een tulpaansluitng achter op het apparaat.

- Draai de stekker van het apparaat om en meet de spanning opnieuw op dezelfde plaatsen.

- handhaaf de stekkerstand met de laagste spanning.

 

Het idee is dat de massa-aansluiting tussende audioapparaten behalve het audiosignaal ia de min-aansluiting, niet óók nog vereffenings-stromen tussen min-aansluitingen van audioapparaten onderling gaan voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OP de TD waar ik werkte kregen we regelmatig gemodificeerde DVD spelers binnen.

 

Hiervan was het standaard net snoer vervangen door een randaarde snoer met de dikte van een tuinslang..

 

Alle elco's waren beplakt met een vierkant stukje rubber,

op de binnenkant van de bovenkap zaten strookjes rubber geplakt.

 

En op de randen van het chassis zaten repen vilt geplakt.

 

Het snoer was zo dik en stug dat het spelertje amper op zijn plaats bleef staan.

 

en het tuinslang formaat snoer zat in het app gewoon op de pennen gesoldeerd ( van de goedkoopste pulsvoeding die er bestaat ) waar normaal het normale snoer op zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar niet op het internet maar :

 

Er zijn momenteel internetproviders die beweren dat ze een downloadsnelheid hebben van 70 Megabyte (althans zo spreken ze het uit in de spotjes). 1 byte = 8 bits

Ze bedoelen waarschijnlijk 70 Megabits per seconde.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Sjaak, het is maar wat je wilt. Vaak wordt die zgn. goede geluidskwaliteit veroorzaakt door de vele harmonischen die een buis in die schakeling opwekt.

 

Dat kun je bij transistoren ook wel klaar krijgen. Echter klinkt het lekker of klinkt het natuurgetrouw?

 

Die buizensound kun je met transistoren en IC's ook wel krijgen maar andersom wordt het wat moeilijker.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Vaak wordt die zgn. goede geluidskwaliteit veroorzaakt door de vele harmonischen die een buis in die schakeling opwekt.

Dat kun je bij transistoren ook wel klaar krijgen. Echter klinkt het lekker of klinkt het natuurgetrouw?

Sjaak heeft wel gelijk. Een buizenversterker is in het algemeen een klasse A versterker. Deze blinken uit in een goede lineariteit en hebben daardoor nauwelijks vervorming, en dus nauwelijks harmonischen. Zo'n karakteristiek is met transistoren gewoon moeilijker voor elkaar te krijgen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Ongelooflijk, wat een onzin allemaal.
Citaat:
Laat nieuwe kabels een nachtje inbranden voordat u echt gaat luisteren. Bijvoorbeeld op een tuner met ruis of op een CD speler met een CD-tje op repeat.

Wat te denken van de dure inbrandapparaatjes die je kunt kopen crazy
Jullie kunnen bij mij de kabels gratis laten inbranden, er komt daarna echter geen signaal meer door. wink


Ik gebruik altijd Nero voor mijn kabels in te branden. crazy

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nergens in de elektronica techniek (industrieeel, telecommunicatie, computer, medisch, militair, wetenschappelijk) zijn er geleidings problemen bekend met het koperdraad dat alom toegepast wordt. Alleen in het High-end-Hifi hoekje maken allerlei pseudo technici zich er zorgen over.


Nu eens een waarheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...