Ga naar inhoud


Technische onzin op het internet


Murdock

Aanbevolen berichten

wat mijns inziens wel geloofwaardig is maak de linker en rechter luidsprekers kabels . enz en de \andere even lang i v m de weerstand,, - super audio cd tot 100.000 herz - het is welwaar dat die onhoorbare hoge tonen na een bepaalde afstand en weerkaatsingen. lager worden in toon en dan wel hoorbaar zijn . daardoor klinkt het voller en warm , En dit verslaat ook de lp wat geluid en dynamiek betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Bigfoot
Origineel bericht van: The Iron Maiden
Ik het verleden had je ook CDR's speciaal voor audio. Deze kostten 5 keer zoveel als normale CDR's, maar dan heb je wel een CD met kwaliteitsbits!! :D


Dat was meer een truc van Philips om er meer voor te kunnen vragen. De Philips apparaten slikten gewoon geen normale cd-roms
toch deden ze het vaker in autoradio`s ,dan cd-roms
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
wat mijns inziens wel geloofwaardig is maak de linker en rechter luidsprekers kabels . enz en de \andere even lang i v m de weerstand,

 

Als de linker kabel 10km lang is en de andere 10 meter dan zou de weerstandsverschil wel groter kunnen zijn maar zelfs dan zal het enige verschil een lager volume in de linker speaker.

 

Het zijn ohmse weerstanden en dan maakt het voor de (hoorbare) frequentie weinig uit.

Zou je de kabels oprollen dan zou je heel mischien er (heeelll) wel iets van horen omdat je dan een inductieve weerstand cre-eert (spoel).

Maar dan zijn je kabels erg lang.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Citaat:
wat mijns inziens wel geloofwaardig is maak de linker en rechter luidsprekers kabels . enz en de \andere even lang i v m de weerstand,


Als de linker kabel 10km lang is en de andere 10 meter dan zou de weerstandsverschil wel groter kunnen zijn maar zelfs dan zal het enige verschil een lager volume in de linker speaker.

Het zijn ohmse weerstanden en dan maakt het voor de (hoorbare) frequentie weinig uit.
Zou je de kabels oprollen dan zou je heel mischien er (heeelll) wel iets van horen omdat je dan een inductieve weerstand cre-eert (spoel).
Maar dan zijn je kabels erg lang.
Ik denk dat het veel uitmaakt hoeveel vermogen het heeft . Ik dacht laat ik eens wat dikke kabels gebruiken en toen werden de bassen veel harder ,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
De eerste harmonische is je draaggolf of grondtoon.
De tweede harmonische veelvoud van de grondtoon of draaggolf.


DRZ, helemaal gelijk :D

groeten,
Peter.
dat heeft hij ook wel , maar ik bedoel dat het wel aan een miniumeis moet voldoen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless

Het zijn ohmse weerstanden en dan maakt het voor de (hoorbare) frequentie weinig uit.


Niet helemaal juist, naast Ohmse weerstanden is er ook nog een condensator werking tussen de 2 aders.
Vooral omdat deze kabel ook nog eens over de hele lengte netjes naast elkaar ligt kan dit juist problemen geven.
Daarom is het ook niet verstandig om een telefoon met een heel lang plat snoer aan te sluiten terwijl een getwiste kabel van dezelfde lengte geen problemen geeft.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
naast Ohmse weerstanden is er ook nog een condensator werking tussen de 2 aders.

Vooral omdat deze kabel ook nog eens over de hele lengte netjes naast elkaar ligt kan dit juist problemen geven.

 

Ga er eens aan rekenen zou ik zeggen. Je hebt het over pF's en een hele grote spoel in een LC kring. Wil je hier iets van invloeden van kunnen meten dan moet je een huiskamer als een voetbalstadion wilen gaan bekabelen (en dan nog vraag ik me af...). De Ohmse weerstand is wel belangrijk. Maar dat is heel simpel op te lossen door wat dikkere geleiders als je zo min mogelijk verlies wil.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Citaat:
Al eens aan gedacht dat je luidsprekerkabel direkt aan de overall-terugkoppeling van je versterker hangt?

 

Een goede versterker heeft geen terugkoppeling.

Het is zinvol om bij weergavesystemen van hoge vermogens, dikke luidsprekersnoeren te gebruiken.

 

Verder is er geen terugkoppelweg van het einde van de luidsprekerkabel naar de ingang van de versterker om als terugkoppeling te dienen.

 

En ook in deze thread lees ik weer een hele hoop onzin door pseudo technici die het woord harmonischen wel interessant vinden klinken.

 

Een versterker produceerd geen harmonischen, tenzij hij gaat vervormen. (In het niet lineaire gebied wordt gebracht) Zou hij dat wel doen, dan zou een toon van zeg maar 1000 Hz ook een toon van 2000, 3000, 4000 etc. gaan produceren.

 

Het feit dat een buizenversterker anders zou klinken dan een transistorversterker heeft te maken met de klasse waarin hij werkt. Afhankelijk van de klasse produceerd zo´n versterker bij het ontstaan van vervorming even of oneven harmonischen.

Het zijn de oneven harmonischen (K3) die het geluid voor ons gehoor "aangenamer" doen klinken.

 

High-enders denken dit effect te kunnen versterken door allerlei onzinnige dingen zoals vergulde roosters, verzilverd draad, speciaal soldeertin te gaan gebruiken.

Ze kicken hiet totaal op af en de kosten spelen geen enkele rol meer. Ze zijn kennelijk verslaafd en hebben professionele hulp nodig.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te koop:

Weinig gebruikte en prima werkende zekeringen tester in handig stekker formaat passend in elke wandcontactdoos. Wees zeker van het juist functioneren van uw zekeringenkast en wees beschermd tegen brand.

En dat enkel voor 50 Euro!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...