Ga naar inhoud


Technische onzin op het internet


Murdock

Aanbevolen berichten


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Afgelopen donderdag met afgrijzen naar het volgende verhaal van mijn "audiofiele" collega geluisterd. Toen ik hem vertelde dat ik mijn muziek stream van mijn server op het netwerk, naar mijn HTPC (met XBMC) en daarvandaan optisch naar mijn versterker, wist hij mij te vertellen dat hij thuis een artikel had liggen (uit het Duitse blad "stereo"(??)) waarin een test stond van verschillende netwerkkabels en hun invloed op de geluidskwaliteit van audio welke gestreamed wordt.

 

*zucht*

 

Blijkbaar moet ik mijn cat5e bekabeling ook vervangen door kabeltjes met gouden connectortjes :-(

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SATMAN
Volledig met je eens sjaak daar kan geen transistor tegen op
ook al niet tegen de warmte verkeerd om aansluiten e.d.

Dat een buisversterker beter klink valt niet op af te dingen...maaaar...om nu een buizenversterker van meer als een TON (lees 110.000 euro) daar voor aan te schaffen???

Echt waar, tegen gekomen op een audio beurs en ook werd geadviseer daar het bijpassende setjes speakers aan te schaffen van nog een zo'n 60.000 euro...pfffff

Zou ik dat verschil nu echte horen??

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dit lees ben in toch weer gelukkig met mijn twee

hoortoestellen, voor mij maakt het dus niet meer uit

alle versterkte geluiden zijn voor mij het zelfde

 

 

dus goedkope kabels en de boxen in mijn flatscreen geven het perfecte geluid

 

groeten bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: SATMAN
Volledig met je eens sjaak daar kan geen transistor tegen op
ook al niet tegen de warmte verkeerd om aansluiten e.d.

Dat een buisversterker beter klink valt niet op af te dingen...maaaar...om nu een buizenversterker van meer als een TON (lees 110.000 euro) daar voor aan te schaffen???

Echt waar, tegen gekomen op een audio beurs en ook werd geadviseer daar het bijpassende setjes speakers aan te schaffen van nog een zo'n 60.000 euro...pfffff

Zou ik dat verschil nu echte horen??



..en dan vervolgens MP3's afspelen! laughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Afgelopen donderdag met afgrijzen naar het volgende verhaal van mijn "audiofiele" collega geluisterd. Toen ik hem vertelde dat ik mijn muziek stream van mijn server op het netwerk, naar mijn HTPC (met XBMC) en daarvandaan optisch naar mijn versterker, wist hij mij te vertellen dat hij thuis een artikel had liggen (uit het Duitse blad "stereo"(??)) waarin een test stond van verschillende netwerkkabels en hun invloed op de geluidskwaliteit van audio welke gestreamed wordt.

Die collega gebruikt dan ook de eerder vermelde wifispray? smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: bobelen
als ik dit lees ben in toch weer gelukkig met mijn twee hoortoestellen, voor mij maakt het dus niet meer uit
alle versterkte geluiden zijn voor mij het zelfde

dus goedkope kabels en de boxen in mijn flatscreen geven het perfecte geluid

groeten bob


Dat zeg je nou wel maar als je je hoortoestellen aansluit met zuurstofloze pvc pijpjes (die links draaiend uit de persmatrijs zijn gekomen) en beide op een exacte lengte van 32,14 mm zijn gesneden, dan zal je horen dat de nachtegaal in werkelijkheid nog 3 tonen hoger zingt dan jij ooit gehoord hebt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...