Ga naar inhoud


Technische onzin op het internet


Murdock

Aanbevolen berichten

Ik kom steeds vaker allerlei onzinnige uitspraken tegen op het internet. De wereld van de audiowereld slaat wat dat betreft alles..

 

Enkele punten die ik op sites van clubs en zelfs winkels heb gevonden:

 

Citaat:
Afhankelijk van uw smaak en budget kunt u kiezen voor koper, zilver, goud, koolstof of combinaties hiervan. Koper is doorgaans goedkoop doch kan goede resultaten opleveren. Zilver is duur en laat evenals goud en koolstof vaak meer detail horen. Zilver kan op een wat "harde" set een te fel hoog opleveren. Koolstof kan door z'n hoge weerstand soms bromproblemen opleveren vanwege vershillen in nulpotentiaal tussen bijvoorbeeld CD speler en versterker

 

Citaat:
Sommige kabels moeten in signaalrichting aangesloten worden. Dit staat meestal aangegeven met pijltjes op de mantel. Het is belangrijk dat u deze richting aanhoudt. Indien geen signaal richting wordt aangegeven merk de kabels dan zelf en hou altijd dezelfde richting aan.

 

Citaat:
Laat nieuwe kabels een nachtje inbranden voordat u echt gaat luisteren. Bijvoorbeeld op een tuner met ruis of op een CD speler met een CD-tje op repeat.

 

Citaat:
De kabel aan de stekkerdoos waarmee de audioapparatuur wordt gevoed is doorgaans een 1,5mm draad van gebonden koperdraad. Vervang deze door een 2,5 mm installatiekabel. Deze laatste is wel stug en moeilijk handelbaar, maar bedenk dat deze in een veel betere stroomdoorvoer voorziet dan gelijk welke gebonden koperdraad-kabel. De kabel naar de stekkerdoos is nl. de laatste schakel tussen wandkontakt en apparaat. Bij een gewone gebonden koperdraad ontstaan allerlei interne influkties die zorgen voor onvoldoende schone stroomdoorvoer. Het gebruik van installatiekabel zorgt eigenlijk voor een "verlenging" van uw binnenhuise elektrische bedrading, en niet voor een "vernauwing'. Het verschil is onmiddellijk hoorbaar.

 

Iemand over zijn digitale kabeltuner:

Citaat:
Directe aansluiting op buitenkabel

Ik heb zelf al kunnen testen met een goedkope antennekabel. Rechtstreeks aansluiten levert zeker winst in de beeldkwaliteit. Met goede connectoren en een afschermde kabel zal het verschil nog groter zijn volgens mij.

 

120 db antennekabel met hoogwaardige connectoren

staat in mijn verlanglijstje.

 

Vult u rustig aan....

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

LOL.. Bij mij is dat fout gegaan.

 

Omdat ik mijn koolstofkabels in de verkeerde richting had aangesloten heb ik geen tijd gehad om ze de hele nacht in te laten branden.

Dat deden ze nl meteen al . Resultaat, een heleboel brom door het potentiaalverschil van de CD en versterker smile

 

Toch maar alles van goud kopen en dan op de aansluit richting van de kabels letten smile

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben we het hier al 10 keer over gehad.

 

Internet staat waarschijnlijk voor 90% uit hele en halve waarheden. De kunst is: hoe toon je dat aan?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelooflijk, wat een onzin allemaal.

Citaat:
Laat nieuwe kabels een nachtje inbranden voordat u echt gaat luisteren. Bijvoorbeeld op een tuner met ruis of op een CD speler met een CD-tje op repeat.

Wat te denken van de dure inbrandapparaatjes die je kunt kopen crazy

Jullie kunnen bij mij de kabels gratis laten inbranden, er komt daarna echter geen signaal meer door. wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Ongelooflijk, wat een onzin allemaal.
Citaat:
Laat nieuwe kabels een nachtje inbranden voordat u echt gaat luisteren. Bijvoorbeeld op een tuner met ruis of op een CD speler met een CD-tje op repeat.

Wat te denken van de dure inbrandapparaatjes die je kunt kopen crazy
Jullie kunnen bij mij de kabels gratis laten inbranden, er komt daarna echter geen signaal meer door. wink
Ik laat de kabels altijd door jomanda behandelen . en dat is hoorbaar :
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal goed en wel maar dat betekent dat ik (halve digibeet en driekwart boerenlul op dit gebied) verkeerde c.q. te dure spullen heb gekocht omdat ik me laat adviseren door internet en verkopers.Ik loop al een paar jaar mee (was zelfs eens genomineerd voor sat4all opa) en weet inmiddels dat ik genaaid wordt door overheid,banken,advocaten en notarissen.

Het lijstje wordt dus steeds langer.Gr.Pestvogel.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pestvogel
Allemaal goed en wel maar dat betekent dat ik (halve digibeet en driekwart boerenlul op dit gebied) verkeerde c.q. te dure spullen heb gekocht omdat ik me laat adviseren door internet en verkopers.Ik loop al een paar jaar mee (was zelfs eens genomineerd voor sat4all opa) en weet inmiddels dat ik genaaid wordt door overheid,banken,advocaten en notarissen.
Het lijstje wordt dus steeds langer.Gr.Pestvogel.



Het is natuurlijk wel zo dat een minimale kwaliteit nodig is en zal blijven ,.Dus geen minderwaardig kopen maar een goede kwaliteit.,maar de hocus pocus moet je niet intrappen .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt er eentje die nog nooit van DVB-T gehoord heeft met CI schacht maar alleen FTA zonder kabel of antenne mits er satellietsignaal voor handen is??:

 

Quigg 36 cm / 15" LCD TV

 

Met ingebouwde DVD speler voor het afspelen van uw favoriete DVD's of foto's

 

Met DVB-T tuner voor gratis ontvangst zonder kabel of antenne van de free to air kanalen*. In Nederland zijn dit de publieke omroepen en de regionale omroep.

 

Met Teletekst

 

 

 

Beeld formaat 16:9 / 4:3

Kleurenscherm 24 bit

Resolutie 1400X900

Reactiesnelheid 8ms

Contrast ratio 400/1

Helderheid 300 cd/m2

OSD Engels, Duits, Frans, Italiaans.

Stroomverbruik 60 watt

Afmetingen 403x190x370mm

Inclusief afstandbediening, gemonteerde voet en adapter 12 volt

Geschikt voor muur montage

Handleiding in Engels en Frans

 

 

Aansluitingen:

 

CI slot

12 V

VGA (voor computer, dus te gebruiken als beeldscherm)

A/V

SCART

Component

Audio

Antenne

USB poort (uitsluitend voor het updaten van software)

 

 

* mits sateliet sinaal voor handen in de regio waar u hem gebruikt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder ging eens naar BCC voor een scartkabel en kwam thuis met een hoogwaardige DIGITALE scartkabel, wist de verkoper mijn moeder te overtuigen, omdat alle apparatuur tegenwoordig digitaal is.

 

..ja... even 60 euro.

 

Dus ik boos naar de winkel, mijn moeder onder mijn arm meenemend en de desbetreffende verkoper eens om uitleg gevraagd.

Wederom hetzelfde verhaal over digitale scartkabels en waarom deze van 60 euro met GOUDEN CONTACTEN beter zijn dan de kabels van de markt voor 3 euro.

 

Op mijn vraag "sinds wanneer zijn er na de introductie van de scartkabel in 1975 pinnetjes toegevoegd die digitaal signaal transporteren?"

"en kunt u mij uitleggen welk pin precies voor het digitaal signaal is", omdat ik na mijn uitleg welk pinnetje voor wat dient, zo'n beetje elk pinnetje een rol had gegeven..

..daar had de verkoper even geen antwoord op...

 

Mijn moeder kreeg haar geld terug en kreeg van mij een splinternieuwe ANALOGE scartkabel met vertinde contacten van de markt voor welgeteld 2 euro en 50 centen..en van de teruggave zijn we naar de chinees gegaan...

 

De kabel doet het na 4 jaar nog steeds.. :D

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recent werd in Nederland 'De Mat' ontwikkeld.

Deze 'Mat' dempt trillingen op het CD-oppervlak en omvat ook de rand.

Deze mat geeft bij veel CD's een 'rustiger' geluidsbeeld en meer 'lucht' om de instrumenten.

De mat is NIET toepasbaar op spelers van Pioneer (Stable Platter), Teac en andere spelers die op een of andere wijze gebruik maken van een clamp.

Recent probeerden we ook een verbeter machine uit.

Die machine slijpt de rand van de CD onder een hoek van 38 graden af.

Na dat afslijpen dient die schuine rand gekleurd te worden met een zwarte viltstift naar opgave van de fabrikant.

Voor ons was dat aanleiding om de in de jaren '80 door Hok Lioe Han ontwikkelde methode eens hiermee te vergelijken. Han's vinding, na het uittesten van veel viltstiften, kwam er op neer dat je de buiten- en binnenrand van de CD kleurt met een 'Staedtler Lumocolor nr. 313' groene stift .

Tot onze verbazing gaf dat meer verbetering dan de eerder genoemde machine. Een logisch volgende stap is het kleuren van de CD én het toepassen van 'De Mat'! methode eens hiermee te vergelijken. Han's vinding, na het uittesten van veel viltstiften, kwam er op neer dat je de buiten- en binnenrand van de CD kleurt met een 'Staedtler Lumocolor nr. 313' groene stift behandelt.

Tot onze verbazing gaf dat meer verbetering dan de eerder genoemde machine.

Een logisch volgende stap is het kleuren van de CD én het toepassen van 'De Mat'!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verzinnen ze het. Mijn vader had een LCD TV gekocht bij een winkel. Hem werd aangeraden om de TV 4 uur lang niet aan te sluiten bij thuiskomst omdat deze liggend was vervoerd. De kristallen moesten namelijk eerst op hun plek terug komen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe verzinnen ze het. Mijn vader had een LCD TV gekocht bij een winkel. Hem werd aangeraden om de TV 4 uur lang niet aan te sluiten bij thuiskomst omdat deze liggend was vervoerd. De kristallen moesten namelijk eerst op hun plek terug komen.


Wees blij dat die verkoper je vader niet aangeraden heeft om gedurende de "kristal inzakperiode" zijn adem in te houden.
Dan had je nu geen vader meer gehad wink
Je moest eens weten hoeveel mensen met beide voeten in dergelijke onzin trappen.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...