Ga naar inhoud


Kleinschalige GSO


Gast AK77

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de tip, heb een moderator erop gewezen. Ik dacht eerst dat ik zelf ook de mogelijkheid had om een bericht te wijzigen. Maar is geregeld zie ik.

Morgen of overmorgen even het dak op en kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien krijgen we toestemming om bij het naastgelegen complex te gluren.

Wat de bedrading langs de gevel betreft; we hebben hier kozijnen met een soort gleuf, waardoor je de kabels onzichtbaar kunt wegwerken. Er is zelfs de mogelijkheid ze langs de regenpijpen te voeren.

Mochten er mensen zijn uit Amsterdam; Het gaat om het Hof van Osdorp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Prijzen in de orde van grootte tot 48.000 €uro zijn niet abnormaal.

Om te kunnen oordelen of het al dan niet te veel is zou je de offerte voor moeten leggen en de plaatselijke situatie moeten uitleggen.

 

Ik zou het ten alle tijde door een professionele firma laten doen. Dan heb je later geen ruzie met de andere bewoners. Die zullen het altijd op jouw of je technische makker afwalzen als er wat niet werkt.

Sluit ook een onderhoudscontract af, verzekering etc. Wat doe je als met de kerstdagen de bliksem in de schotel slaat?

Laat dat mooi door een externe firma doen en je hebt geen kopzorgen.

De meeste kosten zullen inderdaad in de bekabeling van de individuele appartementen naar de verdeling gaan zitten.

Er zullen zeker bewoners bij zijn die je om de haverklap bellen als er weer een zenderlijst niet klopt, een nieuwe zender bij komt, weet ik veel. Ik zou daar absoluut geen zin in hebben.

Dus staar je niet blind op die hoge prijs...deel het door het aantal aansluitingen en het valt best wel mee.

Oh ja en zorg dat je per woning meer dan maar één aansluiting krijgt, voor de opname mogelijkheid en eventueel een 2e ontvanger of zelfs 3e ontvanger.

 

En laat een externe firma nou ook wat verdienen..die hebben personeel, overhead, service, expertise, auto´s te betalen en moeten ook leven.

Voor niks gaat de zon op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niemand over de lift schacht praten, daar gaan dacht ik veel kabels doorheen.

 

Mogelijk een optie?

 

Ik dacht zelf aan een Visio Big-Bisat, die zou dat toch ook moeten aankunnen?

 

Stom trouwens dat er geen normale goten zijn voor bijvoorbeeld het achteraf aanleggen van glasvezelkabels, dat is nu namelijk een hot item aan het worden, juist bij nieuwbouw.

 

Als bewonder van de VVE waar je verplicht lid van bent, had je natuurlijk ook voor de nieuwbouw dit kunnen aangeven, want ik neem aan dat ze tekeningen hebben overlegd, je wil toch weten wat je gaat kopen als er nog niks gebouwd is.

 

Wel stom dat ze in het huurcomplex daar wel rekening mee gehouden hebben en bij het koopcomplex juist niet. Woningen bouw je met het oog op de toekomst daarmee rekeninghoudend.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als we het vooraf allemaal wisten zouden we heel wat problemen kunnen voorkomen, daar heb je helemaal gelijk mee.

 

helaas is het zo dat dergelijke woningbouwprojecten indien er geen heroverweging plaats vindt bij "de opdrachtgever" enkel voor de dikke winst gebouwd worden

 

logisch dat dan elke investering die een bewoner ten goede komt niet door "de opdrachtgevers" uitgegeven wordt

 

en juist bij huur, waar een ander rendement beoogd wordt een ander investeringsbeleid gevoerd wordt.

 

liftschachten hebben overigens strikte beperkingen in verband met het liftinstituut en de bijbehorende installatie voorschriften... dus eerder niet dan wel bruikbaar achteraf.

 

extreem lullig maar er is meestal wel overal infrastructuur van gebouwaansluiting (dus CAI) naar woning, maar geen alternatief van dak naar woning

 

in de nederlandse vrije markt economie zou de gebruiker moeten kunnen kiezen of hij van CAI of dvb-s gebruik wil maken

net zoals hij moet kunnen kiezen tussen groene stroom of atoomcentrale-stroom

 

allemaal goed bedoeld, maar indien je een appartement gekocht hebt ben je niet heer en meester van je kasteel.

 

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit brengt mij op een idee waar ik nog niet aan gedacht heb:

 

shotel boven, deel installatie boven, deel installatie beneden en de bekabeling langs de wegen van de cai naar de woningen brengen, want er zal vast nog wat ruimte naast zitten.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. Ijzerbout

 

Enerzijds ben ik het met je eens wat betreft aansprakelijkheid en ander achteraf gezeik, maar dat kun je dus ook hebben met de betreffende bedrijven. Maar ervan uitgaande dat het een keurig bedrijf is enzovoort, voel ik me daarentegen absoluut niet verplicht om voor hun broodwinning te zorgen. Als ik iets zelf kan of zou kunnen leren en daar tijd voor heb, dan doe ik dingen het liefst zelf.

Naar mijn weten kwamen die bedrijven pas op, nadat mensen zelf schotels gingen plaatsen. Ik zie het dus absoluut niet als broodroof oid. Het is gewoon het risico dat zij nemen als ze investeren in hun bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Dit brengt mij op een idee waar ik nog niet aan gedacht heb:

shotel boven, deel installatie boven, deel installatie beneden en de bekabeling langs de wegen van de cai naar de woningen brengen, want er zal vast nog wat ruimte naast zitten.


Hier ook al over nagedacht. Heb bij mij in de meterkast gekeken, daar waar de cai kabel naar binnenkomt. Daar zit idd nog ruimte naast. Moet nog wel op het dak kijken hoe een en ander door te voeren.

Wat betreft de ontwikkeling van het complex zijn wij daar niet zo betrokken bij geweest. Enige wat we door konden geven is indeling van de ruimte. Stom genoeg gingen we er toen van uit dat er een GSO zou komen, omdat er vrij veel kopers waren van allochtone afkomst en omdat de meeste nieuwbouw in de omgeving daar ook van voorzien is. In latere stukken kwam ik iets tegen dat aangaf dat de betreffende woningbouwvereniging niet meer wilde investeren in GSO omdat er ontwikkelingen waren op het gebied van glasvezel.
Achteraf bleek dat dus NIET zo te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AK77


Wat betreft de ontwikkeling van het complex zijn wij daar niet zo betrokken bij geweest. Enige wat we door konden geven is indeling van de ruimte. Stom genoeg gingen we er toen van uit dat er een GSO zou komen, omdat er vrij veel kopers waren van allochtone afkomst en omdat de meeste nieuwbouw in de omgeving daar ook van voorzien is. In latere stukken kwam ik iets tegen dat aangaf dat de betreffende woningbouwvereniging niet meer wilde investeren in GSO omdat er ontwikkelingen waren op het gebied van glasvezel.
Achteraf bleek dat dus NIET zo te zijn.


daar heb je al weer z'n voorbeeld van de suggestieve elementen in de informatie aan kopers en bewoners dat nergens met zoveel woorden echt contractueel vast ligt
probeer nu maar eens de verkopers te houden aan hun woord "waar is muh glasvezel?"

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
kijk eens, een oude excelsheet / openoffice

kun je zelf uitbreiden (en mogelijk verbeteren)

ciao


Thanks! Deze kan ik zeker goed gebruiken.

Plan is nu als volgt:

Bij ons op het dak kijken, bij de buren op het dak kijken hoe zij het gefixt hebben.

Daarna kan ik verder. Bedankt voor jullie hulp/ tips.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: AK77


Wat betreft de ontwikkeling van het complex zijn wij daar niet zo betrokken bij geweest. Enige wat we door konden geven is indeling van de ruimte. Stom genoeg gingen we er toen van uit dat er een GSO zou komen, omdat er vrij veel kopers waren van allochtone afkomst en omdat de meeste nieuwbouw in de omgeving daar ook van voorzien is. In latere stukken kwam ik iets tegen dat aangaf dat de betreffende woningbouwvereniging niet meer wilde investeren in GSO omdat er ontwikkelingen waren op het gebied van glasvezel.
Achteraf bleek dat dus NIET zo te zijn.


daar heb je al weer z'n voorbeeld van de suggestieve elementen in de informatie aan kopers en bewoners dat nergens met zoveel woorden echt contractueel vast ligt
probeer nu maar eens de verkopers te houden aan hun woord "waar is muh glasvezel?"

ciao


Haha, inderdaad. Heb trouwens ook navraag gedaan bij andere bewoners van een ander complex dat wel GSO heeft. (Niet het complex waar ik ga kijken overigens). Daar hebben bewoners inmiddels toch hun eigen schotel geplaatst op een statief in hun balkon, omdat er voortdurend problemen zijn met hun GSO. Het desbetreffende bedrijf zegt pas de boel te kunnen afstellen als iedereen klaar is met zijn of haar huis en de apparatuur heeft aangesloten. Dat is dus wel een nadeel van een GSO, het afhankelijk zijn van het onderhoudsbedrijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zulks kan een montage bedrijf natuurlijk altijd als "wassen neus" in de debatten gooien omtrend de oplevering en de haar opgelegde termijn omtrend oplevering te omzeilen.

 

dus geloof dat niet

 

maar fact is dat je vanaf schotel tot aan afnamepunt receiver, niet hoeft te wachten op wat wie waar heeft aangesloten

dat is volksverlakkerij

 

kijken en goed geinformeerd zijn omtrend de mogelijkheden is erg belangrijk

neem als het mogelijk is een onafhankelijk gecommitteerde adviseur mee.

al betaal je hem zijn uurloon, beter een kundige mee aan de arm dan straks een wazig voorstel met nog wazigere uitwerking ervan

 

(plan van aanpak - voorstel van uitwerking)

 

ciao

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Ik zie niemand over de lift schacht praten, daar gaan dacht ik veel kabels doorheen.

Door de lift schacht mogen geen "vreemde" kabels lopen. Dit zijn dus kabels die niets met de lift installatie te maken hebben. Dus jammer genoeg kan je hem niet gebruiken.
Wat er in veel gebouwen wel aanwezig is, is een vertikale schacht waar bijvoorbeeld de waterleidingen / afvoeren etc doorheen lopen. Heel vaak zit daar ook een kabel rek in die schacht. Daar mag je wel deze bekabeling overheen laten lopen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...