Ga naar inhoud


Hoe LCD TV te beoordelen in winkel?


RobbieT

Aanbevolen berichten

Waar hecht je meer waarde aan?

Een handleiding of gebruikerservaringen?

 

Ook mijn TV heb ik geselecteerd adhv gebruikerservaringen.

Daarna het toestel es werkend bekijken bij de winkel hier op de hoek.

 

Inbranden is er niet meer bij tegenwoordig.

Tenminste niet bij de Pana's.

De mijne staat regelmatig op pauze gedurende een half uur of iets langer.

 

En inbranden doet ie echt niet hoor.

En hij is inmiddels al 2 jaar oud...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gebruikerservaringen zeggen het meest, alleen ben ik wel op mijn hoede als ik een waarschuwing in de handleiding zie staan.

 

En dan stel ik liever een keer een vraag extra dan dat ik in onzekerheid blijf.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waarschuwing staat ook in de handleiding van mijn plasma.

Natuurlijk zet 't je aan 't denken,logisch,

het is toch een flink bedrag wat je uit gaat geven...

 

Maar bij een Pana plasma hoef je je echt geen zorgen te maken om inbranden.

En dat stroomverbruik,ja,dat is inderdaad hoger dan een LCD of een LED.

Maar goed,daar krijg je wel héél veel voor terug.

Maar zo drastisch is het verbruik nou ook weer niet hoor.

Je hebt echt geen 380 krachtstroom nodig :D

Laat je niet gek maken door die getallen,

dat energieverbruik is helemaal een hype tegenwoordig.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig ben ik mij ook aan het verdiepen in het aanbod van tv's voor mijn vader.

 

Na veel gekeken te hebben is het voor mij duidelijk dat 200hz een duidelijke meerwaarde heeft op een lcd tv.

 

Nog mooier zijn de full led tv's met 200hz

 

Qua merk zijn we op Samsung uitgekomen rekening houdend met de prijs en kwaliteit verhouding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede keus, al heb ik voor het beste resultaat alle digitale "beeldverbetering" uit gezet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet veel verschil tussen de tv's met en zonder 100Hz maar heel weinig tusen 100 en 200.

 

Ik heb nu een sony 40WE5 ( 88 watt verbruik )in mijn slaapkamer en een panasonic 42G15 in de woonkamer en de plasma geeft beter beeld, met name kleur en contrast dit merk je duidelijk maar inbranden ofwel image retention heeft deze G15 echt wel.

 

Ik viel in slaap met een dvd van iron man en daar in het menu heb je een paar witte lijnen en die kon ik dus weken lang zien, eerst viel het mij op bij even beelden bij en bepaalde kleur en dit trok langzaam weg en bij donker beeld ( op een niet gebruikte bron )kon je dit weken lang zijn. Is tenslotte toch verdwenen maar schrok er toch wel even van.

 

Het gebruik van de plasma is rond de 240 watt dus de sony gebruikt toch wel wat minder. Ik heb deze lcd in mijn slaapkamer waar ik bijna altijd tijdens een film bekijken in slaap val, deze sony schakelt na een tijdje automatisch uit als hij geen actie ondervind ( hierbij bedoel ik dus geen gespeel met de afstand bediening ) en ook de hdmi aangesloten philips dvd speler schakelt dan uit en is dus perfect voor de slaapkamer.

 

Ik ben erg blij met beide sets en de sony geeft heel goed SD beeld en HD is echt heel goed, bewegende beelden gaan ook erg goed je krijgt een beetje wazige beelden bij snelle bewegingen maar echt niet storend. De plasma geeft hier iets scherper beeld maar heeft last van wat judder wat de sony niet heeft.

 

Banding of hoe dit ook heet, de panasonic heeft dit meer als de sony maar hier ook niet storend.

 

Wat is beter lcd of plasma, wel dit hangt af wat je bekijkt en hoe je het wilt gebruiken.

 

De panasonic G10 of G15 is erg goed prijs kwaliteit. Ik heb de G15 gekozen ( 100 euro verschil )omdat deze ingebouwde sat onvanger heeft en internet ( viera cast ) wat de G10 niet heeft verder zijn deze identiek.

 

Samsung is heeft een hele goed reeks maar heeft een groot min punt en dat is een totale licht sterkte vermindering van het hele beeld bij donkere beelden en dit kan niet worden uitgezet. Als een deel van het beeld donker is en een ander deel licht dan word het hele beeld donker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee judder heeft deze heel weinig maar toch zichtbaar als er veel detail in het beeld is en het snel beweegt dan zie je het beeld wat sechokkerig, de sony heeft bij dezelfde beelden dit nl niet of wel minder ( af en toe is de opname de schuldige bij deze )

 

Ben echt toch heel blij met beide toestelen maar ik zie de tekortkomingen van beide en meld deze ook. Een perfecte tv bestaat ( nog ) niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: juleke21
halo,wat denk ge van beo 4??is van B&O=24.000€


niks :D




Is een beetje buiten mijn knip, maar een ding wat de eerste helft van dit jaar duur was is het tweede helft al weer achterhaalt en word voor de helft aangeboden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Nee judder heeft deze heel weinig

Toch weer interessant dat begrippen als judder en banding in de volksmond volkomen verkeerd gebruikt worden.

Banding is een effect dat in de analoge TV techniek ontstond door hoofdzakelijk een fout dat tilt (Dachschräge) genoemd werd.
Slechte LF eigenschappen van apparatuur.
Iemand zit bijvoorbeeld voor een boekenplank en de rand van de plank gaat dwars door zijn hoofd heen.
Of een beeldbuis die op z´n laatste sloffen loopt veroorzaakt hetzelfde effect.
Dat heet banding omdat er een "band" te zien is. Niet te verwarren met smearing of flares.
Nu wordt hiermee een poster effect bedoeld...en tekortkoming aan bandbreedte (8,10,12 of zelfs 14 bit resolutie verbetert deze beeldfout)
Judder is een effect dat ontstaat bij snelle camerabewegingen..het beeld lijkt te stotteren.
Komt door omrekening naar en hogere of lagere beeldfrequentie.
Goede crossconverters voorkomen dit aan de zenderzijde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Gebruikerservaringen zeggen het meest, alleen ben ik wel op mijn hoede als ik een waarschuwing in de handleiding zie staan.

En dan stel ik liever een keer een vraag extra dan dat ik in onzekerheid blijf.


Een Panasonic plasma brandt niet sneller in dan je oude CRT (beeldbuis) TV. Heb je die ooit laten inbranden? Zo niet, dan lukt je dat met een Panasonic plasma ook niet. En aan de beeldweergave van zo'n plasma kan nog steeds geen enkele LCD televisie tippen!

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nergens lees maar volgens mij wel belangrijk is is de manier waarop ik 3 jaar geleden mijn TV uitzocht:

 

Als je naar speciaalzaken, discounters voor niet domme mensen etc gaat, overal staan HD programma's aan op de tv's die je ziet. Mijn eerste vraag was om de tv's even op een andere zender te zetten, en wel op "Das Erste". Deze zender heeft een erg goede beeldkwaliteit, is SD, en is ook een van de meest bekeken zenders door mij. Je moet dus tv's kiezen terwijl hij op een zender staat die je kent, waar je de kwaliteit van kent, en weet hoe het logo eruit moet zien etc. Als je nooit naar Discovery HD kijkt heeft het dus totaal geen zin om met dit beeld als referentie een tv te gaan kiezen. Slechts 1 tv zaak weigerde dit, en daar ben ik dus ook gelijk weer naar buiten gelopen met de melding dat zij niet waard waren dat ze ook maar 1 tv verkochten. klaar.

Hou ook rekening met de afstand dat je van je tv gaat zitten. Neem een rolmaat mee en leg die neer zodat je op de goede afstand gaat staan. Dit is erg belangrijk!!

 

uiteindelijk heb je de voor jou beste tv... Dan is het volgens mij ook nog nodig om het internet af te schuimen om hem bij de goedkoopste aanbieder (in Duitsland) te kopen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...