Ga naar inhoud


Mededeling : Belangrijk nieuws over uw Thema-pakket


Gast cyberb0b

Aanbevolen berichten


  • Reacties 168
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Jürgen
Nou, hier ben ik ook nieuwsgierig naar want ik heb Basis + HD en dientengevolge ook het (gratis) Thema pakket voor € 19,90.
Ik wacht wel af.


De Discovery's uit het 'Thema PK' komen in het 'Entertainment PK' terecht...zou het jammer vinden als ik die straks niet meer heb! of ik moet 10,- euro per maand meer gaan betalen...ben dus ook erg benieuwd wat ze met mijn combo basis & thema gaan doen! Dit heb jij natuurlijk ook!

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Het is inderdaad leuk dat de diverse kanalen verdeeld worden in de diverse pakketten die hun aanbieden.

 

Maar belangrijker is toch eigenlijk wel??Op welke TP's komen de zenders allemaal te zitten???Want dat vertellen ze niet?

 

Jean Claude heeft dit ook al eerder aangegeven.

 

Ik bezit een Top pakket met alle mogelijke opties en HD zenders ik heb door verlenging een Gratis Philips HD ontvanger aangeboden gekregen.Dit zullen ze toch echt wel niet zomaar doen!!Toch??

 

 

Dus???Gaan de zenders op een DVB-S TP verdeeld worden??Of op een DVB-S2?? Daar wil ik graag antwoord op hebben!!

 

Ik ben in het bezit van een VU+HD ontvanger en 2 x DM600 ontvangers en nu deel ik het abbo.. Maar ik zou in de komende wissel toch wel graag ook boven mijn VOLLEDIGE pakket willen kunnen bekijken (exclusief de HD zenders)

 

Dus heeft iemand al enig idee waar we de info vandaan kunnen halen???En aub niet van zo'n CD medewerker die een A4tje opleest van het scherm!

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Het is inderdaad leuk dat de diverse kanalen verdeeld worden in de diverse pakketten die hun aanbieden.
Maar belangrijker is toch eigenlijk wel?? Op welke TP's komen de zenders allemaal te zitten??? Want dat vertellen ze niet?


De kanalen zijn er toch al... het is dus al bekend op welke tranplonder ze zitten.
Pak de Canal Digitaal zenderlijst erbij en je weet alles...
of moet het met een paplepel naar binnen gewerkt worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: iRuud



Pak de Canal Digitaal zenderlijst erbij en je weet alles...
of moet het met een paplepel naar binnen gewerkt worden?


Ik heb de CD zenderlijst bekeken!!Ik kan alleen die "paplepel" even niet vinden??De TP's staan niet aangeven als zijnde DVB-S2 of DVB-S??Ik heb de zenderlijst even bijgesloten!!Misschien heb jij een andere??


Natuurlijk iRuud,

Je hebt gelijk..ik snap ook wel dat je de TP's kunt bekijken via b.v KingofSat.net

Alleen waar zit het addertje??Waarom waarschuwt Canaldigitaal er voor dat we in Maart mogelijk zenders gaan missen??

Ook schrijven ze dat ze de codering moeten gaan aanpassen.En dat de Thema Pakket zenders dan alleen nog maar met een HD ontvanger te ontvangen zijn.

Heb je op dit moment voor het Thema pakket een HD ontvanger nodig??

Dus jij denkt dat CD niet gaat schuiven in Frequenties en bepaalde zenders dus niet op de DVB-S2 TP's gaat zetten??

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Alleen waar zit het addertje?? Waarom waarschuwt Canaldigitaal er voor dat we in Maart mogelijk zenders gaan missen??

Er zit nergens een addertje. CD gaat de compressie gaan aanpassen van MPEG2 naar MPEG4

Origineel bericht van: Merkedesch
Ook schrijven ze dat ze de codering moeten gaan aanpassen.En dat de Thema Pakket zenders dan alleen nog maar met een HD ontvanger te ontvangen zijn.

Er staat nergens dat ze de codering aan gaan passen. Zoals net al gemeld gaan ze de compressie techniek aanpassen. SD ontvangers kunnen geen MPEG4 aan. HD ontvangers wel.

Origineel bericht van: Merkedesch
Heb je op dit moment voor het Thema pakket een HD ontvanger nodig??

Nee, momenteel zijn de thema zenders met een SD ontvanger te ontvangen

Origineel bericht van: Merkedesch
Dus jij denkt dat CD niet gaat schuiven in Frequenties en bepaalde zenders dus niet op de DVB-S2 TP's gaat zetten??

MPEG4 codering kan op een standaard DVD-S transponder gebeuren.
Het voordeel van een HS ontvanger is dat ze zowel MPEG4 compressie als ook de DVB-S2 techniek aankan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ga er maar van uit dat de transponder van de themakanalen naar DVB-S2 gaat. Maakt weinig uit eenmaal ze in mpeg-4 worden gecomprimeerd, dan ben je ze zonder HD ontvanger toch kwijt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Ok iRuud bedankt voor de heldere uitleg.

 

Jean-Claude ik hoop dan dat het alleen bij de Thema kanalen blijft???Anders heb ik mijn abbo voor het laatst verlengd.

 

Maar toch blijf ik argwanend want CD doet toch waar ze zelf zin in heeft crazy

 

 

Gr.Merkedesch

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat "op termijn" alles naar mpeg-4 in DVB-S2 gaat. enkel op die manier kunnen ze voldoen aan de steeds terugkerende vraag om méér zenders zonder nieuwe transponders te gaan bijhuren.

als je de puntjes op de i zet dan zijn we met zijn allen dus zélf verantwoordelijk voor het feit dat CD naar mpeg-4 overgaat. Om de pil te vergulden kan men een nieuwe box-swap opstarten waarbij men (zoals bij TVV) een gratis HD ontvanger krijgt bij inruil van zijn huidige SD ontvanger.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Die Gratis ontvanger heb ik ook aangekruist op mijn abbo verlenging..Nu moeten ze alleen nog iets verzinnen dat die mee opgenomen kan worden in een Lokaal Netwerk.

 

Net zoiets als b.v wat een Ceryon of een toekomstige Maxdigital kan.

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
ga er maar van uit dat de transponder van de themakanalen naar DVB-S2 gaat. Maakt weinig uit eenmaal ze in mpeg-4 worden gecomprimeerd, dan ben je ze zonder HD ontvanger toch kwijt.


DVB-S2 moet technisch ook nog mogelijk zijn.. en daar zijn twijfels over..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu inmiddels een brief van CDS ontvangen met een leuke aanbieding. Voor 1,50 extra per maand krijg in het HD-pakket. Maar bedoelen ze dan 1,50 bovenop die 12,95+5,00 per maand die ik betaal voor het Familie+Themapakket, of 12,95 voor het Familiepakket (want het Themapakket verdwijnt toch?) en 1,50 extra voor het HD-pakket?

 

Het is een beetje wazig. 1,50 is niet veel, maar toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ga je totaal 19,95 betalen. Themakanalen en familiepakket en HD. (familie=13,50 Thema= 4,95 HD = 1,5).

 

Ik heb het ook gedaan...

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels staan de nieuwe tarieven online. Het familie pakket gaat 14,95€ kosten terwijl het HD pakket naar 5€ gaat. Het gekke is dat discovery science naar het entertainment pakket gaat maar ook (nog) in het HD pakket zit.

Bovendien mis ik Boomerang, die zou terugkomen maar zie ik niet meer staan in de lijst op de cd site.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...