Ga naar inhoud


en DM800HD : HD-picons 60x100 voor gebruik met HD-skin


Gerard 76

Aanbevolen berichten


@Gerard 76: Ik gebruik in mijn DM800HD de picons van Licher Pils (zie het Duitse IHAD board), die zien er hetzelfde uit als dat picon wat jij liet zien (misschien komt die daar ook vandaan?).

Ik gebruik de Gemini 4.5 image met de Kerni HD achtergrond, en daar zien die picons er heel mooi uit.

Ik probeer ze nu ook zelf te maken. Je kunt al die picons downloaden van Lyngsat, en ze dan zelf verder bewerken (color depth 256, size 100x60 en renamen), dat kan met vrijwel elk grafisch programma.

Ik probeer daarna ook dat mooie 3 D effect te verkrijgen, maar zonder succes tot nu toe.

Weet iemand hoe dat effect te verkrijgen is, en met welk grafisch programma en/of plug-in daarvan?

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Seca3
@Gerard 76: Ik gebruik in mijn DM800HD de picons van Licher Pils (zie het Duitse IHAD board), die zien er hetzelfde uit als dat picon wat jij liet zien (misschien komt die daar ook vandaan?).
Ik gebruik de Gemini 4.5 image met de Kerni HD achtergrond, en daar zien die picons er heel mooi uit.
Ik probeer ze nu ook zelf te maken. Je kunt al die picons downloaden van Lyngsat, en ze dan zelf verder bewerken (color depth 256, size 100x60 en renamen), dat kan met vrijwel elk grafisch programma.
Ik probeer daarna ook dat mooie 3 D effect te verkrijgen, maar zonder succes tot nu toe.
Weet iemand hoe dat effect te verkrijgen is, en met welk grafisch programma en/of plug-in daarvan?

Ja, ik heb er al zelf gemaakt, Licher geeft echter zijn script niet, wel met welke tools het gemaakt is.
Ik kan iets gelijkaardigs maken, maar het ziet er toch net nog ietsje anders uit (teveel of te weinig contrast, belichting, etc.).
Spijtig, want ik heb geen zin om helemaal opnieuw te beginnen.
Ik heb al een hele collectie van picons ondertussen, allemaal in die Licher Pils stijl.

Je maakt die stijl met Paint Shop Pro Photo X2 of Adobe Photoshop en een bijkomende plugin, genaamd : Alien Skin Eye Candy.
Daarmee moet je dan met de bezel spelen.
Ik kan iets maken dat er heel erg op lijkt, maar het is toch niet helemaal hetzelfde.
Mijn picons zijn dan ofwel te donker ofwel zijn ze precies overbelicht.
Op mijn TV zien de kleuren er sowieso al wat anders uit, en sommige kleuren (geel) komen dus niet goed uit.
De zijne zien er dus toch iets beter uit, helaas.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Ook ik heb daarmee lopen experimenteren,
en hier krijg ik 't ook niet zoals ik wil..

Ik kom wel in de buurt, maar als het niet exact hetzelfde script is, ga je toch sowieso een verschil zien, en dat vind ik dan weer spijtig, want dan heb je weer 2 soorten picons.

Anderzijds zou ik ze liever zelf maken, want ik merk op dat veel van de standaard picons uitgerekt zijn.
HD picons moeten 100x60 zijn, en om dat te bekomen zijn er veel die gewoon standaard logo's nemen en die dan uitrekken, maar dan kloppen de beeldverhoudingen niet meer, en Licher heeft natuurlijk geen zin om elk picon dat al in zijn collectie zit nog eens opnieuw te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Kunnen die picons niet bij Pli in de feed worden geplaatst?

De picons die ik heb zijn manueel aangemaakt.
Ze bij PLi voegen betekent dat het vragen zal regenen, omdat er zenders bijkomen en andere veranderen (vb. Jetix/Veronica dat Disney XD / Veronica wordt).
Vandaar dat ik denk dat het beter is dat PLi de automatisch binnengehaalde picons gebruikt.
Aan EPG alleen heb ik al meer dan mijn handen vol.
Ik zal wel binnenkort die picons op mijn pagina zetten waar de EPG staat.
Maar die EPG heeft voor mij een hogere prioriteit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

kijk hier eens

http://www.**GEEN REKLAME**.us/ he

"Master's Tools".

Create, edit, search, extract, and replace icons. Includes Studio, Librarian, Explorer and Animator!

 

bij fosi vind je dat programma ook

marc

 

Dreambox 800 pvr met spaun switch ; Visiosat met 4lnb's 3x titanium + 1 alps.

tvv + hd.

--------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...