Ga naar inhoud


en DM800HD : HD-picons 60x100 voor gebruik met HD-skin


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Picons op stick zetten, da's wel een goed idee. Ik heb ze nu in de flash zitten en dat kost best wel een hoop geheugen.

Ik heb nog nooit met een stick gewerkt, maar als ik er 1 in de dreambox druk, moet ik dan nog wat configureren, of ziet de box dan automatisch de usb stick...?

 

B17 confused

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: B17
Picons op stick zetten, da's wel een goed idee. Ik heb ze nu in de flash zitten en dat kost best wel een hoop geheugen.
Ik heb nog nooit met een stick gewerkt, maar als ik er 1 in de dreambox druk, moet ik dan nog wat configureren, of ziet de box dan automatisch de usb stick...?

B17 confused


Je kan ook CF (compact flash) aan de voorkant insteken, ikzelf gebruik een 4GB voor backup en picons.

Stap1-steek CF in CF slot
Stap2-herstart dreambox(hardware)
Stap3-ga naar disk initialiseren en initialiseer de CF kaart, en klaar ben je.

Als je dan ooit picons of backup plaats wilt selecteren zie je de Compact Flash.(ook wel "external usb CF" terwijl het ingebouwd zit).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Anti-attack
Op IHAD nog een aantal alternatieven gevonden, in elk geval net5 is een stuk beter.


Deze zien er inderdaad netjes uit ... waar op het net kan ik deze vinden om te downloaden?

Heb zelf ook setjes picons gedownload maar zijn net ff niet zo mooi als deze.

DM8000

Vaste opstelling Astra1, Astra2 en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
Ziet er in ieder geval 100 keer beter uit als de nog steeds gebruikte in de PLI downloads wink


Maar die van PLi worden automatisch opgepikt van Lyngsat (is gewoon een batch die de Picons maakt, daarom kunnen ze enkel de Picons aanbieden zoals die op Lyngsat staan).

Wil je dus HD Picons zul je Lyngsat moeten verzoeken deze te gebruiken wink

Of PLi moet alle Picons handmatig gaan bijhouden maar daar zitten ze niet op te wachten (en daar hebben ze gelijk in ook).

Ik gebruik ook de standaard Picons (deze worden met de optie software update in OpenPLi ook automatisch periodiek bijgewerkt)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Origineel bericht van: B17
Picons op stick zetten, da's wel een goed idee. Ik heb ze nu in de flash zitten en dat kost best wel een hoop geheugen.
Ik heb nog nooit met een stick gewerkt, maar als ik er 1 in de dreambox druk, moet ik dan nog wat configureren, of ziet de box dan automatisch de usb stick...?

B17 confused


Je kan ook CF (compact flash) aan de voorkant insteken, ikzelf gebruik een 4GB voor backup en picons.

Stap1-steek CF in CF slot
Stap2-herstart dreambox(hardware)
Stap3-ga naar disk initialiseren en initialiseer de CF kaart, en klaar ben je.

Als je dan ooit picons of backup plaats wilt selecteren zie je de Compact Flash.(ook wel "external usb CF" terwijl het ingebouwd zit).


Jeroensky bedankt, het is inmiddels gelukt met de USB stick, maar jou optie is ook een goeie met compact flash, ga ik ook eens mee experimenteren. Dreambox herkende de USB trouwens direct zonder fratsen te hoeven uithalen.

B17 smile

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hiervoor bewust CF gekozen, omdat sd mem kaarten(wat andere sd mem houder support) vaker voorkomt hedendaags.

Met CF kaart voor picons en backup hou ik sd mem slot en usb/slots vrij voor andere toepassingen(in de toekomst), al zijn er natuurlijk genoeg usb2 bussen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bestanden op de USB geplaatst maar mijn Box herkent er slechts enkele.

Kan iemand nog eenmaal stap voor stap uitleggen waar je de picons plaatst, en moet je ze hernoemen als je ze niet ziet?

 

Wat is de manier hoe de dreambox met de picons om gaat?

Dan kan ik mijn probleem zelf oplossen.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...