Ga naar inhoud


en DM800HD : HD-picons 60x100 voor gebruik met HD-skin


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Gerard 76
zet op je cf kaart een map met de naam picon
Zet daarin je picons.
Let op dat de picons niet weer in een mapje staan
maar allemaal "los" in de picon map.

Let wel op dat je reference picons gebruikt...


Hoi Gerard 76,
Ik heb een map Picon gemaakt zoals je zei.
Daar hen ik 3 bestanden in gezet. Dat zijn de picons van 13, 19.2 en 23.5. Het zijn HDR bestandjes.
Ik heb de dm8000 opnieuw opgestart maar geen picons zichtbaar. Wat kan het probleem zijn?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Daar hen ik 3 bestanden in gezet. Dat zijn de picons van 13, 19.2 en 23.5. Het zijn HDR bestandjes.

 

3 bestanden maar?

Volgens mij gebruik je de zip bestanden die niet goed zijn ingepakt met een zipprogramma.

Zet achter de naam Astra_23,5E_HDR maar eens .zip, zo dus Astra_23,5E_HDR.zip en dan uitpakken met b.v. Winzip.

Dan krijg alleen al voor Astra_23,5E 448 picons. (.png bestanden)

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Citaat:
Daar hen ik 3 bestanden in gezet. Dat zijn de picons van 13, 19.2 en 23.5. Het zijn HDR bestandjes.


3 bestanden maar?
Volgens mij gebruik je de zip bestanden die niet goed zijn ingepakt met een zipprogramma.
Zet achter de naam Astra_23,5E_HDR maar eens .zip, zo dus Astra_23,5E_HDR.zip en dan uitpakken met b.v. Winzip.
Dan krijg alleen al voor Astra_23,5E 448 picons. (.png bestanden)

Grts.


Ik heb ze uitgepakt zoals jij zegt en inderdaad. Het zijn voor 3 sat (13 + 19.2 + 23.5) ongeveer 3000 png bestanden. Die heb ik op in de cf gezet. cf staat bij mij de de map media.
Maar helaas het werkt niet. Heeft er nog iemand tips??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik gedaan maar er is niet helemaal lekker. hij geeft een groen scherm en lopende wieltjes. Misschien zijn het de verkeerde picons.

Ik heb ze hier vandaan:

 

http://www.pli-images.org/forum/viewthre...047#post_130047

 

Dit is geen reclame.

 

Misschien teveel bestanden op de cf ???

 

Wat nu?? Eraf gooien denk ik!!!

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: Pedro4

Hoi Gerard 76,
Ik heb een map Picon gemaakt zoals je zei.


Toch niet met een hoofdletter?

Laat even weten of het nu lukt...


Ja met een hoofdletter.
Hoe kan ik dit het makkelijkst doen. Als ik de map herbenoem en van de hoofdletter een kleine letter maak dan slaat hij dit niet op. Hij blijft de hoofdletter behouden. Moet ik dan gewoon een nieuwe map maken en daar weer alles inzetten of kan ik die hoofdletter op een andere manier wijzigen want dat zou makkelijker zijn.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL die gerard is best wel scherp :D

 

 

btw mocht het dan nog niet lukken, picons uit de download installeren. Heb je alles in ieder geval op de juiste plek staan, vervolgens de bestanden in de picon map op je CF vervangen voor je eigen piconsverzameling.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Gerard is een toppertje.

Kan ik makkelijk die hoofdletter wijzigen?

Zoniet dan ga ik het doen zoals jij het zegt.

Dan staan ze zeker in de goede map.

Ik heb nu de map in cf staan. Dat moet toch wel goed zijn.

Ik zit nog even met die hoofdletter. (het zijn ongeveer 3000 bestandjes).

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
En gebruik daarvoor niet DCC, dat is veel te traag, neem Total commander of zoiets, zitten die 3000 png bestanden er binnen een paar minuten op.


Ja klopt dat heeft heel lang geduurd.
Is total commander te downloaden en werkt dat simpel?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

ik gebruik gewoon afzonderlijke programma's.

-web browser

-telnet client

-ftp client

-dreamboxedit

 

Da's simpel, snel en multi OS (dreamboxedit op wine) en...multi device :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik dcc maar dat duurt heel lang om al die bestanden naar de cf te zetten. Dat is toch ook een ftp programma. Dat gebruik jij ook?? Of wat gebruik jij dan zodat het sneller gaat?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Ik gebruik FileZilla (ftp client).

Gaat kei snel hier.

Maar... sinds aantal updates geleden gaat vreemdgenoeg downloaden van dreambox snel(zoals hoort) maar wordt upload naar dreambox geremd. Lijkt me Dreambox image thingy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...