Ga naar inhoud


en DM800HD : HD-picons 60x100 voor gebruik met HD-skin


Gerard 76

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: ome to
gewoon een map picon maken op bv usb stick en ze daarin verplaatsen en dan voor reference kiezen.

Ze werken perfect hoor bedankt.


Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zie genoeg downloads staan maar als ik die binnen heb in welke map op de harde schijf moet ik die dan zetten en hoe activeer ik ze?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Je zet ze op de plek waar je de picons plugins geinstalleerd hebt. smile

 

Bij installatie van picon plugins vraagt enigma2 image waar je het wilt installeren(omdat het nogal wat ruimte in beslag neemt).

Op je interne flash(niet aan te raden omdat je die ruimte liever gebruikt voor andere plugins) of op opslagmedium die in je dreambox zit, of aangekoppelt zit.

Ikzelf heb gekozen voor compact flash(cf) in Dm8000, omdat een harddisk voor picons nogal vertraagt bij zappen.

Harddisk moet eerst opstarten(op toeren komen), dan wordt picon leesbaar en dan pas gaat het omschakelen van kanaal. Tenzij je harddisk continu laat draaien, maar dan gaat ie ook niet zo heel lang mee lijkt me.

 

Als je met ftp client op je computer inlogt op dreambox dan staan je picons in de map /media/cf/picon (bij compact flash) of /media/hdd/picon bij harddisk. Dus de picon directory. Daar plaats je de hd picons(die overschrijven dus de reeds aanwezige picons)

Ik gebruik OpenPli, misschien dat bij andere images de picons op andere plek staan.

 

Ook wil ik je er even op attenderen dat niet alle HD picon bouwers het goed doen. Bij somige hebben de picons verkeerde naam waardoor deze niet gebruikt worden.

 

Indien je weer terug wilt naar originele picons:

Ga naar plugin menu, en verwijder de picons plugins.

Vervolgens enigma herstarten en weer bij plugins menu de picons installeren van de posities die jij gebruikt.(bij installatie kan je ook de plaats van opslag bepalen(dus interne flash, hdd, cf , mediums die geinitialiseerd zijn door enigma).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de picons in beide mappen niet. Op dit moment heb ik geen picons. Moet ik die dan nog installeren via het menu bij applicaties? Ik heb ook OpenPli.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekeken maar ik heb helemaal geen picons erop staan. Ik zie ze bij verwijderen niet staan dus staan ze er niet op.

Kan ik gewoon een map aanmaken op de cf? Die noem ik dan picons en daar zet ik de nieuwe picons in die ik gedownload heb? Of is het niet zo simpel???

 

p.s jeroensky: jammer dat je ermee stopt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Anti-attack
Hierbij 2 picons, gevonden voor de nieuwe zenders.


Ik heb deze picons (ned 2 HD en SBS 6HD, zie een paar berichten hierboven) in de map gezet maar ik zie ze niet, beide zenders hebben een andere reference ofzo, hoe krijg ik dit goed?

Ook heb ik NED 1 HD (23) moeten vervangen door Ned 1HD en hetzelfde voor Nederland 3. De benamingen van Nederland 1 tot en met Nederland 3 HD is nu een zooitje, maar goed. Het liefst had ik de juiste HD picons bij de benamingen zoals ik die heb gescand en dat is NED 1 HD(23) enz.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het nog wat duidelijker te maken, bovenstaande SBS6 HD picon heeft als reference: 1_0_19_17CA_C82_3_EB0000_0_0_0.png

 

hoe kom je er nu achter wat de reference is van de gescande SBS 6HD zender?

 

Want dan is het een kwestie van naam wijzigen, toch? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Om het nog wat duidelijker te maken, bovenstaande SBS6 HD picon heeft als reference: 1_0_19_17CA_C82_3_EB0000_0_0_0.png

hoe kom je er nu achter wat de reference is van de gescande SBS 6HD zender?

Want dan is het een kwestie van naam wijzigen, toch? confused

Door via de webinterface de betreffende zender te bekijken?
Dan staat de verwijzing onder op de statusbalk.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb laatst een nieuwe pc aangeschaft.

Daardoor heb ik de picons niet meer per afzonderlijke satelliet.

 

Mijn verzameling (afkomstig van IHAD)

komt rechtstreeks vanaf de cf kaart.

 

Thor,hotbird,astra 1 2 en 3 .

 

Alleen de NL kanalen zijn redelijk up to date...

 

Alleen,het is een rar bstand van ruim 10 Mb.

Die krijg ik niet geüpload wink


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staat er een redelijk verse verzameling op het Pli forum.

 

Ik krijg alleen SBS 6 HD niet goed, ook niet na het aanpassen van reference zoals boven omschreven.

 

Was een goeie tip trouwens! Thnx!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...