Ga naar inhoud


Nieuwe software versie voor de Rebox RE8000 en 9000


duitsland

Aanbevolen berichten

Volgens mij mis je het meest belangrijke: - Plugin Menu eingebaut : Menu - Sonstiges - Plugin

Dit wordt toch wel een leuke machine, zeker met plugins !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 223
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: duitsland
Volgens mij mis je het meest belangrijke: - Plugin Menu eingebaut : Menu - Sonstiges - Plugin
Dit wordt toch wel een leuke machine, zeker met plugins !


Ik ben geen pro in deze, wellicht een wat dommige vraag, maar wat kun je met plugins en bijv. de Rebox 9000?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Volgens mij mis je het meest belangrijke: - Plugin Menu eingebaut : Menu - Sonstiges - Plugin
Dit wordt toch wel een leuke machine, zeker met plugins !

dat vraag ik me ook af,
wat zou daarmee bedoeld kunnen zijn?

als de rebox ook al een octagon is, net als de sab ultimate hd (=octagon 918), komen de softkeys van de octagon 1018 alliance dan ook beschikbaar? dat zou inderdaad leuk zijn. Die van de 918 werken in elk geval prima op de sab.
heeft een handig iemand niet al eens getracht gewoon de octagon software op de rebox te zetten?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
....Iedereen heeft vreemde problemen en ook zijn die vaak verschillend en dat voor de zelfde receiver dus dat klopt niet. Erg he dat ik er zo over denk.

Catw,
Ondanks het feit dat ik jouw ongenoegen kan begrijpen vind ik dat je niet mag generaliseren.
Niet iedereen heeft vreemde problemen, althans niet de regelmatig voorkomende en genoemde.
Ikzelf (en volgens mij nog een paar gebruikers) ondervindt nauwelijks problemen dus deze opmerking is wat aangetrokken.

En Nee, ik heb geen aandelen en ben ook niet in dienst van iemand die belang aan de verkoop van dit apparaar heeft.
Ik ben gewoon tevreden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de bug in de planner, dat elke keer de namen veranderen van de naam van het programma in de naam van de zender.

 

Dat is toch wel erg vervelend, zou met al het andere nog te leven zijn, dat gedoe van de epg/planner is wel heel erg vervelend.

 

Kunnen ze daar geen voorrang aan geven?

 

 

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plugins zijn kleine programmaatjes die te downloaden zijn via internet zoals bv Shoutcast.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Plugins zijn kleine programmaatjes die te downloaden zijn via internet zoals bv Shoutcast.


Wat plugins zijn weet ik wel hahaha, maar wat voor soort plugins zou je op de Rebox kunnen zetten wat een verschil maakt in gebruik? Kun je voorbeelden geven wat bijv Shoutcast doet?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, niet iedereen heeft vreemde problemen maar wel veel dan, ik zal hier nog een voorbeeld geven (en dat zonder dat ik mij erger) waar ik graag een oplossing voor zie en zelf ook al naar op zoek ben.

Het vreemde is dat als ik de zenders van de astra 28.2 inscan op tuner twee, ik heb twee schotels, deze opgeslagen worden onder tuner een en dan ook nog willekeurig (dus niet alles). Daar komen dus ook die foutmeldingen door, dit kan ik allemaal met polaredit van Octagon wel weer goed zetten, en dan de zenders weer inlezen in de Rebox maar dan krijg ik de melding service fout indien ik naar een HD zender op de astra 2 wil kijken. Dan ga je denken dat het flashgeheugen zo lek is of de software nog veel te veel fouten bevat in het wegschrijven naar het geheugen, de ingescande radio zenders staan wel onder de tuner waar deze op gescand zijn. Indien je een zender wilt bekijken van tuner twee geeft de receiver keurig tuner twee aan onder in beeld met een signaal sterkte van 85% en dan krijg ik “service fout” en even later weer “geen signaal” op tuner twee enz. Dit voor beeld zowel als radio vandaar dat ik de fout zoek in (de software) het overschakelen tussen de beide tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik heb er helaas ook weer een issue bij. Vanaf de .V81 firmware was de tweede smartcardreader geactiveerd, waardoor mijn CD kaartje in dit slot zat (Andere slot heeft een TVV kaart)

Echter worden bij mij de bijbehorende keys van SmartcardSlot 1 niet goed geupdate. De volgende instellingen gelden:

[0000] Management = OK
[006c} Canaldigitaal = niet ok, deze werd niet geupdate. Sleutels liepen vandaag af.

Decoder staat altijd aan, dus kansen genoeg om de kaart te updaten. Heractivatie puls had ook geen resultaat. Daarna de smartcards omgedraaid van beide sloten en toen werkte de heractivatie puls meteen voor de CD kaart... Dit betekend voor mij dat de Smartcardslot 2 goed gaat, en Smartcardslot 1 een issue geeft.

Dit is ook geen onbekend probleem voor mij, want ik heb dit probleem al een keer eerdere gezien met Rebox met een eerder firmware (De V45). Dit was denk ik toen een soort van betafirmware, die eigenlijk niet gereleased mocht worden. Dit omdat de V50 firmware er meteen bij uitkwam en dit probleem niet kende.

Gebruik nu de .V86. Hebben andere dit probleem ook?

Toch weer balen...


omdat ik het dus ook heb, even rebox gecontacteerd, en een nette reactie terug ontvangen:
"Wij hebben de klacht door genomen en tot de conclusie gekomen dat dit inderdaad niet goed gaat.
We gaan proberen om dit met de volgende update die we momenteel aan het testen zijn mee te nemen.
Bedankt voor de tip"

Klinkt toch hoopvol, nietwaar? er wordt ercht wel aan gewerkt.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: catw
....Iedereen heeft vreemde problemen en ook zijn die vaak verschillend en dat voor de zelfde receiver dus dat klopt niet. Erg he dat ik er zo over denk.

Catw,
Ondanks het feit dat ik jouw ongenoegen kan begrijpen vind ik dat je niet mag generaliseren.
Niet iedereen heeft vreemde problemen, althans niet de regelmatig voorkomende en genoemde.
Ikzelf (en volgens mij nog een paar gebruikers) ondervindt nauwelijks problemen dus deze opmerking is wat aangetrokken.

En Nee, ik heb geen aandelen en ben ook niet in dienst van iemand die belang aan de verkoop van dit apparaar heeft.
Ik ben gewoon tevreden.



ik in principe ook.
als ik maar één kaart zou hebben, bv alleen cds of tv france is er niets wat naar mijn idee echt ernstig is.
alleen het twee-kaartenprobleem (nl dat dat niet goed samengaat, conax en cam) irriteert me, vooral omdat rebox de enige lijkt te zijn die dat heeft. Aston Xena en SAB doen het wel goed met mijn twee kaarten.
Maar netto is mijn rebox zo slecht nog niet, met name omdat de dvd-recorder overcompleet is geworden.
ik neem gewoon op de harde schijf op, kopiëer via het betwerk naar de pc en brand daar mijn dvd als ik iets wil bewaren. dat kon de oude aston niet en met de sab ben ik niet zover.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahahaha, grappig !

 

Nee volgens mij gaan we die niet zien voor deze ontvanger.

Ik vind het ook niet zo belangrijk, geef mij maar stabiliteit,

Daar hebben we meer aan.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inmiddels bekend of de toekomstige firmware update het opnemen van timeshift mogelijk gaat maken?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
..ik in principe ook.
als ik maar één kaart zou hebben, bv alleen cds of tv france is er niets wat naar mijn idee echt ernstig is.
alleen het twee-kaartenprobleem (nl dat dat niet goed samengaat, conax en cam) irriteert me, vooral omdat rebox de enige lijkt te zijn die dat heeft.

Daar heb je helemaal gelijk in, ik gebruik geen 2 kaarten en ondervind dientengevolge ook geen problemen hierdoor.
Ik weet wel dat het met de Topfield TF7000 ook problemen opleverde als je 2 Cam`s tegelijkertijd wilde gebruiken.
Maar je hebt volledig gelijk, dit moet goed functioneren want waarom heb je immers 2 + 2 kaartsloten ter beschikking.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
Origineel bericht van: CronoS
Ik heb er helaas ook weer een issue bij. Vanaf de .V81 firmware was de tweede smartcardreader geactiveerd, waardoor mijn CD kaartje in dit slot zat (Andere slot heeft een TVV kaart)

Echter worden bij mij de bijbehorende keys van SmartcardSlot 1 niet goed geupdate. De volgende instellingen gelden:

[0000] Management = OK
[006c} Canaldigitaal = niet ok, deze werd niet geupdate. Sleutels liepen vandaag af.

Decoder staat altijd aan, dus kansen genoeg om de kaart te updaten. Heractivatie puls had ook geen resultaat. Daarna de smartcards omgedraaid van beide sloten en toen werkte de heractivatie puls meteen voor de CD kaart... Dit betekend voor mij dat de Smartcardslot 2 goed gaat, en Smartcardslot 1 een issue geeft.

Dit is ook geen onbekend probleem voor mij, want ik heb dit probleem al een keer eerdere gezien met Rebox met een eerder firmware (De V45). Dit was denk ik toen een soort van betafirmware, die eigenlijk niet gereleased mocht worden. Dit omdat de V50 firmware er meteen bij uitkwam en dit probleem niet kende.

Gebruik nu de .V86. Hebben andere dit probleem ook?

Toch weer balen...


omdat ik het dus ook heb, even rebox gecontacteerd, en een nette reactie terug ontvangen:
"Wij hebben de klacht door genomen en tot de conclusie gekomen dat dit inderdaad niet goed gaat.
We gaan proberen om dit met de volgende update die we momenteel aan het testen zijn mee te nemen.
Bedankt voor de tip"

Klinkt toch hoopvol, nietwaar? er wordt ercht wel aan gewerkt.

Ik heb precies hetzelfde antwoord gehad smile Voor mij wel de eerste keer dat ze toegeven dat iets niet werkt smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...