Ga naar inhoud


[RE-9000HD] FW Rebox 9000 HD versie 97 is uit


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De situatie lijkt zich te stabiliseren. Geen vastlopers, Slechts kleine probleempjes, die mogelijk (deels) ook niet aan de Rebox en/of V97 zijn toe te schrijven.

 

Openstaande probleempjes:

- Opnames krijgen 'rare' naam mee. Ik neem dagelijks het nieuws van RTL4 op (voor ik de kinderen in bed heb is het nieuws 9 van de 10 keer al begonn of zelfs al voorbij). Deze opname wordt opgeslagen als cupido tv???

- Af en toe valt de video signaal vebinding tussen ontvanger en TV weg (audio over stereo blijft en ontvanger blijft reageren op AB). Soms komt het beeld vanzelf weer terug, soms moet de ontvanger even uit en weer aan.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer
Opnames krijgen 'rare' naam mee. Ik neem dagelijks het nieuws van RTL4 op (voor ik de kinderen in bed heb is het nieuws 9 van de 10 keer al begonn of zelfs al voorbij). Deze opname wordt opgeslagen als cupido tv???

Volgens mij staat die naam ook in je planner, als je die even verwijderd, en daarna de opname er weer in zet, is de naam goed.
Zo iets had ik ook!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanshcjmeyer

Openstaande probleempjes:
- Opnames krijgen 'rare' naam mee. Ik neem dagelijks het nieuws van RTL4 op (voor ik de kinderen in bed heb is het nieuws 9 van de 10 keer al begonn of zelfs al voorbij). Deze opname wordt opgeslagen als cupido tv???

Probeer eens alle instellingen te verwijderen / wijzigen waarmee de begintijd van de opname met een aantal minuten vervroegd en verlaat wordt.
Volgens mij moet dit op 2 plaatsen gebeuren.
Hierna zou de opname van de juiste naam moeten zijn voorzien.
Ik veronderstel overigens dat jij de EIT-EPG gebruikt en niet de MHW-EPG.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij blijft de Rebox vastlopen, maar volgens de mensen van de importeur komt er binnenkort een oplossing:

"Goedemorgen,

 

Bedankt voor uw mail, we hebben er met de nodige interesse naar gekeken.

Wij werken momenteel aan een versie waar dit in opgelost is, we kunnen u vertellen dat het een behoorlijk hardnekkige bug is maar dat de oplossing nabij is.

Wij vragen u om nog wat geduld, de nieuwe software is in een afrondende fase."

 

 

Best regards,

Met vriendelijke groet,

 

xxxxx xxx

Sales & Support Manager"

 

We wachten in spanning af!

 

 

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij blijft de Rebox vastlopen, maar volgens de mensen van de importeur komt er binnenkort een oplossing:

[color:#FF0000]

"Goedemorgen,

 

Bedankt voor uw mail, we hebben er met de nodige interesse naar gekeken.

Wij werken momenteel aan een versie waar dit in opgelost is, we kunnen u vertellen dat het een behoorlijk hardnekkige bug is maar dat de oplossing nabij is.

Wij vragen u om nog wat geduld, de nieuwe software is in een afrondende fase."

..............

 

 

Ja zo een antwoord krijg je netjes ik ook zoiets maar ook mijn rebox (fortis volgens de gegevens nu) werkt nog niet zoals was aangegeven, net als iedere rebox die nu fortis is.

Maar ja daar hebben sommige mensen geen probleem mee, ook niet erg, alleen ik kocht een rebox en géén fortis. op mijn mededeling kreeg ik ook antwoord;

 

Goedemorgen,

 

Bedankt voor de feedback, we gaan er in duiken en nemen het mee in de eerst volgende update.

 

Best regards,

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Voor mij is dat een gegeven, "oke we geven antwoord maar ja je hebt pech en wij kunnen er ook niets mee", dat de oplossing lang op zich zal laten wachten.

Die firma heeft het super mooi voorgespiegeld en kan het tot op dit moment niet waarmaken.

Maar ja zo zie ik dat dus.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond liep hij weer vast. De Timeshift staat helemaal uit en het ging daardoor wel beter.

 

Ik zat vrij dicht bij de Rebox. Plots begint het beeld en het geluid te haperen. Tegelijkertijd hoor ik dat de harde schijf opstart? 2 seconden daarna zat de box maximaal vast. Aan/uit schakelaar weer nodig. We zaten al een dik uur naar dezelfde zender (NED1HD) te kijken.

 

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de problemen in het Harddisk gedeelte zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik heb de versie 97, harddisk geformatteerd.

handmatig opnemen gaat goed, gaat nu ook uit aan het einde.

Via EPG opnemen gaat goed, gaat ook keurig uit aan einde programma.

Alleen nu nu dat vervelende "gecodeerde zender" bij zenderwisseling en "geen signaal tuner 1" oplossen, dan ben ik

tevreden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik heb ontzettend vaak problemen gehad met vastlopen van de rebox, maar ik krijg steeds meer het idee dat het o.a. aan de aansturing van de hdd ligt. Had met de nieuwste software nog steeds vastlopers. Heb toen maar uit mijn eigen pc een hdd gehaald (een wd green 1TB) en die geplaatst en moet zeggen dat deze nu goed loopt tot op heden geen vastlopers meer gehad.

De bijgeleverde hdd van de dealer was een wd blue 500GB, en als ik die er weer in stop erg veel problemen. krijg het idee dat het misschien weleens met het powermanagement van de rebox te maken hebben.

 

Begin zowaar iets positiever te worden. Want als het werkt bevalt hij ook.

 

ff offtopic vraag, welke goed werkende zendereditor gebruiken jullie. bij de meesten kan ik na het bewerken de lijst niet meer in mijn rebox zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond ook mijn eerste vastloper ervaren (V97) bij het zappen.. Bij mij stond alleen het Timeshift nog op automatisch, dit naar handmatig gezet.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na met de vorige firmware een paar keer een vastloper te hebben gehad, draait de laatste firmware bij mij al een week zonder problemen.

 

Nog wel steeds de rebox elke keer in diepe standby.

 

De enige wens die ik nu nog heb, is dat de tweede ongebruikte tuner misschien alle kanalen kan aflopen om de EPG data binnen te halen. wink

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Waarschijnlijk toeval?


Of misschien toch wel de HDD zoals ik eerder al had opgemerkt.
Zie ook de bijdragen hiervoor, daar begint men nu ook aan de aansturing dan wel aan het gebruikte type HDD te twijfelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...