Ga naar inhoud


Schotel moet van het dak afgehaald worden wegens schotelverbod


hans055

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: youriy
jij toch?


Uhm.. dan zou ik nog een keertje mijn reactie lezen. smile

Origineel bericht van: youriy
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens stelt juist dat dit niet mag op grond van artikel 10 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens.


Hoe heeft vrijheid van meningsuiting enigzins verband met een schotel plaatsen?

Het is zoals Waterpas al vermeldt, een V.V.E. kan tegen schotels stemmen, en zolang er alternatieven zijn, ben ik bang dat je gewoon pech hebt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

youriy

Kijk even naar punt 2, dat beschrijft de uitzonderingen

 

Artikel 10 - Vrijheid van meningsuiting

1 Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen. Dit artikel belet Staten niet radio- omroep-, en bioscoop- of televisieondernemingen te onderwerpen aan een systeem van vergunningen.

2 Daar de uitoefening van deze vrijheden plichten en verantwoordelijkheden met zich brengt, kan zij worden onderworpen aan bepaalde formaliteiten, voorwaarden, beperkingen of sancties, die bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk (proportioneel en subsidiair) zijn in het belang van de nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen zwaarwegende algemene belangen kunnen het recht op vrije informatievergaring zoals vastgelegd in artikel 10 EVRM beperken.Daar heeft het hof nu juist een uitspraak over gedaan.

en dat is niet een "precedentwerking" en niet het "aanzien van het gebouw" . Dat je het dak niet mag beschadigen is logisch maar dat heeft niets met plaatsing van schotel te maken.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: youriy
jij toch?


Uhm.. dan zou ik nog een keertje mijn reactie lezen. smile

Origineel bericht van: youriy
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens stelt juist dat dit niet mag op grond van artikel 10 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens.


Hoe heeft vrijheid van meningsuiting enigzins verband met een schotel plaatsen?

Het is zoals Waterpas al vermeldt, een V.V.E. kan tegen schotels stemmen, en zolang er alternatieven zijn, ben ik bang dat je gewoon pech hebt.


ik heb het goed gelezen en je zegt het toch echt.

t'is niet omdat jullie 2 dat denken/zeggen dat het zo is.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Als in 'het boek' is opgenomen aan de hand van een ledenvergadering dat je geen schotels mag plaatsen op het dak houdt het op. Zij gaan hier niet tegen welke wet dan ook in.

Er zijn tal van mogelijkheden om toch beeld te krijgen.

Ik zou ook maar eens even goed kijken of je uberhaubt wel een schotel op je balkon mag plaatsen. Zou me namelijk niets verbazen als zij dit ook in een ALV hebben verboden met meerderheid van de stemmen.

En ook dat zul je verliezen omdat het algemeen goed voor prive gaat in dit soort complexen. Daarnaast hebben zij een heel simpel argument - het is niet nodig, er zijn ruim voldoende alternatieven.

Het enige wat je dus kan doen, en het beste advies wat je hebt gehad, is die over in de volgende ALV ervoor zorgen dat de meerderheid voor stemt voor een schotel.

Zoals al verteld goed argumenteren, van te voren mensen benaderen en uitleggen hoe het precies zit.

Deze regels zijn, en worden alleen maar, opgesteld om aanzicht vervuiling tegen te gaan.

Als je het slim speelt zorg je ervoor dat de vereniging een schotel plaatst met een flinke switch zodat de eigenaren nog een alternatief hebben m.b.t. dit medium.

Hoe meer faciliteiten in een complex hoe meer je woning waard is namelijk.


Dan ben ik blind aan het worden... waar staat hier dat V.V.E. beslissingen voor de NL/EU wetten komen???

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Sjattuh
Als in 'het boek' is opgenomen aan de hand van een ledenvergadering dat je geen schotels mag plaatsen op het dak houdt het op. Zij gaan hier niet tegen welke wet dan ook in.

Er zijn tal van mogelijkheden om toch beeld te krijgen.

Ik zou ook maar eens even goed kijken of je uberhaubt wel een schotel op je balkon mag plaatsen. Zou me namelijk niets verbazen als zij dit ook in een ALV hebben verboden met meerderheid van de stemmen.

En ook dat zul je verliezen omdat het algemeen goed voor prive gaat in dit soort complexen. Daarnaast hebben zij een heel simpel argument - het is niet nodig, er zijn ruim voldoende alternatieven.



Dan ben ik blind aan het worden... waar staat hier dat V.V.E. beslissingen voor de NL/EU wetten komen???


hier

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het door jouw aangehaalde voorbeeld 2 gaat het om huurders en die hebben geen V.V.E., die zijn dus niet de gezamenlijke eigenaren van het pand. Dat is het grote verschil. Handig om je eerst goed te informeren.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterpas
In het door jouw aangehaalde voorbeeld 2 gaat het om huurders en die hebben geen V.V.E., die zijn dus niet de gezamenlijke eigenaren van het pand. Dat is het grote verschil. Handig om je eerst goed te informeren.
waterpas



"Van belang is tenslotte dat het voorgaande niet alleen geldt voor huurovereenkomsten. Alle overeenkomsten en wettelijke regelingen waarin een verbod op de plaatsing van schotelantennes wordt opgelegd worden geraakt door de uitspraak van het Europese Hof."

Handig ook om het hele stuk te lezen. Het wordt nu een welles nietes spelletje waar ik niet meer aan mee doe.
Het Europees hof voor de rechten van de mens en het Amsterdams gerechtshof zeggen welles en waterpas en sjattuh zeggen nietes.

tired

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, maar jij zegt dus niks, je laat in de hele discussie

2 uitspraken, die een eventuele jurischprudentie zouden helpen genereren, gelden voor alle gevallen. Een generiek verbod, wordt hooguit discutabel, omdat er wordt ingegaan op een individueel geval. Het is voor jouw rekening dat je ons daarin afzet, als betweters, tegen wat voor gerechtelijke uitspraak dan ook. Ik pretendeer niets, maar als lid van een V.V.E. vind ik het prima dat ik de kabelzooi langs ons appartement kan verhinderen door een bindende afspraak zoals die is vastgelegd in een regelement.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: waterpas
Sorry hoor, maar jij zegt dus niks, je laat in de hele discussie
2 uitspraken, die een eventuele jurischprudentie zouden helpen genereren, gelden voor alle gevallen. Een generiek verbod, wordt hooguit discutabel, omdat er wordt ingegaan op een individueel geval. Het is voor jouw rekening dat je ons daarin afzet, als betweters, tegen wat voor gerechtelijke uitspraak dan ook. Ik pretendeer niets, maar als lid van een V.V.E. vind ik het prima dat ik de kabelzooi langs ons appartement kan verhinderen door een bindende afspraak zoals die is vastgelegd in een regelement.
waterpas


Het heeft geen zin verder te gaan met hem. Ik vraag hem 2x waar dan staat dat ik heb gezegd dat de VVE boven de wet staat, zoals hij beweerde, maar in plaats daarvan springt hij ineens hierheen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Tonskidutch
we zien geen reacties meer van de topic starter
is hij aan het nadenken of heeft hij het opgegeven?

ciao


van het dak gewaaid? wink


Nee mensen, ik ben niet van het dak gewaaid :-)
Er gaat dit weekend een nieuwe brief de deur uit. Zolang ik geen antwoord heb daarop laat ik de antenne op het dak staan. Ik heb een nette brief gemaakt waarin ik refereer naar de uitspraak van de rechter. Heb de opties van plaatsing nogmaals gemeld: (1)onzichtbaar op het dak, (2) aan de muur zodat de schotel net over de dakrand "kijkt" en (3) op een tegelvoet op het balkon op 1,20 meter hoogte.
Tevens heb ik gevraagd of hun een alternatieven plaats kunnen aanbieden.

Trouwens heb ik ik nog maar even het huishoudelijk reglement van de VVE uit de kast gehaald: Daar staat in:
Schotelantennes op het eigen balkon zijn toegestaan voor zover dat ze niet hinderlijk zichtbaar zijn. Hierbij moet gedacht worden op een zodanige plaatsing van de schotel, dat deze de hoogte van de borstwering van het balkon niet overschrijdt. Het bevestigen van schotelantennes aan de buitenmuur is niet toegestaan.

Trouwens in mijn koopakte die ik destijds getekend heb zit een oude versie van het huishoudelijk reglement (uit 1992). En hierin wordt geen woord gerept over schotelantennes. De nieuwe versie waarin wel een schotlantenne wordt vermeld heb ik wel los in mijn brievenbus gehad maar daar heb ik dus niet voor getekend.

Nu heb ik gezien dat de buren, die hun balkon aan de achterzijde van het gebouw hebben, ook een schotelantenne op hun balkon hebben. Die steekt boven de balkonrand uit en is bovendien ook nog eens AAN de muur bevestigd.

Nu weet ik niet of de muur, waar het balkon aan vastzit, ook wordt gezien als buitenmuur. Zodra ik een reactie van de VVE heb dan laat ik het hier weten. Kan even duren voordat ik antwoord heb omdat het VVE bestuur maar 1x per 3 maanden vergadert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...