Ga naar inhoud


auto gereed gemaakt voor APK, hoe dik moeten de remschijven zijn?


gerrit B

Aanbevolen berichten

ik vind het nochthans wel interessant als methode

^_^

 

Ik niet, als leek moet je daar vanaf blijven als je niet het goede gereedschap hebt levensgevaarlijk aan remmen knoeien,

 

heb niet beweerd dat ik er verstand van heb of er zelf mee aan de slag zou willen...

 

Echter interessant is het wel, als de methodes van de houten schuur in de tuin garagisten die ge-fine-tunede auto's ook aan de man brengen op de tweedehands Auto sites.

Dan weet ik waar ik op moet letten, kopen zou ik wellicht nooit.

 

je remmen worden echter constant geschuurd door de remblok :D toch

en

als je maar hard genoeg rijdt met een roestbak vallen de roestende onderdelen er vanzelf vanaf :P

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat er verschil is tussen roesten en roesten. Mijn gazonsproeiers spuiten tegen de velgen aan. Dan staat er de volgende ochtend roest op de schijven. Drie keer remmen en het is weg.

 

Wat is dan het verschil tussen een remschijf die roest en een remschijf die roest.? Ze roesten namelijk allemaal.

Leg dat maar eens uit. :D

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Lange Tijd is toch weer positief. ;)

 

Maar om een fabeltje te weerleggen, alle remschijven en remtrommels roesten. 

Daar heeft Renault absoluut geen patent op...

 

Dat alle schijfremmen roesten klopt niet helemaal die van de Ford slaan ook na soms een paar weken stil te hebben gestaan in weer en wind alleen een beetje dof uit maar zijn dan niet rood verroest.

Van de Seat roesten ze ook wel maar na 2 a 3 keer remmen is dat er weer vanaf, echter bij de renault roesten die dingen bovenmatig en omdat de remblokken niet de gehele remschijf bestrijken geeft dat een roestbonk als gevolg.

Daarna imitatie er op gezet en het probleem was weg dus er moet wel iets met de originele schijfremmen van renault aan de hand zijn als daar zoveel problemen mee zijn en als de monteur in de garage aangeeft "een bekende kwaal van de renault scenic"

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die Renooit's hangen aan elkaar van bekende kwalen.

Bij mij in de straat 3 Scenics, die allemaal na ongeveer 100.000 km een nieuwe motor nodig hadden.

Zwager van mij had ook zo een ding, 2e hands gekocht met 120.000 waarin bij 100.000 km al een motor vervangen was.

Bij 230.000 km weer defect, de garage was eerst in juichstemming, 230.000 km met 1 motor, totdat mijn zwager ze uit de droom hielp en vertelde dat dit de 3e motor voor deze wagen zou worden.

 

Ik blijf maar trouw aan mijn Duitse Schicht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja imitatie monteren op advies van "een" monteur.

Dan rijzen bij mij de haren te berge want de kreet "een bekende kwaal "is van alle tijden en voor alle merken toepasbaar.

Daarnaast levert imitatie veel meer winst op voor de "monteur" die geen korting op onderdelen krijgt bij een merk dealer.

 

Overigens weten ze bij Renault geen auto's te bouwen, dat kunnen stuurlui aan de wal veeeeel beter. :D

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie in Frankrijk eigenlijk alleen maar Renooits stilstaan langs de kant van de snelweg, wachtend op de Dépannage.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te horen dat Škoda zo goed scoort :)  Ik ben best tevreden over de auto, maar goed, ik heb hem nog maar 4 jaar, dus dat is nog niet echt lang.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kunt ook alles geloven en dus laten we ons graag een oor aannaaien door de garagist apk keurmeester.

 

wie zijn eigenlijk de kontakt personen achter die website link? heel onduidelijk dus.

 

Het onderhoud zelf is bij de dealer een waslijst afwerken met standaard reeds, vervanging van onderdelen, of ze stuk vuil of versleten zijn OF niet.

Daar hadden we het al eens over...!

Maar mijn monteur vervangt niets wat niet nodig is en zo hoort dat.

Ik geef hem immers geen vrijbrief om de rekening te plunderen.

 

En als dan de APK aansluitend erop volgt bij de onafhankelijke keurmeester is al weer (en reeds sinds 8 jaar) alles in orde met m'n beamer. Enkel officiele merk onderdelen.

 

Het kan zijn dat het bij de Renault bestuurders inmiddels volledig aan de boordcomputer overgelaten wordt of je bankrekening geplunderd wordt na dat er eigenlijk enkel nog leaseauto's rondtuffen in Nederland en België, maar het is HET meest gerepareerde Automerk sind 25 jaar.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland heb ik ook een auto, een Renault Espace uit 1987, en is verleden maand weer door de APK gekomen, alleen de midden uitlaat demper was kapot, en niet meer te krijgen, dus heeft mijn garage die vervangen door een pijp. Hij maakt wat meer lawaai, maar is weer goedgekeurd. Oh ja ik kom al jaren niet meer bij de Renault garage, die vonden altijd van alles wat niet goed was.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een kenner zegt E 39, E60 of F11.

Tonski heeft, naar ik meen begrepen te hebben, een E46 of E 90.

Ikzelf heb ooit een E 39 gehad, een van de mooiste modellen ooit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...