Ga naar inhoud


Ben ik de enige waar alle seca kaarten zijn uitgevallen


Satfreakholl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Opuske
ik zit aan 12000 EMM hits sinds deze nacht de cccam server gereset is geweest.

Dat is dus duidelijk een bombardement heh


Zeker! Heb je soms meerdere ontvangers die EMM's sturen naar je kaart? Even op letten he?

2x DM800

Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East

Visiosat 80cm 7.0 East

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 739
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

..ongeveer 47 emm's in 10 minuten.. Ontvanger staat op comedy central..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EMM van beide kaarten loopt gelijk op.

 

card reader /dev/ttyUSB0

handled 2559(0) ecms and 3435(3435) emms

SECA card xx.xxx.xxx.xxx entitlements:

0000 MANAGMENT : 2010-07-10

006a CANALDIGITAAL : 2010-07-07

 

 

card reader /dev/ttyUSB1

handled 731(23) ecms and 3435(3435) emms

SECA card xx.xxx.xxx.xxx entitlements:

0000 MANAGMENT : 2010-07-13

006c TV VLAANDEREN : 2010-07-16

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De emm stroom is nogal variabel, ik meet hier nu ruim 105 emm's per 8 minuten...

 

Dus je mag rustig spreken over een "bombardement" laughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er al kaarten die het weer doen? Als CDS morgenochtend de encryptie weer aan wil zetten, wordt dat toch hoog tijd... Ofwel andersom geredeneerd, als er nu nog steeds geen kaarten zijn die weer aan gesprongen zijn, geeft dat hoop dat we me misschien nog wat langer kunnen genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Optimist
Origineel bericht van: Opuske
ik zit aan 12000 EMM hits sinds deze nacht de cccam server gereset is geweest.

Dat is dus duidelijk een bombardement heh


Zeker! Heb je soms meerdere ontvangers die EMM's sturen naar je kaart? Even op letten he?


2 ontvangers die emm's sturen naar de server ja.

Dan nog is het 6000 gemiddeld per ontvanger en blijft het een bombardement dat blijkbaar niet veel uithaalt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

|gebruikersnaam|xx.xx.xx.xx|00d 06:10:53|00d 00:00:04|6674(0)|1724(1724)|2.1.4|Canal Digitaal - SBS6 HD [s3 6a] (nok)

 

Ik vind het wel een bombardement want in 6 uur tijd al 1724 emm's dat heb ik nog nooit gezien hoor.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opuske

Dan nog is het 6000 gemiddeld per ontvanger en blijft het een bombardement dat blijkbaar niet veel uithaalt.

Allemaal voorbarige conclusies, terwijl het herstelproces nog in volle gang is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Opuske

Dan nog is het 6000 gemiddeld per ontvanger en blijft het een bombardement dat blijkbaar niet veel uithaalt.

Allemaal voorbarige conclusies, terwijl het herstelproces nog in volle gang is.

Nou, volgens mij is die server nog steeds op hol geslagen en word er alleen een berg "troep" naar de kaarten gezonden, die er geen taart van kunnen bakken, gezien de data die op de kaart nog steeds ongewijzigd is.

Het lijkt mij dat er helemaal geen herstelprocedure op gang is gekomen en dat ze wanhopig bezig zijn een backup synchroon te laten lopen met de huidige kaarten die in omloop zijn...

Maar ik kan het helemaal fout hebben.
Ik ben alleen bekend met systeembeheer en servers die data synchroniseren en zoals ik het nu zie lijkt het er wel een beetje op namelijk.

Ik kan mij echt niet voorstellen dat er geen backup is van het systeem voordat het omviel en die het zo kan overnemen...
Ik hoop dat ze professioneel bezig zijn daar bij de codeerders..

...maar nogmaals, ik ben niet thuis in de technologie die zij gebruiken.. whistle
Ze zullen toch echt niet zo knullig zijn om geen reserve server te gebruiken...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet de servers van CDS. Die functioneren prima. Het probleem zijn de kaarten, die zijn, als we de berichten van CDS mogen geloven terug in de tijd gezet. De vraag is hoe je ze terug krijgt, blijkbaar kan dat niet via een gewoon commando en moet een heus programma naar de kaart gestuurd worden.

 

Met backups heeft dit weinig te maken, althans ik denk niet dat het wenselijk is als gebruikers backups van hun chipkaarten zouden kunnen maken.

 

Wat synchroniseren betreft, het binnenhalen van nieuwe cryptografiesleutels wat regelmatig gebeurt kan je zien als synchronisatie van de kaart met de gegevens die op de servers van CDS staan. Maar er is een groot verschil met synchronisatie zoals gebruikelijk in de informatica: Een satelliet is eenrichtingsverkeer, je kunt alleen maar zenden en niet ontvangen. CDS zal dus nooit met zekerheid weten of een kaart "synchroon" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan

De vraag is hoe je ze terug krijgt,

Het klinkt futuristisch, maar CD wil de desbetreffende kaarten inderdaad middels een speciaal programma back-to-the-future hebben.. eek

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaarten? Waarom geven die dan een datum aan in de toekomst?

 

Overigens pleit ik voor backups van de kaarten!! :D:D

 

Zonder gekheid, ik vind het een vaag verhaal, maar eigenlijk is het niet eens ondenkbaar dat er een bugje in de kaarten zelf zou zitten.

Canal Digitaal bespaart wel vaker op kaarten, dat zagen we aan de overschilderde ITV kaarten die voor seca-2 gebruikt werden in het begin..

En terwijl ik dit laatste schreef, bekruipt mij een gevoel van onbehagen, want wie zegt dat het de kaarten zijn en niet de cam van de ontvanger zelf?

Voor de mensen met een gecertificeerde (lees zeer beperkte) ontvanger van CD zou dat geen probleem zijn, dan word hun ontvanger geupdate.

 

Kan de cam van een gecertificeerde Cd ontvanger trouwens ook los herprogrammeerd worden, zonder de firmware van de ontvanger te wijzigen??

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Zuppelan

De vraag is hoe je ze terug krijgt,

Het klinkt futuristisch, maar CD wil de desbetreffende kaarten inderdaad middels een speciaal programma back-to-the-future hebben.. eek

Dat lijkt mij een hele opgave.
Sommige mensen kunnen tijdens die kaartreparatie wegzappen naar de BBC, of zelfs hun ontvanger uitzetten..hoe pakt de kaart die onderbroken reparatie dan weer op?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een theorie

de interne datum die wij niet zien staat niet goed (is terug gezet naar .... )

ik denk dat de emm`s die nu op het moment worden verstuurd de datum terug aan het zetten is

iedere emm is bv 1 maand dus van bv 1990 zijn het zoveel emm`s om weer na de goede datum te gaan

als je dan de ontvanger op bv ard zet stopt het proces zap je weer naar een c+ zender dan gaat dit weer verder net zolang dat de goede datum terug komt confusedconfused

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...