Ga naar inhoud


Ben ik de enige waar alle seca kaarten zijn uitgevallen


Satfreakholl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: drz

Zonder gekheid, ik vind het een vaag verhaal, maar eigenlijk is het niet eens ondenkbaar dat er een bugje in de kaarten zelf zou zitten.
Canal Digitaal bespaart wel vaker op kaarten, dat zagen we aan de overschilderde ITV kaarten die voor seca-2 gebruikt werden in het begin..
En terwijl ik dit laatste schreef, bekruipt mij een gevoel van onbehagen, want wie zegt dat het de kaarten zijn en niet de cam van de ontvanger zelf?
Voor de mensen met een gecertificeerde (lees zeer beperkte) ontvanger van CD zou dat geen probleem zijn, dan word hun ontvanger geupdate.

Kan de cam van een gecertificeerde Cd ontvanger trouwens ook los herprogrammeerd worden, zonder de firmware van de ontvanger te wijzigen??

Allemaal bespiegelingen en veronderstellingen waar we weinig mee opschieten.
Gewoon eerst de komende 24 uur maar eens afwachten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 739
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Update van SatelliteMagazine:

 

UPDATE: Ook maandag blijven vrijwel de meeste televisie- en radiokanalen die televisieaanbieders CanalDigitaal en TV Vlaanderen via de satelliet uitzenden in geheel Europa ongecodeerd te ontvangen. De herstelprocedure om de getroffen smartcards weer te activeren heeft vertraging opgelopen. Pas vanaf maandagmiddag wordt de tweede fase, de uiteindelijke herstelpatch voor de verkeerde interne datering in de smartcard, via de satelliet naar een beperkt aantal smartcards verzonden. Mocht dit succesvol verlopen dan komt later op de dag de herstelpatch voor alle getroffen smartcards beschikbaar. Wanneer dit traject goed doorlopen is dan kan M7 Group S.A in de loop van maandagnacht gaan beginnen de codering weer stapsgewijs te gaan aanzetten op alle door het bedrijf via de satelliet verspreide televisie- en radiokanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fransken
even een theorie
de interne datum die wij niet zien staat niet goed (is terug gezet naar .... )
ik denk dat de emm`s die nu op het moment worden verstuurd de datum terug aan het zetten is
iedere emm is bv 1 maand dus van bv 1990 zijn het zoveel emm`s om weer na de goede datum te gaan
als je dan de ontvanger op bv ard zet stopt het proces zap je weer naar een c+ zender dan gaat dit weer verder net zolang dat de goede datum terug komt confusedconfused

Ah, er zit ook een interne datum in dus..
Die theorie van jou is zo slecht nog niet, maar als er een bug in de kaarten zit, dan zou de datum nooit verder kunnen komen dan de datum van vorige week woensdag zonder daar een truuk voor te verzinnen..
Door gewoon domweg te tellen vanaf 1990 gaat het in theorie niet lukken, of ze moeten proberen om de datum van vorige week over te slaan.
...maar daar zullen ze wel expirimenten mee gedaan hebben lijkt mij..

Mooie theorie!! smile


Origineel bericht van: Eduard07

Allemaal bespiegelingen en veronderstellingen waar we weinig mee opschieten.
Gewoon eerst de komende 24 uur maar eens afwachten.

uiteraard zijn het speculaties, maar daar is een discussieforum toch voor?
Afwachten is voor domme mensen, vooruit denken en innoveren is het toverwoord voor 2010, tenzij er echt niets mee te beginnen valt.
De echte die-hard crackers onderscheppen op dit moment alles wat er uit de lucht komt vallen en zullen binnenkort de kaart kunnen manipuleren.
Helaas heb ik die kennis zelf niet, dus door mijn gebrek aan kennis ben ik dom in deze en zal ik moeten afwachten.....maar meedenken is wel wat ik kan doen. smilesmile



"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Nog iets vreemds: 0D02:000000 had ik nog niet eerder waargenomen op Nederland 1. Dit lijkt een code van UPC Direct te zijn. Wat moeten de klanten van UPC Direct met Nederland 1?"

 

Is ivm met kanalen als: Extreme Sports, Zone Direct,

Hustler etc van UPC Direct (zitten in het Familie-

pakket).

 

Als je deze kanalen nog kunt ontvangen, is je kaartje

niet 'defect'.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Optimist
Het gaat maar door. Elke keer als ik opnieuw de pagina met 'Entitlements' refresh, dan staat de EMM teller weer hoger. Echt tientallen per minuut.

Zien anderen dit ook? Overigens kan ik SBS6 HD nog niet decoderen.

Ik zou de kaart er maar eens uittrekken. Die kaart slaat die EMM's toch op een of andere manier op. Nu weet ik niet wat voor geheugen er in die kaart zit, maar MLC flash kan je ~10.000 keer herschrijven en SLC flash ~100.000 keer. Als de kaart genoeg opslagruimte heeft en iedere keer de nieuwe EMM in een ander block zet dan kan je met wat SLC wel even vooruit natuurlijk. Of als er een ander soort geheugen is gebruikt dat nog vaker herschreven kan worden. Maar ik zou het risico niet nemen, wie weet waar die kaarten op berekend zijn.

Ik heb voorlopig genoeg films trouwens denk ik. laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

aangezien ik een ipbox heb en mgcam/newcs gebruik zag ik veel minder emms voorbij komen dan de aantallen die hier gemeld werden. Ik heb uiteindelijk de logging van mgcam maar eens op debug gezet en mijn box een tijdje op eurosport gezet.

 

In de log zie ik heel vaak "EMM cached". Het lijkt er dus op dat er constant dezelfde emms verstuurd worden. Blijkbaar stuurt mgcam de emm als deze al eens voorbij is geweest niet meer naar newcs om de kaart te laten updaten, en vandaar dat ik dus mijn emm tellertje een stuk rustiger zie dan de meesten hier met cccam.

 

Het zal mij benieuwen of dit allemaal gaat werken straks als alles weer gecodeerd wordt.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wammeswaggel
"Nog iets vreemds: 0D02:000000 had ik nog niet eerder waargenomen op Nederland 1. Dit lijkt een code van UPC Direct te zijn. Wat moeten de klanten van UPC Direct met Nederland 1?"

Is ivm met kanalen als: Extreme Sports, Zone Direct,
Hustler etc van UPC Direct (zitten in het Familie-
pakket).

Als je deze kanalen nog kunt ontvangen, is je kaartje
niet 'defect'.


Dat is niet logisch... Uiteraard is de SECA-codering van CDS aanwezig op de betreffende kanalen van UPC-Direct zodat mensen in het familliepakket ze kunnen ontvangen. Het aantreffen van de codering van UPC-Direct op Nederland 1 is echter alleen logisch als de klanten van UPC-Direct Nederland 1 moeten ontvangen. Ik heb deze codering nog niet eerder aanwezig gezien op Nederland 1; het moet dus een recente toevoeging zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zie ik dat ik nu geen nieuwe EMM's meer krijg. De teller blijft staan op:

 

card reader /dev/ttyUSB0

handled 2168(0) ecms and 2982(2982) emms

SECA card 00.xxx.xxx.xxx entitlements:

0000 MANAGMENT : 2010-07-07

006a CANALDIGITAAL : 2010-07-09

 

Nu maar hopen dat de wijzigingen goed zijn doorgevoerd. Ik vermoed dat wanneer nu de EMM teller weer op gaat lopen, de tweede patch geinstalleerd wordt.

2x DM800

Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East

Visiosat 80cm 7.0 East

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog gewoon door. Ik had mijn Dream op standby gezet en de kaarten er even uit gehaald waardoor alles weer op o stond. Toch nu op de volgende, dus gaat ook door als hij standby staat!

 

card reader /dev/sci0

handled 4915(0) ecms and 1698(1698) emms

SECA card xxxxxxxx entitlements:

0000 SECA : 1990-00-00

006a CANALDIGITAAL : 2010-06-30

006b OPERATOR 2 : 1990-00-00

006c OPERATOR 3 : 1990-00-00

006d OPERATOR 4 : 1990-00-00

 

 

card reader /dev/sci1

handled 4877(0) ecms and 1724(1724) emms

SECA card xxxxxxx entitlements:

0000 MANAGMENT : 2010-07-09

006a CANALDIGITAAL : 2010-07-10

 

 

 

 

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
Ik heb alleen dreamboxxen hier en geen enkele goedgekeurde ontvanger het is dus maar de vraag of het ook gaat werken met de cccam die updates wie hun nu uitvoeren.


de datum op m'n tvv kaart is gisteren zondag aangepast naar de toekomst,
dus de update's voor de datums komen nog binnen.
en de zenders die gecodeerd zijn werken nog.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Ik betwijfel het. Als ze slim zijn dekken ze dit soort storingen af in hun contracten met de zenders. Een simpele clausule dat bij storingen korte tijd onvercijferd kan worden uitgezonden kan naheffingen verhinderen.

Natuurlijk valt dit onder overmacht.
Dat zal bij andere providers niet anders zijn.
Iets anders is, of Kudelski van CD nog een naheffing krijgt als de fout bij hen ligt... whistle

(PS: Het woord "onvercijferd" bestaat niet in het Nederlands. Gebruik je misschien een vertaalmachine om hier te schrijven? wink )

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker

en de zenders die gecodeerd zijn werken nog.

Je bedoelt: de kaart decodeert weer?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...