Ga naar inhoud


Ben ik de enige waar alle seca kaarten zijn uitgevallen


Satfreakholl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 739
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: wiz
Origineel bericht van: Niels Wagenaar


Ik ben van mening dat er wat meer aan de hand is, dan dat een bepaalde datum in het verleden stond.


Dat denk ik ook. Als ik zie wat een vracht emms er nodig was om een datum terug te zetten dan is er wel iets anders aan de hand geweest lijkt mij.

Maar goed, ik geloof niet dat er na afloop een duidelijk statement komt met wat er nou precies gebeurd is.

Het ging dan ook niet om een paar kaartjes.
Serverstoringen komen overal voor en kunnen hardnekkig zijn. Twee dagen is dan niks. Het blijft mensenwerk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren sprong de 'zichtbare' datum op 18-07-2010 , maar nog geen beeld op NET5 .

Vanmiddag kwam ik thuis van mijn werk , en datum staat nog steeds op 18-07-2010 , maar nu wel beeld op NET5 , en ja zelfs beld op SBS6HD en dat tyewijl ik het basis abbo heb (zonder hd) , deze zender was eerder altijd zwart hiet .

Ach voor zolang het duurt 1 extra kanaal erbij ;-)

 

Al met al werkt het hier allemaal weer , ook de MTV/VH1 kanalen doen het weer ..

 

Groet,

Theo.

 

-- Dreambox 8000
-- Dreambox DM800

-- Xtrend ET10000
-- All OpenPli Powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Vooralsnog zijn nog diverse kanalen FTA. Dus echt opgelost is het kennelijk nog niet.


Het kaartprobleem lijkt verholpen, maar men kan niet onmiddelijk de kanalen weer vercijferen, dat zou (tijdelijk) beelduitval gevel op een hoop kaarten, met waarschijnlijk een hoop onnodige telefoontjes naar de klantenservice tot gevolg. Het is nodig nog een tijdje FTA te zenden om alle kaarten de gelegenheid te geven de reparatie te "downloaden", niet iedereen heeft zijn ontvanger aan staan. Niet alle ontvangers staan immers aan.

De kans is groot dat mensen vanavond hun TV aanzetten, hun kaart kan zich dan repareren.

Ik verwacht half-en-half dat morgen de encryptie aan gaat. Maar het zou ook best kunnen dat men twee televisieavonden neemt om beelduitval te voorkomen voor wie vandaag niet kijkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robbedoeske

Ik denk dat die hoeveelheid emm`s nodig waren om alle kaarten te berijken.


Nee, want een EMM is strict persoonlijk. Een EMM die niet voor jou is zie je niet in je overzicht.

Ik denk zelf dat het grote aantal EMM's veroorzaakt wordt doordat men geen commando kon geven, maar een programma naar de kaart moest sturen. Dat programma past waarschijnlijk niet in een paar EMM's, vandaar de stortvloed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Citaat:
Vooralsnog zijn nog diverse kanalen FTA. Dus echt opgelost is het kennelijk nog niet.


Het kaartprobleem lijkt verholpen, maar men kan niet onmiddelijk de kanalen weer vercijferen, dat zou (tijdelijk) beelduitval gevel op een hoop kaarten, met waarschijnlijk een hoop onnodige telefoontjes naar de klantenservice tot gevolg. Het is nodig nog een tijdje FTA te zenden om alle kaarten de gelegenheid te geven de reparatie te "downloaden", niet iedereen heeft zijn ontvanger aan staan. Niet alle ontvangers staan immers aan.

De kans is groot dat mensen vanavond hun TV aanzetten, hun kaart kan zich dan repareren.

Ik verwacht half-en-half dat morgen de encryptie aan gaat. Maar het zou ook best kunnen dat men twee televisieavonden neemt om beelduitval te voorkomen voor wie vandaag niet kijkt.


Zou kunnen natuurlijk.
Wel valt het mij op dat ik nu SBS6 HD open heb via mijn kaartje zonder dat ik die in het abbo heb en hij is niet FTA.
Dat is natuurlijk wel appart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Dat is niet vreemd, SBS6HD is nooit FTA gezet, getroffenen waren deze zender kwijt, volgens CDS vanwege testdoeleinden. Ook NET5 SD wordt al weer vercijferd uitgezonden. Als je nu beeld hebt op deze zenders, weet je dat je kaart al gerepareerd is.


Je leest niet. Ik heb geen abbo op SBS6 HD!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dr staat hoogstwaarschijnlijk alleen seca3 codering op sbs6 HD, maar de pakket indeling zal nog niet goed staan. Dus als je kaartje weer werkt kan je op dit moment denk ik met elk abonnement sbs6 HD zien.

 

Als men uiteindelijk alles weer gaat coderen zullen ze dit uiteraard weer goed zetten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zie net dat de codering weer is aangezet op alle kanalen van CanalDigitaal.

 

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...