Ga naar inhoud


Vrouwen zijn niet hoffelijk in het verkeer .


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Een gewaagde uitspraak , ik weet het maar het moet eens gezegd worden . Ik stel al sedert lang vast dat vrouwen in het verkeer niet de hoffelijkheid aan de dag leggen die je als normaal weggebruiker zou mogen verwachten : ze stoppen niet voor overstekende voetgangers , ze laten je niet invoegen , ze geven nooit een een seintje met de lichten dat je voor mag gaan ...

Ik ben oud genoeg om de ganse emencipatiebeweging nog gekend te hebben en reken me zeker niet tot een vrouw-onvriendelijk sujet, maar de wereld ging een stuk vriendelijker , zachter , verdraagzamer ... worden als vrouwen meer gingen deel uitmaken van de samenleving , in alle sectoren ; tenminste dat werd in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw door de emancipatiestrijdsters beweert , maar ik stel vast dat dit niet waar is , integendeel : ik ben dikwijls verbaast over de onverdraagzaamheid , het gebrek aan compromis , bij vrouwen .

Elke veralgemening is natuurlijk fout , dus ook deze , en ik kan mijn stelling op geen enkele manier hard maken , maar mijn ervaring leert me dat er een grond van waarheid zit in mijn posting . Ik mis dus de oude "gentleman"-houding in de samenleving en de vrouwen hebben hier niet toe bijgedragen .

Nu verwacht ik alle soorten reacties , en ik zal ook wel worden afgeschoten want mijn uitspraak is zeker politiek niet correct , maar wat vinden onze vrouwelijke medesatters er zelf van ? Ik beroep me alvast op de vrije meningsuiting om me te beschermen . Mijn vrouw weet niet dat ik dit schrijf ....

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zit wel wat in.

Mijn vrouw is in het verkeer brutaler dan ik ben.

Bijvoorbeeld iemand die jou inhaalt daar waar 't eigenlijk niet mag

er niet tussen laten,of juist extra gas geven zodat ie er niet langs kan.

 

Als ze net zoals een andere bestuurder

dezelfde parkeerplek op 't oog heeft

dan drukt zij de wagen er nog gauw ff in.

 

Ik zoek wel een ander plekkie,scheelt me niks,

maar zij dus niet.

 

Zit wel iets van waarheid in jouw verhaal...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het werk is het precies hetzelfde verhaal.

Waar je met een mannelijke chef nog wel eens wat voor elkaar krijgt gaat de vrouwelijke chef eerst moeilijk doen voor je een "nee" van haar krijgt.

 

Mijn buurman is de aardigheid zelfe maar zijn vrouw moet altijd overal moeilijk over doen.

De schotel is te donker en dan weer te groot, de door mij betaalde schutting is te dicht en te donker.

De BBQ stinkt, buurman maakt het niet uit want die eet doodleuk een hapje mee als vrouwlief naar haar zuster is.

 

De rijstijl van vrouwen kan ik niet bepaald veilig noemen, vreemd dat verzekeringsmaatschappijen daar anders over denken.

Ze krijgen minder ongelukken omdat er gelukkig mannen zijn die hun remmen en stuur wel weten te vinden.

 

Verder geen kwaad over vrouwen hoor, de mijne is lief. whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwen reageren anders in het verkeer soms, maar man of vrouw de hoffelijkheid is ver te zoeken in het verkeer.

 

Ik leer notabene m'n leerlingen om toch regelmatig maar wat brutaler te zijn omdat zij anders degene zijn die altijd staan te wachten, en het CBR verwacht dat ook, dit noemt men doorstroming :-)

 

En dan nog de mensen die ooit voor hun rijbewijs zijn gegaan en dan nu ineens geen lesauto meer voor hun ogen kunnen zien. Op de een of andere manier zijn ze allemaal vergeten dat ze ook ooit in zon auto hebben gezeten. Ik ben zelfs al ooit over de stoep ingehaald door een motorrijder.

 

Gelukkig laat ik mijn medeweggebruikers voor wat het is, zo hou ik nog plezier in de auto.

(en tegen elke leerlingen zeg ik altijd: je rijbewijs halen is één, behouden is twee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lol..

 

Na een paar keer naast me vriendin te hebben gezeten heb ik haar duidelijk gemaakt dat ik dus niet meer in de auto stap als we verder dan 10km van huis gaan.

 

Ik ben normaal niet vlug bang maar bij haar in de auto dus wel.

 

Snijden op rotondes zonder naast zich te kijken, links voor sorteren en knipperlicht ook naar links, afgeleid worden en dan rechts afslaan. En dat op een afrit van een snelweg sick

En nog meer van die truukjes.

 

vrouwen rijden veilig? nou die van mij dus niet crazy

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne blijft veel te vaak links rijden terwijl we een auto hebben die maar een maximale snelheid 130km /uur heeft.

Als ik er naast zit en ik zeg wat gaat t weer even goed en 10 minuten later is t weer mis.

:D

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe wat ik gedaan heb, koop een auto die net ff te groot is en waar wat "lastige" technische snufjes in zitten (o.a. 't ding starten gaat heel anders dan ze gewend is), ze durft er voorlopig niet mee te rijden kan ik je melden :D :D :D :D :D

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach mijn vrouw rijd perfect (denk ik)

Als we een feestje hebben verdelen we het altijd.

Ik rij heen, en zij rijd terug (is toch eerlijk)

Op de terugweg, lig ik meestal al na 2 minuten te pitten, tot dat we thuis zijn.

Dus ik merk er niks van als ze eens een keertje iets verkeerd doet.

Maarja ik ben tot nu toe altijd nog netjes en heel thuisgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
doe wat ik gedaan heb, koop een auto die net ff te groot is en waar wat "lastige" technische snufjes in zitten (o.a. 't ding starten gaat heel anders dan ze gewend is), ze durft er voorlopig niet mee te rijden kan ik je melden :D :D :D :D :D

Dan moet ik dus altijd zelf gaan rijden dat is geen goed idee. :D

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Outta space
Vrouwen reageren anders in het verkeer soms, maar man of vrouw de hoffelijkheid is ver te zoeken in het verkeer.

Ik leer notabene m'n leerlingen om toch regelmatig maar wat brutaler te zijn omdat zij anders degene zijn die altijd staan te wachten, en het CBR verwacht dat ook, dit noemt men doorstroming :-)

En dan nog de mensen die ooit voor hun rijbewijs zijn gegaan en dan nu ineens geen lesauto meer voor hun ogen kunnen zien. Op de een of andere manier zijn ze allemaal vergeten dat ze ook ooit in zon auto hebben gezeten. Ik ben zelfs al ooit over de stoep ingehaald door een motorrijder.

Gelukkig laat ik mijn medeweggebruikers voor wat het is, zo hou ik nog plezier in de auto.
(en tegen elke leerlingen zeg ik altijd: je rijbewijs halen is één, behouden is twee)

Ik heb vlakbij een afrijpunt van het CBR gewoond. Heel veel lesauto's in de wijk dus. Wat voor knurften ik daar gezien heb, ongelooflijk. Nee, de kandidaten neem ik niets kwalijk, maar wel die badgasten die er naastzitten en ze moeten opleiden voor een B-rijbewijs.
Gewoon net stoppen voor het kruispunt en dan blijven staan. Ik moest rechtsaf en kon niet verder. Vriendelijk een toetertje en lichtsignaal geven. Niets hielp, toen naar toegegaan en die rijinstructeur doet alsof hij een slachtoffer wordt van zinloosgeweld. Deze gast had totaal geen enkel idee waar zijn leerling meebezig was en wat voor gevaarlijke situatie hij had opgeleverd.

Zo was er zovaak wat met die gasten van de rijschoolhouders.

Nu heb ik een rijschoolhouder in de straat wonen die zijn aanhanger voor het afrijden van een BE-rijbewijs gewoon in de straat en op trottoir zet. Hij weet heel goed dat dit verboden is. Maar meneer de rij-instructeur gelooft het allemaal wel.

En op het moment dat de instructeurs alleen in de auto zitten, dan scheuren ze door de wijk en snijden ze andere weggebruikers af, rijden bij verkeerslichten dit op oranje-rood-springen nog met volle vaart door.

Deze knakkers moeten mensen opleiden tot oprechte en "heren"-in-het-verkeerchauffeurs?

Laat mij niet lachen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik leer notabene m'n leerlingen om toch regelmatig maar wat brutaler te zijn omdat zij anders degene zijn die altijd staan te wachten, en het CBR verwacht dat ook, dit noemt men doorstroming :-)

Outta space, dat ben ik absoluut niet met je eens.
"Brutaal zijn" om de doorstroming te bevorderen is een onbeschofte (sorry dat ik het zo zeg) instelling.
Het gaat in het verkeer vaak om geven en nemen.

Ik heb mijn rijbewijs in NL gehaald, daarna moest ik in Canada nogmaals mijn rijbewijs halen omdat het NL rijbewijs niet ge-accepteerd werd. En het rijden daar was absoluut veel relaxter en beleefder dan in NL.
Daarna naar Duitsland en daar is het rijden toch ook duidelijk beleefder dan in NL. Vooral als het gaat om de rechts voor links regeling.
Het verschil tussen NL en D is dat in als iemand in Duitsland van rechts komt hij altijd kijkt of hij de voorrang wel krijgt. Niemand zal het in zijn hoofd halen om maar blind de weg op te jagen met de reden: "want ik kom van rechts en dus heb ik voorrang en die zal ik dan ook nemen ook". Krijgt degene van rechts die voorrang niet, dan wordt daar helemaal geen probleem van gemaakt..geen boze gebaren of zo..er wordt beleefd gereageerd, vaak met een gebaar van: rij maar door, dan hoef je niet voor mij te stoppen. Even goeie vrienden.
Moet je dat in NL zien...als ik daar rij en ik vergeet voorrang te geven aan rechts...godshemel moet je zien wat een spektakel.
Ik schrik me dan ook iedere keer weer te pletter als ik in NL rij en zo´n Jan Kaas springt als een kamikazie piloot voor mijn kl*ten. Het is een hele andere instelling in NL en ik ben blij dat dat in Duitsland niet zo is..daar is men niet "brutaal".
Ik hoop dat je dit verhaal eens aan je leerlingen verteld.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...