Ga naar inhoud


Wat is meerwaarde van een mediaplayer (vb mede8er) boven mediaplayer van de vu+?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Ja...misschien heb je gelijk dat die file het niet doet op de vu+, maar zeker weten doen we het zo niet, als je niet wil testen met orgineel vuplus image.

 

Ik heb een voorbeeld gegeven van een avi die wel op orgineel speelt , maar niet op Pli. Misschien is dat ook wel met de geripte en gedownloade file aan de hand.

 

Maar goed...succes met de rest van het testen

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ToniMacaroni
....Ik snap trouwens niet, als je gaat vergelijken met enigma2 receivers, je niet sowieso origineel enigma2 out of the box gebruikt.
Dat heb ik ook al aangegeven, temeer daar de fabrieksimages (in ieder geval van DM en VU+) een compleet en goed werkend systeem opleveren. En zeker het gebruik van beta software is merkwaardig: die is per dag anders, en niemand kent meer de beta-situatie van datum xxx. Bovendien krijg je dan ook een eerlijker vergelijking tussen de diverse hardware.

Ik weet het: het is vanaf de zijlijn makkelijk genoeg van alles te verzinnen, uitvoeren in zoveelvoud is twee. Maar beta's gebruiken in zo'n test??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker als men weet dat met een bepaalde Pli op de VU een bug kan opleveren en op een dreambox weer niet (en andersom).

 

Ik test hier ook regelmatig met orgineel vuplus enigma2 en daarmee werken bepaalde zaken wel, die in Pli nog op de todo list staan. B.v DVD Player functionaliteit.

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: ToniMacaroni
....Ik snap trouwens niet, als je gaat vergelijken met enigma2 receivers, je niet sowieso origineel enigma2 out of the box gebruikt.
Dat heb ik ook al aangegeven, temeer daar de fabrieksimages (in ieder geval van DM en VU+) een compleet en goed werkend systeem opleveren. En zeker het gebruik van beta software is merkwaardig: die is per dag anders, en niemand kent meer de beta-situatie van datum xxx. Bovendien krijg je dan ook een eerlijker vergelijking tussen de diverse hardware.

Ik weet het: het is vanaf de zijlijn makkelijk genoeg van alles te verzinnen, uitvoeren in zoveelvoud is twee. Maar beta's gebruiken in zo'n test??


Met een originele image valt een groot deel niet eens te testen.
Met een originel image kan je niet eens DVD's afspelen. In ieder geval geen originele DVD's want in de originele image zit geen DeCSS library.

Bovendien stikken originele images vaak ook van de bugs.

Wij testen nogmaals de praktijk en in de praktijk gebruikt niemand een originele image.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, je installeert alleen (via pakketbeheer of addons) de hotplug en dvd player bij orgineel vuplus image en DVD player werkt.

 

In de feed van vuplus zit alles wat je nodig hebt en is zeer simpel te installeren.

En via softwaremanager pakeetbeheer kan je nog allerlei lib bestanden of wat dan ook naïnstalleren.

 

En geloof me maar, in orgineel werkt heel veel erg goed, wat in Pli nog op de to do list staat. Overigens moet je bij Pli de DVD player ook na installeren.

 

 

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eens test-dvd met hoge bitrate gemaakt en die speelt af zonder enig probleem. Ik ben toch wel benieuwd wat dat voor een file is, die bij jou niet loopt.

 

Html:
AlgemeenVolledige naam                   : \\BM750\Harddisk\DVD\Test4l\Disc1\VIDEO_TS\VTS_01_1.VOBFormaat                          : MPEG-PSBestandsgrootte                  : 480 MiBDuur                             : 6mn 51sTotale bitrate                   : 9 794 KbpsVideoID                               : 224 (0xE0)Formaat                          : MPEG VideoFormaatversie                    : Version 2Formaatprofiel                   : Main@MainFormaatinstellingen, BVOP        : JaFormaatinstellingen, Matrix      : StandaardFormat_Settings_GOP              : M=3, N=15Duur                             : 6mn 51sBitrate-modus                    : ConstantBitrate                          : 9 400 KbpsBreedte                          : 720 pixelsHoogte                           : 480 pixelsBeeldverhouding                  : 16:9Framerate                        : 29,970 fpsStandaard                        : NTSCColorSpace                       : YUVChromaSubsampling                : 4:2:0BitDepth/String                  : 8 bitsScansoort                        : ProgressiefBits/(Pixel*Frame)               : 0.908Stroomgrootte                    : 460 MiB (96%)AudioID                               : 192 (0xC0)Formaat                          : MPEG AudioFormaatversie                    : Version 1Formaatprofiel                   : Layer 2Duur                             : 6mn 51sBitrate-modus                    : ConstantBitrate                          : 224 KbpsKanaal(en)                       : 2 kanalenSamplerate                       : 48,0 KHzStroomgrootte                    : 11,0 MiB (2%)

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ToniMacaroni
Ik heb het eens test-dvd met hoge bitrate gemaakt en die speelt af zonder enig probleem. Ik ben toch wel benieuwd wat dat voor een file is, die bij jou niet loopt.

Html:
AlgemeenVolledige naam                   : \\BM750\Harddisk\DVD\Test4l\Disc1\VIDEO_TS\VTS_01_1.VOBFormaat                          : MPEG-PSBestandsgrootte                  : 480 MiBDuur                             : 6mn 51sTotale bitrate                   : 9 794 KbpsVideoID                               : 224 (0xE0)Formaat                          : MPEG VideoFormaatversie                    : Version 2Formaatprofiel                   : Main@MainFormaatinstellingen, BVOP        : JaFormaatinstellingen, Matrix      : StandaardFormat_Settings_GOP              : M=3, N=15Duur                             : 6mn 51sBitrate-modus                    : ConstantBitrate                          : 9 400 KbpsBreedte                          : 720 pixelsHoogte                           : 480 pixelsBeeldverhouding                  : 16:9Framerate                        : 29,970 fpsStandaard                        : NTSCColorSpace                       : YUVChromaSubsampling                : 4:2:0BitDepth/String                  : 8 bitsScansoort                        : ProgressiefBits/(Pixel*Frame)               : 0.908Stroomgrootte                    : 460 MiB (96%)AudioID                               : 192 (0xC0)Formaat                          : MPEG AudioFormaatversie                    : Version 1Formaatprofiel                   : Layer 2Duur                             : 6mn 51sBitrate-modus                    : ConstantBitrate                          : 224 KbpsKanaal(en)                       : 2 kanalenSamplerate                       : 48,0 KHzStroomgrootte                    : 11,0 MiB (2%)



Ik heb dezelfde file nu op OpenPli Beta geprobeerd en krijg meteen ook een startprobleem!!!
Pas na drie maal de dvd player opnieuw starten speelt die pas af. Dit terwijl op orgineel vuplus 5.6 dit meteen goed loopt.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: wortellica
Ja is en blijft jammer cry
Origineel bericht van: johnwillem
Ik zou toch graag zien dat de Clarke-Tech word meegenomen met de test.
Er zou toch wel iemand zijn die zijn box 14 dagen kan uitlenen voor een test.
dan hebben we de 4 beste boxen bij elkaar voor de test

GR Johnwillem


Dat moet je dan de Nederlandse importeur vertellen die sat4all wel goed genoeg vind om onder allerlei namen zijn producten aan te prijzen, maar het te veel gevraagd vind om een receiver op te sturen zodat we die in de vergelijkingstest mee kunnen nemen en zelfs het fatsoen niet op kan brengen om onze email te beantwoorden.

Wij hebben gedaan wat we kunnen. Nu is een ander aan zet.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: ToniMacaroni
Nou, je installeert alleen (via pakketbeheer of addons) de hotplug en dvd player bij orgineel vuplus image en DVD player werkt.

In de feed van vuplus zit alles wat je nodig hebt en is zeer simpel te installeren.
En via softwaremanager pakeetbeheer kan je nog allerlei lib bestanden of wat dan ook naïnstalleren.

En geloof me maar, in orgineel werkt heel veel erg goed, wat in Pli nog op de to do list staat. Overigens moet je bij Pli de DVD player ook na installeren.


Dan is de VU+ software illegaal. Die hebben met zekerheid geen licentie voor DeCSS en dat zou normaal gesproken betekenen dat je alleen gekopieerde of zelf gemaakte DVD's af kunt spelen en geen originele.

Ik zal de originele software nog eens testen, maar ik verwacht daar geen schokkende nieuwe bevindingen.

De DVD plugin is immers identiek en de drivers zullen ook niet of nauwelijks verschillen.

Welke versie (graag met download link van de fabrikant) zou ik er dan volgens jou in moeten zetten?

Ik kan natuurlijk niet aan het testen blijven, want alles opnieuw testen kost heel erg veel tijd.

Ik ben nog steeds van mening dat als je 4 verschillende enigma II receivers wilt vergelijken, je dat zoveel mogelijk moet doen met een software versie van gelijke aanbieder en gelijke datum.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb (opnieuw) getest met de Pli image van afgelopen zaterdag.

 

Daar zaten die updates volgens mij ook al in.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het hel vreemd, maar na de update (en herstart) werkte deze mkv's prima (ook met dts). Nu niet meer...

 

Ik speel wel via de opname-lijst, dus niet via de mediaplayer. Die mist de windows media video codec zegt ie... Lijkt me sterk dat die er wel inzit via de opname-lijst methode.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan is de VU+ software illegaal. Die hebben met zekerheid geen licentie voor DeCSS en dat zou normaal gesproken betekenen dat je alleen gekopieerde of zelf gemaakte DVD's af kunt spelen en geen originele.


Geen idee...maar dan is OpenPli met dvd player op de Vu ook illegaal lijkt me.


Citaat:
Ik zal de originele software nog eens testen, maar ik verwacht daar geen schokkende nieuwe bevindingen.

Dat weet je niet van tevoren en het gaat er toch niet om dat het schokkend is, maar dat het werkt en dat je een satreceiver kan vergelijken en bugs van derde uitsluit.


Citaat:
Welke versie (graag met download link van de fabrikant) zou ik er dan volgens jou in moeten zetten?

http://archive.vuplus.com/image/2011/5.6/

Citaat:

Ik ben nog steeds van mening dat als je 4 verschillende enigma II receivers wilt vergelijken, je dat zoveel mogelijk moet doen met een software versie van gelijke aanbieder en gelijke datum.

Dan wordt de Azbox dus ineens de verliezer, als je gelijkwaardige software (enigma2) er op zet!! Ik denk dat je juist de fabrieks software moet nemen, zoals de fabrikant het ontwikkeld heeft. Zo komt het op de markt en ik heb bijvoorbeeld nog nooit Dr.Dish linux boxen met alternatieve images zien testen.


Overigens denk ik dat de bitrate met mijn test ook wel de max is.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...