Ga naar inhoud


Wat is meerwaarde van een mediaplayer (vb mede8er) boven mediaplayer van de vu+?


dannyboy

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Als Pli de DeCSS library in hun software zet, zijn ze in principe inderdaad illegaal bezig.

 

Ik heb ook nooit beweerd dat wij Dr.Dish ambities hebben.

 

Een praktijktest doen met software die geen hond gebruikt, heeft 0,0 zin.

 

Nogmaals; door dezelfde software op de boxen te zetten krijg je een eerlijker (realistischer) beeld.

 

Daarom testen wij dus met de software die de gebruiker uiteindelijk in 99 van de 100 gevallen op zijn box zet.

 

De Azbox is een uitzondering. Die hebben we zowel met originele als met enigma II software getest en dat hebben we gedaan omdat die software totaal verschillend qua opzet is.

 

De originele software van de VU+ is ook gewoon enigma II met voor 99,9% zekerheid precies dezelfde drivers.

 

Ik ga de originele VU+ software morgen testen met mijn 20 testfiles en de eventuele verschillen met Pli voor wat betreft het afspelen van de diverse testfiles hier melden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik weet echt niet hoe dat met de licentie zit, maar ik heb toch de indruk dat ze bij vuplus de zaakjes wel op orde hebben.

 

Maar goed om daar nu ineens over te beginnen nadat je er al gebruik van heb gemaakt bij het testen, begrijp ik niet helemaal.

 

Of anders wel zit er geen kopieerbeveiliging om mn DVD's

 

Er is wel een groepje gebruikers dat orgineel gebruikt, maar dat zullen er niet inderdaad niet veel zijn.

 

Maar toch mooi om te horen dat je ook eens het orgineel probeert.

 

Om het switchen te vergemakkelijken..bij deze een NFI backup plugin voor orgineel image.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Nogmaals; door dezelfde software op de boxen te zetten krijg je een eerlijker (realistischer) beeld.
Nee.

Pertinent en absoluut niet.

Je wilt een idee geven van wat de apparatuur (= hardware) presteert. Dan moet je dat doen door de meegeleverde firmware te gebruiken. Je hebt geen idee wat de zelf geïnstalleerde software aan problemen of extra mogelijkheden introduceert, zeker als het een beta-versie betreft. En dat kan per hardware verschillen, wat ook al een reden is dat dit geen eerlijk beeld kan opleveren. Of moet ik straks gaan klagen bij de fabrikant dat mijn PVR het onder PLi 2.0 als mediaspeler maar matig doet? Hij ziet me aankomen.
Als je auto's gaat testen, ga je die toch ook niet eerst chiptunen? Of als je dat wel doet, kan je van die auto toch niets meer zeggen?
Ik denk dat je, als de vergelijkende testen met de fabrieksimages zijn afgerond, testen met een ander image als een leuk toetje zou kunnen beschouwen.
Is de mediaspeler die je ter vergelijk hebt gebruikt trouwens wel van (up-to-date) fabrieksfirmware voorzien?

Als je toch per sé wilt vasthouden aan het gebruik van alternatieve images, zou je dat moeten doen door alle beschikbare images te gebruiken. Dan krijg je ook een beeld van het al dan niet veroorzaken van extra problemen en/of mogelijkheden.
En dan ben je nog wel even aan het testen......

Origineel bericht van: Michel
Daarom testen wij dus met de software die de gebruiker uiteindelijk in 99 van de 100 gevallen op zijn box zet.
Dus jij denkt dat 99% van de E2 gebruikers het doen het met PLi 2.0? Dat is natuurlijk kul van de bovenste plank!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Nee.

Pertinent en absoluut niet.

 

Dan stel ik voor dat je zelf de moeite neemt om een dergelijke vergelijkingstest op jouw 'heilige' manier te schrijven.

 

Jij schijnt precies te weten hoe je dat moet doen, dus laat mij je vooral niet tegenhouden tired

 

Citaat:
Als je auto's gaat testen, ga je die toch ook niet eerst chiptunen? Of als je dat wel doet, kan je van die auto toch niets meer zeggen?

 

Waar jij de fout in gaat is dat een auto niet wordt gemaakt om hem te gaan chiptunen, maar zo'n Enigma II receiver wordt juist wel gemaakt om er andere software in te gaan zetten (vandaar de open source structuur).

 

Ik ga het lekker eigenwijs toch mooi op mijn manier testen, maar niets dat je tegenhoud om zelf de hardware te verzamelen en de test op jouw manier te schrijven wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp de komotie niet zo.

 

de originele software + de ingesloten drivers vormen principieel de basis voor alle overige alternatieve images

 

ondanks stellingen dat PLI voornaam en beter is.

wink

 

dat was flauw...

 

maar let wel het eruit kietelen van functionaliteiten op een VU+ is dus enkel de juiste toepassingen en een helder image toepassen

 

wat ToniMacaroni wellicht niet duidelijk heeft gemaakt is dat je met een kleine addon (mipsel) ook op de originele firmware het gehele VTI menu en feed kunt implementeren.

 

je hebt een Origineel met menu gestuurd wat extra's zoals het VTI

Gemini is ook op dat spoor bezig met hun image addon op CVS images

 

en JA, dvd's als iso afspelen loopt op origineel ook, doordat juist die paar extra's eraan toegevoegd worden

 

 

dan concludeerde de naakte koning is eigenlijk.... het enkel een kunst en wetenschap, of tijd en inspanning om dergelijke ook in een origineel image erbij te plaatsen/krijgen

en ja dat kan

net zo als men een softcam op een origineel image draait, is het mogelijk andere zaken op het origineel image te gebruiken

(het was immers open embedded)

 

ik ben het 100% eens met DUOLIST dat nu een realistisch beeld word verwrongen door enkel de Pli als basis te nemen, als of een ieder die als image standaard op de VU heeft.

 

DE test is echter zoals Michel schrijft eerlijk en inzichtelijk als men weet wat en hoe getest wordt.

daar ik weet dat er dus een specifiek image gehanteerd wordt ben ik gerust gesteld.

 

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik ga het lekker eigenwijs toch mooi op mijn manier testen
Ik had ook niet anders verwacht wink
Is ook je goed recht, zo lang maaar duidelijk de testcondities vermeld zijn.
En zo lang je ons maar niet probeert wijs te maken dat het gebruik van alternatieve software een eerlijke vergelijking oplevert whistle

Origineel bericht van: Michel
maar niets dat je tegenhoudt om zelf de hardware te verzamelen en de test op jouw manier te schrijven
Jawel hoor: ik heb nooit de ambitie gehad zo'n test uit te voeren. Ik ben tevreden met wat ik heb en zolang de boel in leven blijft heb ik geen behoefte aan iets anders.
En ik weet best dat een "echte" mediaspeler aanzienlijk meer formaten behapt dan een satellietontvanger.


Dat laat allemaal onverlet, zoals ik al eerder zei, dat het best interessant is om eens zo'n vergelijk te lezen. En, eveneens nogmaals: het is prima om nog eens voor het voetlicht te brengen dat je van de mediaspeelprestaties van een satellietontvanger niet al te hoge verwachtingen moet hebben. Die wetenschap kan teleurstellingen voorkomen. En je ziet in de diverse forums dat die teleurstellingen nogal eens voorkomen. Alleen dat al rechtvaardigt een vergelijkende test zeer zeker.

PS: In diverse reacties wordt de indruk gewekt dat ik geen waardering heb voor de uitgevoerde test. Dat is een misvatting: dat heb ik wel. Ik weet ook dat daar heel veel tijd en energie in gaat zitten.
Ik heb allen bezwaar tegen een aantal formuleringen en conclusies rondom die test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
.....de originele software + de ingesloten drivers vormen principieel de basis voor alle overige alternatieve images....
Nee, dat is dus pertinent niet zo: juist het in deze test blijkbaar benutte PLi maakt geen gebruik van de originele software (uiteraard wel van de drivers, dat kan nu eenmaal niet anders).

Origineel bericht van: Tonskidutch
wat ToniMacaroni wellicht niet duidelijk heeft gemaakt is dat je met een kleine addon (mipsel) ook op de originele firmware het gehele VTI menu en feed kunt implementeren.
Tuurlijk kan dat, maar waarom zou je dat doen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

hee hallo wat is origineel?

enigma2????

de intrinsieke linux idee open source open embedded!

gemeengoed dus.

 

maar goed nogmaals ter uwer geruststelling; Pli is uniek bezig

en heeft heel competente teamleden.

en dat meen ik eerlijk en oprecht.

en men kan de Openpli images echt aanraden op VU+

(een open embedded enigma 2 receiver, op de drivers na)

ciao

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
hee hallo wat is origineel?
Sorry, ik dacht dat dat wel duidelijk was.
Het antwoord is heel simpel: "originele software" is de software die de fabrikant voor het betreffende apparaat levert.
En het is daarbij van geen enkel belang dat die software (mede) gebaseerd is op open source software

Origineel bericht van: Tonskidutch
maar goed nogmaals ter uwer geruststelling; Pli is uniek bezig en heeft heel competente teamleden.
en dat meen ik eerlijk en oprecht.
en men kan de Openpli images echt aanraden op VU+
(een open embedded enigma 2 receiver, op de drivers na)
Jawel, maar dat is het punt helemaal niet. Het gaat erom dat software, hoe goed ook, altijd voor afwijkingen kan zorgen. Zie het bovengenoemde voorbeeld van een AVI-bestand dat met de originele software wel, en met PLi niet wordt afgespeeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

het wordt misschien voor den doorsnee lezers minder interessant.

 

maar je beschrijft in je eerste reactie alsof de software nieuw is en dan ook nog of als die zelf ontwikkeld is

of bedoel je gecompileerd is

laat staan dat ik minachtend over zou kunnen komen, hetgeen onbedoeld is, de bronnen zijn identiek

zoals het goede ontwikkelaars betaamd worden die echter slimmer verknoopt (als lekenterminologie) door de ontwikkelaar Pli

 

het punt is dat (in je tweede deel) er gezien de software compilaties wellicht MEER doordachte samenstellingen worden toegepast die prettiger door de Broadcom CPU glijden, dus misschien efficiënter zijn.

(ze hebben echter driemaal de CPU capaciteit en ugh maal de geheugen capaciteit nodig opdat het een waardig PC evenaart)

 

echter het hele verhaal waarom dit een multimediaplayer zou zijn hetgeen fysiek niet eens mogelijk is, heeft dan ook niets meer met die ene avi te maken die NET wel nog afspeelt wegens de iets betere compilatie in 't image dan al die welke het never nooit zullen redden.

 

wat ik stellig hier tracht weer te geven is dat de VU+ geen mediaplayer pur sang is en ook Pli als alternatief image er niet toe zal bijdragen.

dus Michels test heel informatief maar niet leidend voor de keuze van een alternatief image...

 

ciao

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: ToniMacaroni


Nu test ik op jouw aandringen de originele image, werkt daarmee de DVD speler niet eens!

Ik heb niets anders gedaan dan de image flashen (USB), de installatie wizard doorlopen en via menu/applicaties/downloaden/extensions de DVD player plugin gedownload.

Zodra ik die kies, crashed de VU+.

Conclusie: Met de originele software is het aantal afspeelbare mediaformaten nog lager wink

Code:
Screen <class 'Plugins.Extensions.DVDPlayer.plugin.DVDPlayer'>((), {}): <type 'exceptions.ImportError'>Traceback (most recent call last):  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 237, in create    return screen(self, *arguments, **kwargs)  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/DVDPlayer/plugin.py", line 373, in __init__    from Plugins.SystemPlugins.Hotplug.plugin import hotplugNotifierImportError: No module named Hotplug.pluginTraceback (most recent call last):  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/ActionMap.py", line 66, in action    return ActionMap.action(self, contexts, action)  File "/usr/lib/enigma2/python/Components/ActionMap.py", line 46, in action    res = self.actions[action]()  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/Menu.py", line 94, in okbuttonClick    selection[1]()  File "/usr/lib/enigma2/python/Screens/Menu.py", line 52, in __call__    self.fnc(*self.args)  File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/DVDPlayer/plugin.py", line 722, in main    session.open(DVDPlayer)  File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 311, in open    dlg.isTmp = TrueAttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'isTmp'(PyObject_CallObject(<bound method NumberActionMap.action of <Components.ActionMap.NumberActionMap instance at 0x11e1490>>,('OkCancelActions', 'ok')) failed)getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.sendAnonCrashlog failed !! (Typo??)resolve: resolve ${sysconfdir}/enigma2/settingsresolve: -> /etc/enigma2/settingsgetResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addNetwork failed !! (Typo??)resolve: resolve ${sysconfdir}/enigma2/settingsresolve: -> /etc/enigma2/settingsgetResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addWlan failed !! (Typo??)resolve: resolve ${sysconfdir}/enigma2/settingsresolve: -> /etc/enigma2/settings]]> 


Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Steekt lekker in elkaar die originele rommel.

 

Ik heb de hotplug dependancy zelf maar geinstalleerd.

 

En normale gebruiker was daar zelf dus nooit achter gekomen frown

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Steekt lekker in elkaar die originele rommel.

Ik heb de hotplug dependancy zelf maar geinstalleerd.

En normale gebruiker was daar zelf dus nooit achter gekomen frown

Mvg,

Michel


Ook abnormale gebruikers hebben daar wel moeite mee. :D

Maar als je DVD eerst installeert krijg je in het screen een melding dat hotplug niet geinstalled is. Tenminste bij mij was dat vorig jaar nog wel het geval.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat was niet het geval.

 

Hierbij de resultaten, die (iets) slechter zijn dan bij Pli.

 

Bestand 14 schokte zo extreem dat er eigenlijk niet naar te kijken was.

 

OGG (25) was niet naar te luisteren.

 

Rood = werkt niet

Oranje = werkt maar niet goed

Groen = goed (eventueel met een kleine kanttekening)

 

Image2.jpg

 

Nu a.u.b. geen kulverhaal meer over dat er niet goed getest wordt.

 

Hier is een feitelijke vergelijking gemaakt en dan kun je dus alleen maar constateren en opschrijven wat je ziet gebeuren.

 

Mvg,

 

Michel

Image2.jpg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...