Ga naar inhoud


[Lancering] Ipad 2 gelanceerd


freaky

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: guppje29
Toch blijf ik het vreemd vinden dat apple alles zomaar mag.
Microsoft kreeg een boete van maarliefst 1 miljard vanwege explorder.
terwijl appel je Safari door je strot duwt en alles voor je bepaalt wat je wel en niet mag.

Microsoft kreeg die boete vanwege misbruik van hun machtspositie.
(90 procent van alle besturingssystemen van pc draait op Windows)
Als blijkt dat Apple een machtspositie heeft, dan zou daar ook nader naar hun gedrag kunnen worden gekeken. Als die pads een aparte product markt zijn dan zouden ze een machtspositie kunnen hebben en dan moeten ze oppassen. Op de pc markt hebben ze een te klein marktaandeel en dan mag je wel aan koppel verkoop en dergelijke doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De machtspositie is dat iedereen zo'n apparaat wil hebben en dat daardoor app bouwers min of meer verplicht zijn 20% af te dragen anders komen ze niet op het platform.

 

Illegaal? nee

 

Verstandig? ook nee.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef toe dat apple prima ontwikkelingen maken en mooie apparaten uitvinden. Het probleem is inderdad ook huen beperkingen;

 

-opslag capaciteit moet je van te voren kopen en je kan niet meer uitbreiden.

-Batterij kapot, apple kapot

-wil je files op hun apparaten zetten moet je eerst itunes opstarten.

-geen "usb sleutel" functie.

-films etc moet je eerts naar Apple formaat omzetten

-etc.

 

Sinds ik een android telefoon heb (HTC desire HD) ben ik overtuigd dat het beter kan.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan jij nu wel zeggen maar toch raakt Its Johan een aantal gevoelige punten. Ze hebben inderdaad een eigen platform en er komt een moment dat ze daarop afgestraft gaan worden.

 

Verder is de after-sales service zoals hier al vaker geschreven onder de maat.

 

Al met al nog steeds een prima product en bedrijg hoor, maar ze moeten wel oppassen dat ze met name in die formaten en vooral de restricties naar de app bouwers niet te ver doorschieten.

 

Ik zou als app bouwer enorm pleiten voor Android want daar hoef ik niet 20% af te staan.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik begrijp het probleem niet.

 

Voor die 20% krijg je een ontzettend goed gemaakt ontwikkelingsplatform, een mega marketing machine en mag je gebruik maken van de webwinkel van apple die een enorm bereik heeft.

 

Ik vind het niet meer dan normaal dat Apple dan een deel van de opbrengsten verlangt.

 

Heb je enig idee hoe groot het bereik en de omzet van die app store is?

 

Er zijn 15 miljoen iPads verkocht in een zeer korte periode. Er is in de app store al meer dan 15 MILJARD euro omgezet.

 

Das nog eens wat anders dan de website van een klein bedrijfje dat online software gaat verkopen. Ik denk dat die zo'n 15 miljoen minder potentiele klanten heeft wink

 

Ik wil wel telefooncentrales gaan verkopen d.m.v. een verkoper met 15 miljoen potentiele klanten tegen 20% van de winst.

 

Ben jij zo'n verkoper? Meteen melden dan :D

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Its_Johan
...Het probleem is inderdad ook huen beperkingen;

1-opslag capaciteit moet je van te voren kopen en je kan niet meer uitbreiden.
2-Batterij kapot, apple kapot
3-wil je files op hun apparaten zetten moet je eerst itunes opstarten.
4-geen "usb sleutel" functie.
5-films etc moet je eerts naar Apple formaat omzetten
6-etc.

Sinds ik een android telefoon heb (HTC desire HD) ben ik overtuigd dat het beter kan.


1. Klopt, maar ik kan mijn 32GB exemplaren (iPhone4/iPad) met geen mogelijkheid vol krijgen.

2. Niet waar. De accu kan bij een apple sevice center probleemloos worden vervangen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er een kapot ging. Niet bij mij, niet bij mensen die ik ken en Apple i-devices gebruiken. Zelfs de eerste iPhone (gekocht in de USA eind maart 2007) van een kennis werkt nog steeds op de originele accu.

3. Onzin, daar zijn talloze andere opties voor. Wifi als virtuele USB key, Dropbox, MobileMe enz.
Er is zelfs voor de PC veel software verkrijgbaar waarmee je zonder iTunes prima je muziek, foto's en films kunt beheren.

4. Zie 3, diverse APS die zich als virtuele USB key gedragen, waarmee je bijvoorbeeld vanuit windows door drag en drop draadloos bestanden op je iPod/iPad/iPhone kunt zetten. Maar ook Dropbox werkt erg handig. Veel handiger dan een USB key!

5. Onzin, naast het appleformaat, speelt een iPod, iPhone of iPad ook gewoon een aantal andere formaten zoals .ts, mp4 enz.
Het eerste review filmpje dat door ons is gemaakt, speel je zo op je i-device af. Dat is gewoon mpeg4.

Je kunt lang en breed discussieren over de apple i-devices, maar er is geen geavanceerdere smartphone en geen geavanceerdere pad dan de iPhone4 en iPad1/2.
De techniek is ongeslagen goed, de gebruikte materialen en onderdelen zijn van zeer duurzame kwaliteit en de software is extreem goed doordacht.

Daarnaast zijn de resultaten van Apple in vergelijking tot andere fabrikanten ongeslagen goed. Er is geen fabrikant die ook maar in de buurt komt.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met bovenstaande volledig eens. Als in onze sat handel de apparatuur nu eens 50% van de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid had die apple biedt dan zou ik super gelukkig zijn.

 

Het enige dat ik echt niet handig vind is het gebrek aan flash ondersteuning. Of flash nu wel of niet goed is, het wordt gewoon veel gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

I-pad bekeken voor zoon.

Kan de functionaliteitsverbetering van elke willekeurige laptop t.o.v. dit apparaat niet zien. Je kan er voor 95% niks mee als wat browsen. Vond WII met keyboard dan nog interessanter.

 

Jullie moeten echt wel gek op dit merk te zijn om dit geld hier voor neer te tellen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij ons op de zaak hebben we gekeken, of het de laptops kan vervangen voor het buitengebeuren.

We hebben er 10 gekocht voor de sales.

 

Voordeel is, dat je na inschakelen meteen beeld hebt, en je er sales ondersteunende plaatjes mee kunt laten zien.

 

Verder kan je er eigenlijk niet veel mee, afgezien van wat browsen op het net.

 

Ze waren absoluut niet te integreren in onze e-mail dienst.

 

RIM met z'n Blackbarrels is daar nog steeds ongeslagen, mede door hun wereldwijde enterprise servers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Bij ons op de zaak hebben we gekeken, of het de laptops kan vervangen voor het buitengebeuren.
We hebben er 10 gekocht voor de sales.

Voordeel is, dat je na inschakelen meteen beeld hebt, en je er sales ondersteunende plaatjes mee kunt laten zien.

Verder kan je er eigenlijk niet veel mee, afgezien van wat browsen op het net.

Ze waren absoluut niet te integreren in onze e-mail dienst.

RIM met z'n Blackbarrels is daar nog steeds ongeslagen, mede door hun wereldwijde enterprise servers.


Hoewel ik geen ipad fan ben, kan deze goed integreren met email oplossingen dmv activesync. Dit zelfs met meerdere accounts in de mailclient. Onder andere google apps, exchange, kerio en diverse open source producten ondersteunen dit.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat het niet off topic,

we zijn toch allemaaal oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of we een Ipad of macBook kopen ja of te nee.

Het is alleen zuur als je net een Ipad hebt gekocht en niet tevreden bent en hem nu voor de helft moet gaan verkopen dan dat je erzelf voor betaalt hebt. blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Het is alleen zuur als je net een Ipad hebt gekocht en niet tevreden bent

 

Ik heb nog nooit een ontevreden iPad eigenaar gezien wink

 

Als iemand ontevreden is met een iPad heeft hij die met een verkeerd verwachtingpatroon gekocht. Bijvoorbeeld gedacht dat hij een soort mini-laptop kocht en dat is het niet.

 

Het is bij de apple shop onmogelijk een iPad te kopen met een verkeerd verwachtingspatroon, want daar wordt je zeer goed voorgelicht, maar je hebt als klant natuurlijk ook de plicht om uit te zoeken wat je koopt.

 

Met een iPad kan je veel meer dan alleen internetten.

 

- Ik lees en schrijf er mijn email mee. Dat werkt perfect met Outlook en exchange, maar ik gebruik zelf een linux gebaseerd systeem.

 

- Precies zo kan je ook je contactpersonen (adresboek), agenda, taken en notities syncen. Over the air, dus geen gedoe met kabeltjes en sync programma's.

 

- Ik bekijk er de beveiligingscamera's op de zaak mee. Dat is een zeer professionele app.

 

- Ik heb er de volledige verkoop documentatie op staan zodat ik die aan klanten kan laten zien.

 

- Ik heb er alle technische documentatie op staan zodat ik die altijd bij heb.

 

- Ik geef er presentaties mee. Ik kan in Powerpoint gemaakte presentaties mee afspelen, aanpassen en weer opslaan, maar ik kan ook op de iPad een volledig nieuwe presentatie bouwen. Via de optionele VGA kabel sluit ik de iPad aan op een beamer en via mijn iPhone kan ik de presentatie op afstand bedienen.

 

- Ik telefoneer met de iPad (VoIP) zodat overal waar ik over Wifi of 3G kan beschikken gratis de interne nummers op de zaak kan bellen. Uiteraard kan ik hiermee ook vaste nummers bellen.

 

- Ik print documenten of zaken die ik op het internet vind, draadloos naar mijn wifi printer.

 

- Ik lees diverse kranten en magazines (Telegraaf, New York Times, Autoweek, NU.nl, asterisk news, TED, Engadget, Volkskrant, Pulse News,) via een hele confortabele app.

 

- Ik beheer via een Ssh app in noodgevallen onderweg systemen van klanten.

 

- Ik speel er zo af en toe spelletjes mee. Ook grafisch veeleisende spelletjes.

 

- Ik kijk via Wifi naar zenders van de Dreambox. Dus op de WC blush , in de badkamer, in de slaapkamer, noem maar op, kan ik naar een andere zender kijken dan de zender die in de woonkamer op staat.

 

- Ik lees Hardware.info op de Ipad

 

- Ik navigeer met de iPad en iPhone (Sygic Aura) als ik de auto van mijn vriendin mee neem.

 

- Ik kan online bankieren via de iPad

 

- Ik beheer mijn NAS (de .nzb download applicatie) via de iPad.

 

- Google Earth

 

- Gebruik de iPad als Dreambox en mediaspeler afstandsbediening.

 

- Kan het desktop van mijn PC overnemen met de iPad

 

- Bekijk de TV gids en teletekst met de iPad

 

- Bekijk buienrader met een app op de iPad

 

- Bedien de speakers en mijn muziekbibliotheek in mijn huis met de iPad (Sonos systeem)

 

- Bekijk YouTube filmpjes op de iPad

 

- Beheer bestanden op de NAS met de iPad

 

- Gebruik en beheer online storage op de iPad.

 

Zo kan ik nog wel een half uur doorgaan wink

 

Oja, dit alles zonder jailbreak sick

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...