Ga naar inhoud


[Lancering] Ipad 2 gelanceerd


freaky

Aanbevolen berichten


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

We zijn allemaal heel blij dat Michel zo blij is met zijn Ipad. De rede waarom ik er niet blij mee zou zijn is natuurlijk onzin.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging mij er met mijn kritiek op Apple niet eens zozeer over de producten. Het gaat om het imago wat gevaar loopt.

 

Dat Imago is treffend gepresenteerd tijdens een TED bijeenkomst.

 

Kijk maar eens naar het volgende filmpje: KLIK HIER!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhelderend verhaal, maar ik denk dat het een onderdeel is van een heel gecompliceerd proces. Het begint met de krant die je leest, daar staat dus ook heel vaak in wat je zelf gelooft. Een andere komt er niet in.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Citaat:
Het is alleen zuur als je net een Ipad hebt gekocht en niet tevreden bent


Ik heb nog nooit een ontevreden iPad eigenaar gezien wink

Als iemand ontevreden is met een iPad heeft hij die met een verkeerd verwachtingpatroon gekocht. Bijvoorbeeld gedacht dat hij een soort mini-laptop kocht en dat is het niet.

Het is bij de apple shop onmogelijk een iPad te kopen met een verkeerd verwachtingspatroon, want daar wordt je zeer goed voorgelicht, maar je hebt als klant natuurlijk ook de plicht om uit te zoeken wat je koopt.

Met een iPad kan je veel meer dan alleen internetten.

- Ik lees en schrijf er mijn email mee. Dat werkt perfect met Outlook en exchange, maar ik gebruik zelf een linux gebaseerd systeem.

- Precies zo kan je ook je contactpersonen (adresboek), agenda, taken en notities syncen. Over the air, dus geen gedoe met kabeltjes en sync programma's.

- Ik bekijk er de beveiligingscamera's op de zaak mee. Dat is een zeer professionele app.

- Ik heb er de volledige verkoop documentatie op staan zodat ik die aan klanten kan laten zien.

- Ik heb er alle technische documentatie op staan zodat ik die altijd bij heb.

- Ik geef er presentaties mee. Ik kan in Powerpoint gemaakte presentaties mee afspelen, aanpassen en weer opslaan, maar ik kan ook op de iPad een volledig nieuwe presentatie bouwen. Via de optionele VGA kabel sluit ik de iPad aan op een beamer en via mijn iPhone kan ik de presentatie op afstand bedienen.

- Ik telefoneer met de iPad (VoIP) zodat overal waar ik over Wifi of 3G kan beschikken gratis de interne nummers op de zaak kan bellen. Uiteraard kan ik hiermee ook vaste nummers bellen.

- Ik print documenten of zaken die ik op het internet vind, draadloos naar mijn wifi printer.

- Ik lees diverse kranten en magazines (Telegraaf, New York Times, Autoweek, NU.nl, asterisk news, TED, Engadget, Volkskrant, Pulse News,) via een hele confortabele app.

- Ik beheer via een Ssh app in noodgevallen onderweg systemen van klanten.

- Ik speel er zo af en toe spelletjes mee. Ook grafisch veeleisende spelletjes.

- Ik kijk via Wifi naar zenders van de Dreambox. Dus op de WC blush , in de badkamer, in de slaapkamer, noem maar op, kan ik naar een andere zender kijken dan de zender die in de woonkamer op staat.

- Ik lees Hardware.info op de Ipad

- Ik navigeer met de iPad en iPhone (Sygic Aura) als ik de auto van mijn vriendin mee neem.

- Ik kan online bankieren via de iPad

- Ik beheer mijn NAS (de .nzb download applicatie) via de iPad.

- Google Earth

- Gebruik de iPad als Dreambox en mediaspeler afstandsbediening.

- Kan het desktop van mijn PC overnemen met de iPad

- Bekijk de TV gids en teletekst met de iPad

- Bekijk buienrader met een app op de iPad

- Bedien de speakers en mijn muziekbibliotheek in mijn huis met de iPad (Sonos systeem)

- Bekijk YouTube filmpjes op de iPad

- Beheer bestanden op de NAS met de iPad

- Gebruik en beheer online storage op de iPad.

Zo kan ik nog wel een half uur doorgaan wink

Oja, dit alles zonder jailbreak sick

Mvg,

Michel


Erg geinig deze opsomming, maar is precies wat rudolfdebeer in 1 zin samenvat " Je kan er voor 95% niks mee als wat browsen."
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: trinity1
Erg geinig deze opsomming, maar is precies wat rudolfdebeer in 1 zin samenvat " Je kan er voor 95% niks mee als wat browsen."


Dat er mensen zijn die denken dat je met een motorfiets ook kunt waterskien, kan ik natuurlijk niets aan doen he wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn natuurlijk voor en tegenstanders van dat ding.

En die discussies zullen wel altijd doorgaan.

 

Voor mij is het echt een nadeel dat je niet zelf de accu kan vervangen of vewisselen.

Ik gebruik mijn BlackBerry 24 x 7. De accucapaciteit is meer dan voldoende. Toch heb ik altijd in mijn bagage een opgeladen reserve accu bij me voor het geval de accu onverwacht leeg of defect mocht raken.

Ik ben op de communicatie via mijn BB aangewezen. Ben vaak lang onderweg, kom in landen waarvoor ik geen passende adapter heb en ook niet via mijn laptop USB kon opladen.

 

Dat is bij de iPad onmogelijk. Verder zie ik niet in dat ding op te moeten sturen voor een simpele accuvervanging.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Dat is bij de iPad onmogelijk. Verder zie ik niet in dat ding op te moeten sturen voor een simpele accuvervanging.


Ach, ben je je apparaat een keer per drie jaar een paar dagen kwijt. Als dat het grootste bezwaar is....

Overigens kan je in een aantal landen ook gewoon bij een Apple Center langsgaan. Heb ik verleden week in New York gedaan. $65, nieuwe accu in de iPhone, 12 minuten met een kopje koffie en ik kreeg nog een $5 voucher voor de iStore mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Er zijn natuurlijk voor en tegenstanders van dat ding.
En die discussies zullen wel altijd doorgaan.

Voor mij is het echt een nadeel dat je niet zelf de accu kan vervangen of vewisselen.
Ik gebruik mijn BlackBerry 24 x 7. De accucapaciteit is meer dan voldoende. Toch heb ik altijd in mijn bagage een opgeladen reserve accu bij me voor het geval de accu onverwacht leeg of defect mocht raken.
Ik ben op de communicatie via mijn BB aangewezen. Ben vaak lang onderweg, kom in landen waarvoor ik geen passende adapter heb en ook niet via mijn laptop USB kon opladen.

Dat is bij de iPad onmogelijk. Verder zie ik niet in dat ding op te moeten sturen voor een simpele accuvervanging.


Dat kan ook anders. Er zijn tegenwoordig gewoon kleine externe accu's te krijgen met een USB aansluiting. Laat je de iPhone een half uur met het laadkabeltje aan die accu hangen, is hij weer vol.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Feit is dat met lancering van de iPad2 Apple zijn technische voorsprong niet verder uitbouwt, en daar zit hem de pijn. Niet iedereen is een nerd zoals Michel, de gemiddelde gebruiker wilt gewoon zijn fotootje van zijn camera inlezen van zijn Smartcard of USB stick, natuurlijk kan dat allemaal via omwegen, maar Apple heeft lak aan de wensen van zijn "Otto Normalverbraucher" consument. Niemand anders kan het zich veroorloven om geen USB poorten of HDMI/VGA poorten out of the box mee te leveren. Dat gaat hun mi.toch opbreken. Het afronden/onttorksen van de schroeven van de iPad2 vind ik het toppunt van arrogantie, stel je voor derden maken hardware uitbreidingen dat wil men echt niet hoor.

 

Ik vind 512 mb best wel weinig intern geheugen, zeker als je gaat multitasken of meerdere browserschermen gaat openen. Die niet uit te breiden 256 Mb van de iPad I zal echt een probleem zijn met de komende releases van iOs, dit is een grote beperking. In feite zit je nu al met je iPad I aan een end of life circle, de komende iOs'en stellen toch wel wat zwaardere eisen.

 

Ja iOs loopt nu nog lekkerder, maar zeker met R3.0 worden de kaarten opnieuw geschud en zal Android veel sneller werken zeker met de nieuwe A9 processoren, de Nvidia chipsets etc.

 

Bijna alle apps die Michel opnoemt draaien ook onder Android, en zeker door de Google apps integratie zelfs beter op die specifieke gebieden, er zijn dan weinig argumenten om geen Android Pad te nemen buiten het feit dat Apple hip is en het design van de nieuwe Ipad weer erg hip is. Als men het geld ervoor over heeft, dan is daar is geen vinger tussen te krijgen, voor de rest is het nuchter naar de prijs/kwaliteit kijken en naar de uitbreidbaarheid in de toekomst kijken zodat men over 5 jaar ook nog met plezier kan werken met die Pad. Daar zit de pijn.

 

Bedenk dat met de Google apps Google een killer heeft wat Apple niet heeft en dat voor de consument gratis.

 

Maar als men dat ding alleen maar gebruikt zoals Michel dat beschrijft, en men kan voor de helft van dat bedrag een merkconcurrent krijgen, ja die komen ook in die prijsklasse eraan, dan weet ik het niet zo. Echt Apple had meteen de specs van de iPad 3, zoals die al rouleerden, moeten gebruiken voor hun Ipad2, dan was er echt een andere situatie, dan had de concurrentie voorlopig het nakijken. Nu was de laatste presentatie echt geen wow en hoera, dat was bij Android 3.0 wel zo. Nu is er veel ruimte voor de concurrentie. Ik hoor van velen dat men wacht op de iPad 3 en de iPad 2 laat gaan voor wat het is. Apple heeft een geluk dat de iPad markt in China nu pas net open is, daar zal een flinke afzet plaatsvinden van de iPad2, dus ook dit jaar zal Apple best wel scoren. Ik denk dat men dit ook in het achterhoofd heeft.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig mee eens.

Voor de fashion victim is de IPad2 natuurlijk geweldig, maar kan inderdaad niet echt meer dan de Ipad1. Het weglaten van extra poorten is voor mij ook de afknapper. Zoals gezegd, ik wil mijn apparaten gebruiken zoals ik dat wil en niet perse apps downloaden (die vaak gelimiteerd gratis zijn) om via een omweg de mogenlijkheden te kunnen gebruiken.

Als ik een filmpje heb gemaakt en op mijn scherm wil zien, heb ik geen zin het eerst te converteren, via een app te oploaden en dan met een andere app te bekijken.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jij noemt het een feit, de feiten noemen jouw bevindingen juist onjuist.

 

Apple heeft meer ipads verkocht dan welke fabrikant dan ook. Niet alleen meer, maar een factor 8 meer dan de best verkochte concurrent.

 

Zelfs nu er al enige tijd felle concurrentie is, staan mensen massaal in de rij voor een ipad2. Zo veel dat ik het zelfs niet meer begrijp, want ik ben tevreden met de ipad1 en wacht (vermoedelijk) op de ipad3.

 

Aan het toevoegen van allehande features zitten ook nadelen, waar Apple (garant staande voor onovertroffen degelijke hardware) bewust niet voor kiest.

 

Als jij in een apparaat van nog geen centimeter dik een USB bus gaat plaatsen waar de gebruiker een dikke USB stick ik kan steken, is dat vragen om defecten.

 

Hetzelfde geldt (in iets mindere mate) voor SD. Het is een gat in je behuizing en dat zorgt voor extra storing/vocht/vuil gevoeligheid.

 

Ik zie geen enkele beperking met het geheugen. Alles is op elkaar afgestemd. Een iPhone3 doet het immers ook prima op iOS4.2

 

De nieuwe iPad is een flinke stap vooruit. Je moet hem niet vergelijken met de iPad1, maar met andere (merken) pads en dan is het qua kwaliteit, gewicht en formaat, maar ook qua keuze (de app store heeft 67.400 specifiele iPad apps en 220.000 iPhone aps die ook prima werken) een absolute winnaar.

 

Een HD camera aan de achterkant, een SD camera aan de voorkant, DUAL core CPU (2 x zo snel als de ipad1 en die is al snel) en tot 9 x (nog) betere grafische prestaties.

 

Dan ook nog maar 8,2 MM dik en 10 uur gebruik (dus niet alleen standby) op een accu vulling.

 

Ik zie juist de niet-freaks een apple ipad kopen. Zelfs mijn moeder, die echt niet handig is met computers, kan er feilloos mee overweg en gebruikt hem dagelijks meerdere keren.

 

Het is zo simpel te bedienen, het design is zo klein, fijn en degelijk en de keuze is reuze (app store).

 

Daar kan wat mij betreft nu nog niets tegenop.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Its_Johan
Volledig mee eens.
Voor de fashion victim is de IPad2 natuurlijk geweldig, maar kan inderdaad niet echt meer dan de Ipad1. Het weglaten van extra poorten is voor mij ook de afknapper. Zoals gezegd, ik wil mijn apparaten gebruiken zoals ik dat wil en niet perse apps downloaden (die vaak gelimiteerd gratis zijn) om via een omweg de mogenlijkheden te kunnen gebruiken.
Als ik een filmpje heb gemaakt en op mijn scherm wil zien, heb ik geen zin het eerst te converteren, via een app te oploaden en dan met een andere app te bekijken.


Jij bent een echte hollander. Alles moet gratis. wink

In de app store 'koop' je naast de tienduizenden gratis apps, al zeer goede apps voor 79 eurocent.
Ik vind het niet erg om zo af en toe een paar euro te moeten betalen voor super gemaakte veilige aps. Ik jailbreak dus ook heel bewust niet!

De hele Android store staat vol met rommel, die zo je privégegevens (niet alleen een email adres, maar je adresgegevens, credit card en andere gevoelige informatie) uit je pad vist.
De kranten staat er de afgelopen dagen weer vol mee.

Dat is dan weer het voordeel van een strenge apple die goed toeziet op veilige applicaties.

Ik ben overigens geen fashion victim, maar gewoon iemand die prijs stelt op goede degelijke producten voor een redelijke prijs.
Zelfs qua prijs zit apple met de ipad1+2 helemaal goed. De enige serieuze concurrent is minimaal 20% duurder.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...