Ga naar inhoud


[Lancering] Ipad 2 gelanceerd


freaky

Aanbevolen berichten


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast georgiosolos

Natuurlijk heeft Apple er alleen maar baat bij dat hun Ipads niet verder uitbreidbaar zijn, tja en om dit nu als positief uit te leggen, dat is een mogelijkheid. Feit blijft dat Apple niemand anders wilt laten verdienen aan hun iPad. Zelfs het vervangen van een batterij wordt bijna onmogelijk gemaakt door derden en hoe vreemd het ook klinkt, ja ook de Apple heeft hardware problemen, de servicebedrijven verdienen op dit moment goud hieraan. Raar hé.

 

Alleen al het surfen, de belangrijkste eigenschap van iPad, en juist de reden om een iPad2 te moeten kopen volgens Jobs, zal door de magere specs een hoax blijken. iOs 4.3 geeft met name de snelheidsverbetering net als op de iPad I.

 

Safari kan alleen maar sneller surfen bij voldoende cache, zeker als men meerdere sites tegelijkertijd gaat bezoeken en als Apple alleen die 512 Mb levert en Safari op geen enkele wijze op ander geheugen laat cachen dan zal dit altijd een bottleneck blijven. Als dadelijk de oma's en de opa's gaan surfen en men klikt maar op de een of andere link die weer een nieuwe tab opent en dit gaat zo even door dan is het feest zo afgelopen. Juist dit is het voordeel van een browser zonder tabs, de rookies kunnen dan weinig fout doen.

 

Net onder het typen van dit verhaal komen de eerste benchmarks al uit van de iPad2 en deze vallen dus flink tegen. In ieder geval worden niet de eerst gemelde prestaties gehaald . CNet ziet zelfs geen reden om over te stappen als men al een iPad I heeft. Dat was met de releases van de iPhones toch echt wel anders.

 

Toch durf ik te wedden dat er eind dit jaar echt niet 8x zoveel Ipads verkocht worden dan bij de Android concurrentie, time will tell. Android heeft wel nog een lange weg te gaan, voor de Honeycomb 3.0 moet nog veel geporteerd worden, maar toch.

 

De verschillen tussen Android en iOs worden nu te klein. De nadelen die Michel aangeeft inzake de Malware is Google inmiddels flink aan het pakken. Veel applicaties zijn al verwijderd uit de store, en er worden inmiddels al triggers geactiveerd om deze software definitief uit te schakelen. Bedenk wel dat Andoid het laatste jaar een groei van wel 1000% heeft meegemaakt terwijl Apple met iOs al een flinke voorsprong van jaren had.

 

Google zet flink in op de bedrijven markt en de samenwerking in groepen, Apple iPad is toch meer gericht op de individuele gebruiker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is GEEN tochscreen zo goed als van de Ipad/Iphone. Het totaalconcept zit goed in elkaar. Er is geen enkel ander merk wat zoveel tablets verkocht heeft als Apple.

Dan zullen die meer dan 15.000.000 mensen wel enorm dom zijn geweest om geen androidtablet te kopen...............onee die waren er nog niet.

En ik ben ook benieuwd naar de honeycomb tablets.

Maar apparaten op een Android platform kunnen niks meer dan Apple IOS.

Dus dat Android meer kan vind ik een argument van niks.

En mensen die zeggen dat je op een Ipad alleen een beetje kunt internetten, hebben er waarschijnlijk nooit mee gewerkt. sick

 

En NEE ik heb geen aandelen in Apple..............helaas :D

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Hetzelfde geldt (in iets mindere mate) voor SD. Het is een gat in je behuizing en dat zorgt voor extra storing/vocht/vuil gevoeligheid.

Het gerucht gaat dat Apple ook de kleding van Steve op grote schaal wil gaan verkopen, zeg maar als iJeans 1. Ik vrees alleen of de ritssluiting dan wel open mag/kan?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat is nu feitelijk de meerwaarde van zo'n tablet in huis ten opzichte van de PC die ook in huis staat maar dan op een vaste plaats.

 

OK, buitenshuis is het wel duidelijk, maar er zijn nog maar weinig wifi spots in Nederland.

 

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
.....Er is GEEN tochscreen zo goed als van de Ipad/Iphone......

Dit noem ik stierenpoep (vertaald engels voor onzin)

Origineel bericht van: freaky
....Maar apparaten op een Android platform kunnen niks meer dan Apple IOS......

Juist, dus waarom zou je nog een apple kopen als er andere producten op de markt zijn.

Vroeger... was Apple de enige en dus automatisch de markt leider, behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar nu heb je keuze dus waarom je beperkingen opleggen als je hetzelfde product zonder beperkingen kan krijgen.

Origineel bericht van: Michel
.....staan mensen massaal in de rij voor een ipad2.......

Dit is geen rede, kudde dieren doen dat ook.... laugh

Origineel bericht van: freaky
En NEE ik heb geen aandelen in Apple..............helaas :D

Ik gelukkig wel wink

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Neptunus
Maar wat is nu feitelijk de meerwaarde van zo'n tablet in huis ten opzichte van de PC die ook in huis staat maar dan op een vaste plaats.

OK, buitenshuis is het wel duidelijk, maar er zijn nog maar weinig wifi spots in Nederland.

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?


Ik vind het net iets handiger om met de iPad op de bank te gaan zitten dan de bank naar de PC te slepen wink

In mijn exemplaar zit ook een SIM kaart met 3G internet. Ik kan hem dus ook meenemen en dat doe ik ook, maar hij wordt 60% van de tijd thuis op de bank gebruikt.

Ook zonder wifi en zonder 3G verbinding, kan je er nog hele nuttige en minder nuttige dingen mee doen (zie mijn eerdere lijst).

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Its_Johan
Origineel bericht van: freaky
.....Er is GEEN tochscreen zo goed als van de Ipad/Iphone......

Dit noem ik stierenpoep (vertaald engels voor onzin)

Origineel bericht van: freaky
....Maar apparaten op een Android platform kunnen niks meer dan Apple IOS......

Juist, dus waarom zou je nog een apple kopen als er andere producten op de markt zijn.

Vroeger... was Apple de enige en dus automatisch de markt leider, behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, maar nu heb je keuze dus waarom je beperkingen opleggen als je hetzelfde product zonder beperkingen kan krijgen.

Origineel bericht van: Michel
.....staan mensen massaal in de rij voor een ipad2.......

Dit is geen rede, kudde dieren doen dat ook.... laugh

Origineel bericht van: freaky
En NEE ik heb geen aandelen in Apple..............helaas :D


Ik gelukkig wel wink


In plaats van stierenpoep te roepen, had je ons ook even een voorbeeld kunnen geven van een device ter groote van een iPhone 4 of een iPad1/2 met een touchscreen dat minimaal even goed is. Ik ben beniewd.

Ik ben nooit een apple fan geweest, todat ik uit ergernis over mijn nokia N95 en later een N96 (wat waren die sleeeeecht!) een iPhone 3GS in mijn handen gedrukt kreeg.
Ik was meteen fan en ben dat gebleven.

Jij geeft geen feiten, geen gebruikservaringen, maar je loopt maar wat te brullen.
Heb je ooit wel eens uitvoerig met een iPhone4 of iPad gewerkt?

Ik geloof er namelijk helemaal niets van. Je loopt (net als velen hier) maar wat te roepen zonder enige gebruikservaring.

Wat is dan de waarde van jouw '(voor)oordeel'?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HAD een Ipod, HAD een Iphone en thuis hebben we een Ipad (Mevrouw en kinders op de bank inderdaad). Ik had graag een andre tablet gehad zonder de apple beperkingene en kijk uit naar de gebruikers ervaringen van de xoom.....

 

Zelf heb ik een HTC Desire HD, kan toch echt niet zeggen dat dit scherm zoveel slechter is dan die van Apple zoals jullie beweren, ik durf te beweren beter....

 

Misschien kan ik de zaak omdraaien, velen lopen maar wat te roepen zonder enige gebruikservaring met andere apperatuur dan apple.....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nou, die heb ik voldoende hoor.

 

Samsung Galaxy Tab

Samsung Galaxy S

HTC Desire S

aPad china rommel

Een of andere Android 2.2 LG, waarvan ik het type niet meer weet.

 

De vet gedrukte exemplaren zouden de top producten van dit en vorig jaar moeten zijn, maar wat mij betreft kunnen ze niet tippen aan de iPhone en iPad.

 

Ik geef het op. Ik wil je niet overtuigen. Ik geef gewoon mijn mening die niet gestaafd is op een voorkeur of een afkeur tegen/voor een merk, maar gewoon op een product op zich.

 

Wat mij betreft is er momenteel geen betere smartphone dan een iPhone4 en geen betere tab/pad dan een iPad1/2.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is deze discussie eigenlijk wel toegestaan ?

Want soms heb ik wel eens het idee dat Aplle een soort religie is. Inclusief stickers achterop een auto ?

 

Zelf heb ik overigens geen tablet, ik vind het nl nog wat veel geld voor iets wat ik persoonlijk niet dringend nodig heb (maar wel mooi vind).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

@Michel,

 

Ik denk dat het punt in deze discussie is dat de iPad met de nieuwe iPad 2 teveel ruimte aan de concurrentie laat en de wensen van de gemiddelde gebruiker veronachtzaamt.

 

Feit blijft dat de iPad die ook ik getest had natuurlijk gevoelsmatig een klasse beter aanvoelt dan de huidige Android tablets, maar dat heeft alles met de prijsklasse te maken. Het als dan adaptief zijn van het touchscreen is minder van belang, dit is bij de kleine schermen een veel belangrijker argument, bij dit groot (resistief) scherm merk ik weinig nadelen. Dat zal natuurlijk bij spelletjes misschien wel meer kritischer zijn. Overigens kon ik ook voor een geheel aluminium ePad kiezen die qua uitstraling en gevoel een heel andere beleving is dan de plastic ePad, maar dit zal de levensduur echt niet met ook maar één dag verlengen.

 

Dit topic is niet voor gebruikerservaringen, maar ik heb sinds 2 weken een ePad van €60,00 van 7" die ik aangesloten heb op mijn stereo-installatie (bovenop de versterker staat heel mooi) die ik dus oa. gebruik als media-center voor al mijn MP3's, om mijn Sat signaal te streamen en de hele dag door als internet radio en die ik zakelijk gebruik voor PowerPoint presentaties. In onze kantine van mijn club heb ik deze met de Party Mixer DJ software gebruikt, kreeg hierop veel positieve reakties, zelfs van verstokte iPhone gebruikers.

 

Al dit doet die tot volledige tevredenheid. Ik vind de Hdmi aansluiting, de ethernet - aansluiting, de 2 sd kaartlezers en de USB aansluiting onmisbaar. Ik merk niet veel van performance problemen. Natuurlijk kun je als argument gebruiken dat die iPad2 nu zo smal is dat er geen plaats is voor deze interfaces en natuurlijk is dit kul. Het leukste is dat dit simpele padje ook nog flash ondersteunt met de Skyfire browser die best wel prettig werkt.

 

Er zijn voldoende mogelijkheden om deze zaken met een bijgesloten (dus niet optionele) interfacekabels of zelfs (wij zijn immers innovatief) via bluetooth of de nieuwe hi-speed intel bus-interface te leveren. Van alles dus nada noppes.

 

Ik snap Apple wel, Samsung heeft zich nu ook rotgeschrokken dat Apple gekozen heeft voor de geleidelijke weg met de hardware en dus haar prijsbeleid gehandhaaft heeft. En de prijsverlaging van de iPad 1 is niet tijdelijk, deze wordt echt nog wel geproduceerd gok ik, dus het middensegment zullen ze voorlopig nu lekker kunnen bedienen met de iPad I. Ik juich dit alleen maar toe. Samsung en Motorola zullen echt moeten zakken met de prijs, want hoe je het ook bekijkt zij zijn niet de marktleider en bescheidenheid zal hun dan moeten sieren.

 

Ik weet dat jullie zo een chinese pad niet serieus nemen en de hoon zal ik dadelijk wel ontvangen, maar toch. Ik ben in ieder geval positief verrast over de gebruikte hardware van de ePad en er zijn heel veel tevreden gebruikers en hoewel dit dus geen concurrentie voor de iPad is, denk ik toch dat je de gebruikers in hun waarde moet laten. Ik heb vorige week 5 van die Pads besteld voor kennissen, en 1 had er problemen (de 3,5 mm stereo jack was beschadigd) en dat heb ik simpel kunnen oplossen door deze open te maken en te fixen. Dat is mijn keuze dat ik misschien kom te tweaken, maar dat heeft alles met de prijs te maken. Die Epads zijn natuurlijk voor ons hobbiesten een prachtig alternatief, zeker omdat je deze zelf kunt maken als er iets kapot is. Alle onderdelen zijn gewoon tegen redelijke prijzen te bestellen. Maar ik ga niet ervan uit dat deze ePad nu massaal de geest gaat laten, maar ook hier zal de tijd het wel leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt, zeker op luchthavens, in een lounge of bij de gate...dat het een bepaald slag mensen is die met een Apple computer werken. Het zijn meestal jonge meiden zo van 16-18 jaar die allemaal een Apple laptop op hun schoot hebben. Zeker in Canada en Amerika. In Europa is het eerder het "backpackers" type zal ik maar zeggen.

Verder zie ik maar heel weing zaken mensen met een iPad werken.

Een hele enkele keer zit er iemand in een vliegtuig een iBook mee te lezen maar dat is eerder een uitzondering.

Ik moet er niet aan denken om mijn email verkeer op een iPad af te werken. Ik heb liever een goed toetsenbord onder mijn vingers dan een touchscreen.

Ik ben binnenkort trouwens wel gedwongen een iPad te gaan kopen omdat mijn firma een belangrijke App aanbiedt waar ik over mee moet kunnen praten en het moet kunnen demonstreren.

is een demonstratie te zien hoe wij met zo´n App werken. Het werkt op de iPhone, iPod en iPad.

Onze klanten zijn er wild van... :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
...
Ik ben binnenkort trouwens wel gedwongen een iPad te gaan kopen omdat mijn firma een belangrijke App aanbiedt waar ik over mee moet kunnen praten en het moet kunnen demonstreren....


En waarom zou je dan kiezen voor iPad. Op Android is deze app ook beschikbaar en voor €15,00 is een leren case beschikbaar voor alle niet iPads met geïntegreerd toetsenbord voor het serieuze type werk. Kies je voor een point of view tablet, dan ben je voor minder dan €200,00 klaar. Apple wordt al snel 2 keer zo duur en dan is het niet geïntegreerd maar via losse apps. Met Google apps kun je je bedrijfs email server repliceren en gewoon op je Andriod perfect remote werken, geintegreerd in het Android Os. Juist zakelijk heeft het zin om naar alternatieven te kijken als je je mail, agenda en office bestanden remote wilt gebruiken met je smartphone en Pad. Je hebt dan wel de beschikking met out of the box connectiemogelijkheden zodat je ookop grotere schermen kunt demonstreren. Dat kan bij Apple alleen weer met uitbreidingen en weer losse interfaces die ergens in een andere tas opgeborgen moeten worden. Ook met de iPad 2 ga je hier niet op vooruit.

Nogmaals de iPad heeft voor de kenners wel de uitstraling, je bent dan hip, iemand die geen kenner is ziet geen verschil tussen een Ipad of een ePad of zo, immers de meeste apps worden nu cross-platform ontwikkelt.

Ik weet dat op een bekend managers meeting onlangs in Las Vegas, 80% de beschikking had over een iPad. Als je dan keek wat men ermee deed, bijna niemand had hier bedrijfs-essentiële applicaties erop lopen, dus is het meer een leuke gadget. En ja het is leuk om 10 uur te kunnen browsen in het vliegtuig en je eigen films te selecteren. Maar al dit kan ook op een Android hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...