Ga naar inhoud


Signaal kwaliteit slechter bij CD?


clemens2

Aanbevolen berichten

Weet iemand of de singnaal kwaliteit achteruit gaat bij cd.

Het valt me op dat ik vaker blokken in beeld krijg vooral bij sbs6 maar ook tijdens het voetbal op de publieken.

Gisteren begon mijn zwager er ook al over. En hij heeft een ander merk televisie en ontvanger.

Het gaat om de sd kanalen.

Ook heb ik het idee dat er veel meer fouten in de teletekst pagina's komen dubbele pagina's niet de juiste of maar een gedeelte van de pagina?

iemand ook de zelfde ervaring?

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik heb het probleem op sbs6, rtl7, rtl8 en net5 op Astra 19

 

beeldkwaliteit zwabbert enorm sinds een week

 

dacht eerst dat de LNB naar z'n grootje is maar ik ben kennelijk niet de enige met het probleem

 

maar wat is er aan te doen

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel met de zenders. Zenders verzuimen afspraken te maken over de kwaliteit waarin ze uitgezonden worden. De enige die dat goed doet is de NPO, en warempel, die zenders worden dan ook in redelijke bitrate uitgezonden.

 

Mijn ervaringen met telefoontjes met de zenders zijn positief, hoewel er natuurlijk flink geklaagd moet worden voordat er via die weg iets zal gebeuren. Maar het is wel degelijk een weg die het bewandelen waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bitrate van SBS6 SD is sinds de nieuwe frequentie op 8 maart is ingegaan niet slechter geworden eerder iets beter, zie de site: http://www.digitalbitrate.com/dbr.php?link=0èèŸè&mux=12515&pid=4002&live=61&note=0&lang=en

 

kijk bij: Bitrate evolution, dan average=gemiddelde. Je ziet dan dat de bitrate gemiddeld 2,5 Mb/sec. is. Dit is echter wel weinig want kijk je bij Ned1 sd, zie: http://www.digitalbitrate.com/dbr.php?link=0èèŸè&mux=12515&pid=4011&live=61&note=0&lang=en

dan zie je dat de gemiddelde bitrate 3,3 Mb/sec. is.

Maar dit is nog helemaal niets vergeleken met bijv. Das erste, zie: http://www.digitalbitrate.com/dbr.php?link=0èèŸè&mux=11836&pid=28106&live=61&note=0&lang=en

dan zie je een gemiddelde bitrate van 6,0 Mb/sec.

CanalDigitaal knijpt de bitrate al vele jaren tot een grens dat het beeld net niet konstant staat te blokken om maar zoveel mogelijk zenders op een transponder te proppen.

Vroeger was de kwaliteit van de Nederlandse zenders op de schotel beter dan die van de kabel, maar dat is al lang niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de actuele gemiddelde bitrates in Mb/s van flink wat zenders eens opgezocht op de site: http://www.digitalbitrate.com/ en deze gegroepeerd in eerst de SD-kanalen en daarna de HD-kanalen. Tevens heb ik ze vergeleken met de veelbekeken Duitse zenders.

 

De SD-zenders:

RTL5-SD 2,1 sterk aflopend

RTL8-SD 2,2 sterk aflopend

Veronica-SD 2,2

RTL7-SD 2,4

NET5-SD 2,4

SBS6-SD 2,5

RTL4-SD 2,5

Discovery-SD 2,6

Ned2-SD 3,1 sterk oplopend

Ned1-SD 3,3

BVN 3,3

Ned3-SD 3,8 sterk aflopend

 

Ter vergelijk met een aantal Duitse SD-zenders:

 

ProSieben 4,6

ZDF 5,0

Eins Extra 5,2

3Sat 5,3

Eins Plus 5,9

Das Erste 6,0

 

 

De HD-zenders:

Eén-HD 4.0

Ketnet/Canvas-HD 4,0

RTL7-HD 4,9

Ned1-HD 5,0

Ned2-HD 5,0

RTL5-HD 5,2

SBS6-HD 5,2

Discovery-HD 7,3

NET5-HD 9,7

Veronica-HD 9,9

 

Ter vergelijk met een aantal Duitse HD-zenders:

 

Anixe-HD 10,8

Das Erste-HD 11,8

ProSieben-HD 12,3 sterk stijgend

ZDF-HD 12,4

 

 

De conclusie die hieruit getrokken kan worden is, dat de Duitse zenders zowel bij de SD-kanalen als de HD-kanalen gemiddeld de dubbele bitrate hebben van de zenders die CanalDigitaal ons aanbiedt.

Het klopt dus dat nogal wat mensen klachten hebben over de kwaliteit van de SD-kanalen.

Maar ik lees ook dat een aantal mensen dan verwijzen naar de HD-kanalen die daar wel tevreden mee zijn. De CanalDigitaal HD-kanalen kunnen echter nog niet tippen aan de Duitse HD-kanalen waarbij er ook nog rekening gehouden moet worden dat zowel DasErste-HD als ook ZDF-HD niet in 1080 maar in 720 beeldlijnen wordt uitgezonden. De Duitsers gaan liever voor wat minder beeldlijnen en een hoge bitrate, dan veel beeldlijnen met een lagere bitrate.

Je kunt dan ook stellen dat je het bij CanalDigitaal misschien wel kunt hebben van kwantiteit, t.o.v. de kabel, maar het zeker niet moet hebben van de kwaliteit van de beelden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satkijker

Je kunt dan ook stellen dat je het bij CanalDigitaal misschien wel kunt hebben van kwantiteit, t.o.v. de kabel, maar het zeker niet moet hebben van de kwaliteit van de beelden.

Erg kort-door-de-bocht.
1) Nederland is een veel kleinere markt;
2) Duitse publieke zenders hebben veel publieke inkomsten;
3) Duitsland is veel meer een schotelland dan een kabelland. Nederland andersom.
4) Over de zenders op Astra 3 ben ik tevreden. Slechts de CD-transponders op Astra 1 zijn nu overvol, maar op
termijn denk ik dat ze wel weer ontlast gaan worden. Uiteindelijk zal CD helemaal verwijnen van Astra1.

Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen nog naar CD op Astra-1 kijken. Ik heb de indruk dat de meeste CD-kijkers al een MPEG-4 ontvanger hebben en Astra 3 kijken. anders kun je niet eens het volledige Familiepakket zien.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen nog naar CD op Astra-1 kijken. Ik heb de indruk dat de meeste CD-kijkers al een MPEG-4 ontvanger hebben en Astra 3 kijken. anders kun je niet eens het volledige Familiepakket zien.


Ik denk veel... STB en basis pakket kijkers zonder HD pakket hebben nog weinig op Astra 3 te zoeken.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...