Ga naar inhoud


Signaal kwaliteit slechter bij CD?


clemens2

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Gerard 76
Ik denk dat binnenkort de SD versie van één en canvas/ketnet
van de TVV transponder afgaat.
Scheelt daar ook weer ruimte.
Deze zitten in 't familiepakket en diegenen zullen wel
een mooi aanbod voor een MPEG4 /HD decoder krijgen,
als ze dat al niet hebben gehad.
Desnoods krijgen ze dan nu deze aanbieding nog een keertje.


Zou natuurlijk mooi zijn, maar dit zou ook willen zeggen dat iedere TVV-abonnee een MPEG4-decoder moet hebben, want in Vlaanderen zijn deze zenders uiteraard voor iedere abonnee beschikbaar en als je wat verder denkt zou meteen het bestaansrecht van alle Vlaamse zenders in MPEG2 verdwijnen.

Het zal er ooit wel van komen, maar ik denk niet dat dat voor morgen zal zijn. Als dat gebeurt gaan ze waarschijnlijk ook meteen naar 23,5°O.

Wat mij betreft mag er zo snel mogelijk een simulcast komen van het huidige 19,2°-SD-pakket in MPEG4 op 23,5°O, want hun SD-zenders in MPEG4 zien er stukken beter uit, en dan zou de audio eindelijk eens terug naar min. 192 kbps kunnen, want hieraan wordt ook hoe langer hoe meer aan beknibbeld.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

is het voor CD/TVV geen nuttige optie om alle transponders op 19,2E in te ruilen en een gelijke hoeveelheid transponders op 23,5E weer te huren? smile

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit er ook mee te maken heeft, maar de afgelopen week viel signaalsterkte op o.a Ned. 1, 2 en 3 (19,5 graden oost) terug en vandaag gedurende een uur helemaal geen signaal.

Software op mijn ontvanger opnieuw geinstalleerd, maar er veranderde niets aan. Andere zenders op 19.5 oost werkten wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn altijd beter op de kabel (upc of ziggo maakt niks uit, bron is hetzelfde en 1 op 1 doorgifte) Iets waar CD nog een voorbeeld aan kan nemen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:

Die zijn altijd beter op de kabel (upc of ziggo maakt niks uit, bron is hetzelfde en 1 op 1 doorgifte) Iets waar CD nog een voorbeeld aan kan nemen.

Heb jij een abonnement op beide zodat je dat ook direct kunt vergelijken....? Dan weet je ook waar het geld zit (LOL).

En uuuh ook op de kabel is de orginele bron geknepen en zeker op Nederland 1,2 en 3 HD haalt CDS hogere pieken (VBR) dan op de kabel (CBR). Zo ver ik weet is het zeker bij Ziggo iets geknepen op 12 Mbps CBR ivm problemen met sommige ontvangers.

Ach ja... en cijfers zeggen ook niet alles. Ik vind in ieder geval dat CDS met relatief lage bitrates door het gebruik van de laatste modernste type encoders een verrassend goed HD plaatje levert.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS krijgt het in nog een hogere bitrate aangeleverd dan die 12 Mbps CBR!!! Vandaar dat je soms pieken ziet tot zelfs wel 16 Mbps bij CDS... een als je weinig dynamische beelden hebt dan is 12 Mbps gewoon "overkill"... Om nu te zeggen dat die CBR bij de kabelaars voor HD beter is????????? Zo 1 op 1 wordt het dus ook niet doorgegeven.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
CDS krijgt het in nog een hogere bitrate aangeleverd dan die 12 Mbps CBR!!! Vandaar dat je soms pieken ziet tot zelfs wel 16 Mbps bij CDS... een als je weinig dynamische beelden hebt dan is 12 Mbps gewoon "overkill"... Om nu te zeggen dat die CBR bij de kabelaars voor HD beter is????????? Zo 1 op 1 wordt het dus ook niet doorgegeven.

Jahoor droom jij maar fijn verder crazy

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Littlesat

 

Ik heb het volgende getest Canal Digitaal naast Ziggo aansluiten. Allebei via "digitaal" signaal en op een HD ontvanger. En aangesloten op dezelfde lcd scherm. Hier komt duidelijk naar voren dat het HD signaal van Ziggo beter tot zijn recht komt vergelijken met Canal Digitaal. Als ik overschakel naar een SD zender. Dan is het verschil nog duidelijker te zien dat Ziggo toch een beter beeldkwaliteit geeft op een lcd scherm. Het beeld van Canal Digitaal ziet erg "wollig" uit vergelijken met Ziggo. Als men SD kanaal van Canal Digitaal op een goede beeldbuis tv zet. Dan is het beeld kwaliteit weer acceptabel van Canal Digitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Als men SD kanaal van Canal Digitaal op een goede beeldbuis tv zet. Dan is het beeld kwaliteit weer acceptabel van Canal Digitaal.


Niet mee eens, je hebt een beeldbuis minder last van slechte beeldschalers die eventuele blokjes nog eens extra uitvergroten, maar op een goede beeldbuis zie je wel degelijk elk kwantisatiedetail dat de encoders toevoegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...