Ga naar inhoud


Dream claimt enigma naam


oldebroek

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel

Toen er nog helemaal geen softcam met cardsharing was, verkocht de Dreambox ook al als een dolle.

Juist de open source structuur en de netwerk aansluiting hebben voor de hoge verkoop cijfers gezorgd.

Uiteraard heeft cccam daar aan mee geholpen, maar voor ccam was er scam, radegast, newcamd, gbox, newcs enz. die allen toen minimaal net zo populair waren.

Je zou ook kunnen stellen dat zonder dreambox cccam nooit zo populair zou zijn geweest wink
De dreambox was er immers al ruim 4 jaar eerder.

Mvg,

Michel


Ja maar ook zonder cardsharing, blijft een softcam heel twijfel achtig wat betreft patenten. Niet voor niks dat op diverse fora de softcam secties dicht gegaan zijn het afgelopen jaar.

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Ja en dan?

 

Als cccam zo twijfelachtig zou zijn, zouden de makers van wie vrijwel alle ingewijden wel weten wie dat zijn, wel aangepakt zijn.

 

Als ik fabrikant zou zijn, zou ik cccam standaard wel in mijn image durven zetten.

 

De cccam software mag vrij gebruikt worden, er is geen licentie van toepassing en zolang je de merknamen seca, irdeto e.d. niet gebruikt, is er volgens mij bijzonder weinig aan de hand.

 

Laat die bedrijven maar eens bewijzen dat er patenten geschonden zijn. Dan moeten ze wel hun begrijfsgeheimen bloot geven want zonder openheid geen bewijs.

 

Je moet nogmaals alleen geen merknamen gebruiken.

 

Als je op je site schrijft 'werkt met Irdeto, Seca Mediaguard, Nagravision' enz. zit je fout. Schrijf je:

 

'Werkt met diverse smartcards' moet de advocaat van die encryptiesysteemfabrikanten toch wel bijzonder slim zijn, wil die kunnen bewijzen dat jij iets fout doet.

Gaan ze op hun bƐk, kan iedere fabrikant ongestraft iedere softcam in zijn receiver stoppen.

 

Ze hebben er dus alle belang bij daar vooral niet te veel aandacht aan te besteden want zo'n uitspraak kan alle kanten op gaan en ik denk dat ik wel weet welke kant wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk meer dat het een zaak is van wie moet ik aanklagen

en hoeveel kan ik daar dan halen. mischien is de eerste nog duidelijk, maar valt er niet genoeg te halen. tot dat een

fabriekant het in zijn box stopt.....

en daar zijn de fabriekanten ook bang voor, van

daar dat je deze als gebruiker er nog zelf op moet zetten.

 

maar ik kan het helemaal mis hebben hoor sick

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

als we zover willen gaan dan kun je wel zeggen dat alles met de progs voor de analoge tv-kaart begonnen is en speciaal ik dacht Multitv want deze had als eerste ook ondersteuning voor de dvb-cards en naderhand de plug-inns.Laten we ook de goede oude Freecam niet vergeten speciaal icm de season card. De dream heeft het allemaal wel veel makkelijker en bekender gemaakt maar was zeker niet de eerste met emu"s.en og softcamms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik met bovenstaand maar wil zeggen is dat eigenlijk niemand van de huidige developpers kan claimen de eerste te zijn geweest met het concept. Of het nu enigma heet of wat dan ook het concept er achter is al zeker bijna 20 jaar oud.En of het nu dream in de settopboxen is of progdvb voor windows pc vdr voor linux het begint toch allemaal met de oudere soft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat claimt volgens mij ook niemand. Daar gaat dit topic ook niet over.

 

Het gaat hier om het geregistreerd merk 'Enigma' en dat behoort nu eenmaal aan Dream Mulitimedia toe. Dat staat vast en daar kan niemand omheen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik helemaal , net als ik begrijp dat dream zijn merkrecht wil beschermen, zou zelfs onbegrijpelijk zijn als dit niet zo was aangezien ze het concept wel zo'n beetje eigenhandig breed bekend gemaakt hebben door slimme marketing welks ook geld kost. Reageerde ook meer op dat kip en ei verhaal welks in de thread verweven is geraakt over dream en CCcamd en het recht op gebruik van de techniek al dan niet gedekt onder de gpl2. Naamsrecht is heel simpel misbruik mag niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: Cobus R
Ik denk van wel voor meer dan 80% want sinds de CCcam er is heeft hij een echte boost gehad in de verkopen en dergelijke



Juist de open source structuur en de netwerk aansluiting hebben voor de hoge verkoop cijfers gezorgd.



Dit was in een tijd dat bijna iedereen een omgebouwde flips had en mastera verkopers/proggers hoogtij dagen hadden.
De dreambox was eerst een waardeloze box, hij liep steeds vast etc.
Toen RuDream etc. images ging maken en er een "key plugin" kwam met online update toen ging het i.d.d. echt los.

Mooie tijden alles lag "open" toen smile

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream klaagt misschien terecht over inbreuk op haar rechten.

Maar van Dream is dat ook hypocriet. Want de Dreambox is vooral gemaakt om veel gecodeerde zenders te kunnen ontvangen waarvoor de boxeigenaar dan niet hoefde te betalen. Daarmee holde Dream dus de rechten van de gecodeerde zenders uit. Dus dan zou je kunnen zeggen, koekje van eigen deeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij verder ook afvraag, de naam "Satco" is een internationaal gedeponeerde merknaam, ze zouden dus beter ook op hun naamkeuze moeten letten, of straks hebben ze nog een naam deponering procedure aan hun broek.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: chelloanarchist
En de naam Enigma, stamt al van dat scrambling app wat in WW2 werd gebruikt, zag hier een plaatje ervan, en wat dan met de Dboxen die ook Enigma erop hadden.
Dus ik denk dat DMM zich misschien iets wil toeeigenen wat hun helemaal niet toekomt, en de rechter, tja die kan beter dooie vissen gaan vangen, net zo nutteloos als zijn soort van uitspraken, eigenlijk is de rechtspraak ook bij de oosterburen in staat van ontbinding.


De Dbox is nooit met Enigma I of Enigma II geleverd. Die werd alleen met Premiere software geleverd en vervolgens hebben hobbyisten daar zelf Elite DVB en Neutrino op gezet. Enigma is pas ontstaan toen de programmeurs van Elite DVB zich bij Dream Multimedia hadden aangesloten.

Ken je feiten anders is reageren zo zinloos.

Mvg,

Michel



Af en toe blaas je erg hoog van de toren, "" En de naam Enigma, stamt al van dat scrambling app wat in WW2 werd gebruikt""

Ken je feiten anders is reageren zo zinloos, je zou ook kunnen zeggen dat er wat valt optesteken van de feitenkennis van anderen, mits juist, leren wil ik het hier niet noemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: chelloanarchist

Af en toe blaas je erg hoog van de toren, "" En de naam Enigma, stamt al van dat scrambling app wat in WW2 werd gebruikt""

Ken je feiten anders is reageren zo zinloos, je zou ook kunnen zeggen dat er wat valt optesteken van de feitenkennis van anderen, mits juist, leren wil ik het hier niet noemen.

Waar slaan dit soort reacties op?

Ik heb geschreven dat:

1. De Dbox nooit met enigma software geleverd is. (en dat is een feit!)

2. De Enigma software pas ontstaan is toen de programmeurs van Elite DVB zich bij Dream Multimedia hadden aangesloten en het Elite DVB project omdoopten in 'Enigma' (ook dat is een feit!)

Ik wil toch hopen dat je begrijpt dat ik daarmee niet wil zeggen dat de naam 'Enigma' voeger niet voor hele andere zaken is gebruikt want zo was er ook nog een producer die de naam Enigma ver voor Dream Multimedia als artiestennaam gebruikte voor zijn eerste album 'Sadeness'.

'Windows' werd ook al gebruikt voordat Microsoft in 1981 versie 1.0 maakte.
In dit geval dan voor dat glas dat je in een muur plaatst zodat je naar buiten kunt kijken. wink

Ik vind het prachtig dat je zo goed kunt 'googlen', maar ik ken de bedenker van de Enigma I en II DVB software persoonlijk al vanaf het ontstaan van de software dus weet echt wel waarover ik praat.

Laat dit soort nutteloze negatieve reacties voortaan achterwege wil je?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

enigma was toch grotendeels ontwikkeld door Felix Dömke en de rest door ghost en nog een paar anderen, dream heeft Felix Dömke pas later in dienst genomen.

 

Op de naam "enigma" zullen ze dus geen claim kunnen leggen... "enigma2" is echter een heel ander verhaal aangezien dream dit opgestart heeft.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...