Ga naar inhoud


Editie 03 - DM800HDse (HD PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik kan je garanderen dat er hier helemaal niets wordt verstoord want van alle geteste enigma2 receivers was dit de koelste.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vraag: op welke punten is de temperatuur gemeten?

Als de temperatuur gemeten is op de plek van de "valse" trek, zal de temperatuur daar inderdaad veel lager zijn.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De temperatuur is bij alle receivers gemeten op een plek zo ver mogelijk van de voeding CPU en HDD.

 

In geval van de DM800HD-SE heb je gezien het compacte formaat niet zo veel keuze en is dus gemeten zo vlak mogelijk tegen het mainboard links naast de CPU.

 

Er wordt in de DM800HD-SE en ook een de DM500HD helemaal niets warm. Nog niet een heel klein beetje.

 

Die ventilator is perfect gesitueerd. Aan de bovenkant waar de warme lucht zich op natuurlijke wijze verzameld en direct naar buiten wordt geduwd. Met de natuurlijk stroom mee dus (warme lucht gaat immers altijd van onder naar boven).

 

Ik heb vele receivers van binnen gezien, maar de DM800HD-SE is naar mijn mening de best ontworpen receiver die ik de afgelopen jaren heb gezien.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me perfect.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik kan je garanderen dat er hier helemaal niets wordt verstoord want .....
Jawel, tuurlijk wel. Als je bovenin de lucht uitblaast die je bovenin aanvoert, is er wel degelijk wat mis, ook als het eindresultaat wel goed is. Als je bovenin afzuigt, is de koeling eenvoudigweg alleen optimaal als je onderin aanvoert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er zit onderin natuurlijk ook een (flinke) inlaat.

 

Verder heb je gelijk, zoals altijd wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Er zit onderin natuurlijk ook een (flinke) inlaat.
Klopt, maar door de sleuven bovenin ontstaat "kortsluiting" in de luchtstroom, waardoor geen of nauwelijks lucht door die onderste gaten wordt aangezogen.
juist de aanwezigheid van die onderste sleuven ,
maakt de aanwezigheid van de bovenste sleuven zo merkwaardig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

 

- je noemt een aantal formaten die ondersteunt worden, maar of noem ze allemaal, of noem niets. Wordt bijv ISO ondersteunt? Deze is heel veel voorkomend in de torrentwereld

torrents zijn in de meeste gevallen illegaal dacht ik , dus logisch dat hij dat niet vernoemd

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

torrents zijn in de meeste gevallen illegaal dacht ik , dus logisch dat hij dat niet vernoemd

Torrents zijn niet illegaal maar ze worden hoofdzakelijk illegaal gebruikt. Net zoals binaries ook niet illegaal zijn. Het is een manier om gegevens door te sturen.

 

Maar nu gaan we off-topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb al een tijdje een 800 SE, ervoor een 800 HD. De SE is inderdaad lekker stil, wordt niet warm.

Start sneller op en geeft een mooier plaatje dan de 800 HD. De afstandbediening van de SE

ligt als reserve in de kast, gebruik die van de HD voor de SE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...