Ga naar inhoud


Review: Xiaomi 70Mai Dashcam / Car DVR


Michel

Aanbevolen berichten

Ik heb er ook een besteld, levert misschien voordeel op bij een onverhoopt incident. Ik heb nog een micro-sd kaart nodig. Heeft iemand een idee welke grootte die moet hebben? Ik wil namelijk geen overbodig grote kaart kopen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ik raad aan een 32GB te gebruiken. 16GB kan ook, maar langer dan een dag of anderhalf kan je dan niet bewaren.

Een kaartje met 40Mbs schrijfsnelhed is voldoende.

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gekocht maar heb er al spijt van.Het geluid op de camera is in chinees en er zit alleen een chinese handleiding bij.Geprobeerd de app te downloaden .dit lukt niet.Contact opgenomen met de firma(4x) maar deze reageren totaal niet.

Ik zou zeggen ,bedenk voor je hem koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem besteld en binnen. Vraagje, als ik via de app een filmpje bekijk heb ik wel geluid, als ik hem via de app download, heb ik geen geluid. Iemand een idee?

4 minuten geleden zei Kapellen:

Ik heb hem gekocht maar heb er al spijt van.Het geluid op de camera is in chinees en er zit alleen een chinese handleiding bij.Geprobeerd de app te downloaden .dit lukt niet.Contact opgenomen met de firma(4x) maar deze reageren totaal niet.

Ik zou zeggen ,bedenk voor je hem koopt.

Zorg dat je de juiste app hebt, staat een link in dit artikel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
5 uur geleden zei Kapellen:

Ik heb hem gekocht maar heb er al spijt van.Het geluid op de camera is in chinees en er zit alleen een chinese handleiding bij.Geprobeerd de app te downloaden .dit lukt niet.Contact opgenomen met de firma(4x) maar deze reageren totaal niet.

Ik zou zeggen ,bedenk voor je hem koopt.

 

Dan ben je wel een beetje dom. Dat staat namelijk allemaal duidelijk in de review. De Engelstalige gebruiksaanwijzing staat in het eerste bericht onder de review en de app kan je gewoon downloaden, die fout moet haast wel in jouw stoel zitten ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag binnen gekregen, eerst in huis even de boel testen.

 

App downloaden.

 

Alles werkt naar behoren. Dat zij Chinees praat ... tja dat staat inderdaad al beschreven  in de review, maar kan het volume nog ergens aangepast worden van die dame ?

 

Van het weekend de dashcam maar inbouwen in de auto.  

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hem nu enkele dagen in gebruik en ook tevreden met de dashcam.

Beeld is goed in alle omstandigheden en installatie is eenvoudig.

Als ze nu nog met een update komen met Engelse taal zou het helemaal top zijn, volume kun je gewoon lager zetten via de app.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 2-4-2018 om 16:27 zei Michel:

 

Dan ben je wel een beetje dom. Dat staat namelijk allemaal duidelijk in de review. De Engelstalige gebruiksaanwijzing staat in het eerste bericht onder de review en de app kan je gewoon downloaden, die fout moet haast wel in jouw stoel zitten ;)

App is niet te downloaden en dom ben ik zeker niet.Kijk eerst eens naar jezelf voor dat je zulke uitspraken doet.Is niet netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
44 minuten geleden zei Kapellen:

App is niet te downloaden

Wat voor foutmelding krijg je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
7 uur geleden zei Kapellen:

App is niet te downloaden en dom ben ik zeker niet.Kijk eerst eens naar jezelf voor dat je zulke uitspraken doet.Is niet netjes.

 

Sorry. je hebt gelijk, Jou 'een beetje dom' noemen was niet netjes. Ik had eigenlijk moeten zeggen dat je een beetje onoplettend en gemakzuchtig bent en kort door de bocht reageert. Daar kan je dan ook een binnenbocht reactie op verwachten.

 

1. De app's kan je wel downloaden. Aangezien je jouw claim totaal niet onderbouwt en niet eens vermeldt op wat voor een apparaat je dat probeert, kan ik je ook niet serieus nemen.

https://www.70mai.com/en/download

Ik heb zowel de android als de iOS app gewoon prima kunnen installeren en gebruiken.

 

Citaat

Ik heb hem gekocht maar heb er al spijt van.Het geluid op de camera is in chinees en er zit alleen een chinese handleiding bij.

 

2. Dat staat heel erg duidelijk in de review, op de website van de verkopende partij en op de website van de fabrikant. Wie niet lezen wil moet maar.........

 

Citaat

Contact opgenomen met de firma(4x) maar deze reageren totaal niet.

 

 

3. Kan je me laten weten met wie je contact opgenomen hebt, welk email adres je daar vermeldt hebt en op welke manier (via PM) dan zorg ik dat er uitgezocht wordt waarom er (volgens jou) niet gereageerd werd. Ik heb van Gearbest keiharde garanties gekregen dat ze de klanten serieus nemen, anders wil ik er niet eens mee geassocieerd worden.

 

Ik kan gezien het feit dat je erg weinig moeite lijkt te doen en ook niet of nauwelijks lijkt te lezen, voorlopig niet anders concluderen dat dan het probleem echt bij jezelf gezocht moet worden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb vorige week de dashcam eindelijk binnen gekregen, nadat hij idioot lang bij de douane had gelegen. Ik moest allerlei dingen invullen en ook de factuur uploaden. Gelukkig stond daar een bedrag op van 20 dollar (??!!), zodat ik niets hoefde bij te betalen. Alles was snel ingebouwd en hij zit mooi uit het zicht achter de spiegel. De software zit logisch in elkaar en het is een goed concept om de opnames in losse clipjes op te slaan. Als er iets gebeurt in het verkeer hoef je alleen maar de tijd te onthouden en dat bewuste clipje te dorwnloaden. De beeldkwaliteit ziet er goed uit, maar in de schemer werd de belichtingsautomaat een beetje misleid door de heldere zomerlucht, waardoor de weg iets te donker wordt. Overdag is de belichting wel in orde. Het geluid is ook prima. Ik denk dat ik nog veel plezier kan beleven aan deze mooie gadget.

Ik vraag me wel af wat je moet doen als je de auto vervangt, of de voorruit. Waar kan je dan nieuwe bevestigingsstickers krijgen? Ik hoop dat er zsm engelstalige software beschikbaar komt ivm de stemcommando's.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 11-3-2018 om 13:22 zei Michel:

Nog wat aanvullende informatie:

 

Engelstalige gebruiksaanwijzing: 70mai_manual.pdf

 

Leuk trucje om het ding via de webbrowser te kunnen bedienen: webbediening.txt

HI Michel, 

Bedankt voor de review. 

Ik wil de cam via de webbrowser bekijken. 

Heb de txt bestand gelezen, maar hoe kom ik aan het ip adres? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...