Ga naar inhoud


Editie 03 - DM800HDse (HD PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

Inderdaad een duidelijke review en de teamleden die het gedaan hebben bedankt voor de moeite mannen.

VU + solo 2 SE met VTI 11    :) 
Dreambox 800HD met gemini
Visiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb hier wat zitten opruimen want het liep hier weer eens wat uit de hand. En dat lijkt me in ieder zijn bestwil beter

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De video hapert niet, dat is jouw computer of internetverbinding wink

 

Hij staat toch ook op youtube?

 

Er zijn twee links. De YouTube versie en de hoge kwaliteit mp4 die je met vrijwel iedere mediaplayer (mpc, vlc enz.) en een moderne PC af kunt spelen.

Ik heb juist voor mpeg4 als hidef gekozen omdat dan ook de ipad/iphone en 95% van alle mediaplayers er mee overweg kan.

 

De rest zou de YouTube versie probleemloos af moeten kunnen spelen, maar dan heb je uiteraard wel een goede internetverbinding nodig.

 

Je kan ook hier een lagere kwaliteit kiezen. 240p bijvoorbeeld.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de SCART adapter niet nutteloos. Hoe krijg je anders het geluid eruit als je naar een radiozender wilt luisteren via een gewone stereo versterker set?

 

Van de aparte netadapter ben ik niet overtuigd. Ik heb een hekel aan een hele rij van die dingen in verschillende netzleisten. Verder ben ik benieuwd naar het stroomverbruik in onbelaste toestand, dus als de DM800HDse uit staat.

Ik weet dat de ontvanger altijd stroom moet hebben omdat ie wel eens wat op moet nemen. En dus vanuit stand-bij moet kunnen starten. Toch zou ik het hele ding ´s nachts graag stroomloos hebben en dat kan dus niet. Het relatief lange hoog-booten neem ik dan voor lief.

Ja ik weet dat er netzleisten zijn met een hoofdschakelaar.. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis toch ook wel wat extra belangrijke info, eigenlijk ook al bij de VU+ DUO:

 

- welke protocollen ondersteunt deze box (DiSecq 1.1, 1.2 etc). Cascade schakeling met de switches, USUALS? etc

- opgenomen stroomverbruik, stand-by, aan, bij opnemen etc.

- extra tuners via de USB poort? Wordt dit ondersteunt?

- mogelijkheden met meerdere HD's, de interne icm een externe? Kopiëren, backup?

- mogelijkheden om met software de kanalenlijst te bewerken? op te slaan? een backup te maken via USB? etc.

- je noemt een aantal formaten die ondersteunt worden, maar of noem ze allemaal, of noem niets. Wordt bijv ISO ondersteunt? Deze is heel veel voorkomend in de torrentwereld.

- Wat ik ook mis, hoeveel kanalen kun je opslaan? 3000? 4000?

- En over de scart: een tester zegt al niet dat iets nutteloos is, (geeft geen vooroordelen), voor een ander heeft het juist wel zin, ook ik heb mijn HUMAX zo aangesloten op mijn audio installatie voor de radio.

- Er wordt geen woord gerept over een ander (klein) nadeeltje: er zit geen doorlusmogelijkheid op voor de LNB aansluiting. Hier heb ik nog een oudere hobby ontvanger op mijn HUMAX iCord erachter hangen: HUMAX 5400Z. (ja, denk je natuurlijk: koop er maar een andere tuner bij die dat wel heeft....duuuuh )

- kan überhaupt wel een andere tuner erin, bijv: de oudere van de 800, (die wel een doorlusmogelijkheid heeft?

Ik zie hier: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...a_F#Post1991067 alleen 1 tuner staan, specifiek voor een 800SE.

 

 

mvg

 

[edit] type fouten.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik vind de SCART adapter niet nutteloos.


Voor die enkeling die nog een antieke audio set heeft staan, is dat inderdaad erg handig.
Daarom was vertelde ik ook '...in de meeste gevallen zinloze scart adapter...'

@Joker55, die (meeste) technische details heb ik bewaard voor de vergelijkingstest zoals ik al schreef in de VU+ test.

Het is overigens vanaf het begin af aan de bedoeling geweest reviews als gebruikerservaring te schrijven en niet te veel in te gaan op techische details. Dat doen anderen al en dat is juist wat de meeste gebruikers niet willen weten.

De meeste lezers zullen willen weten hoe iets er uit ziet, hoe het werkt, wat het kan, hoe het voelt enz.

Dan ga ik niet vertellen dat er diseqc 1.0, 1.1 en 1.2 op zit, want dat is tegenwoordig standaard op vrijwel iedere receiver aanwezig en als je daar over twijfelt kan je zelf eenvoudig de technische gegevens er op naslaan. Die zijn immers overal gewoon simpel te vinden.

Ik heb daarnaast maar 2 a 3 pagina's dus ga ik ook niet op allerlei extra (software) mogelijkheden en accesoires in. Daar is dan weer het board voor.

Ik neem aan dat je zelf ook wel kunt raden dat als een enigma2 receiver een USB 2.0 aansluiting heeft, je er een USB tuner op aan kunt sluiten en als er drivers voor zijn, dat ook zou kunnen werken. Aangezien dat allemaal van de gebruikte tuner, drivers enz. afhankelijk is, kan je dergelijke complexe materie niet in een productreview stoppen.

Dat moet iemand ons zo'n tuner sturen, dan kunnen we dat allemaal mooi in de test van de tuner omschrijven. wink

Ik zie doorlussen overigens als een zinloze optie en niet als nadeel.
Als iemand meerdere receivers wil gebruiken is de enige goede oplossing meerdere aansluitingen en niet doorlussen.
Je kunt de receiver die geen doorlus mogelijkheid heeft altijd nog achter een tuner zetten die deze zinloze optie wel heeft.
Voor 99% van de normale gebruikers helemaal niet van toepassing en dus wat mij betreft ook geen nadeel.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel

Voor 99% van de normale gebruikers helemaal niet van toepassing en dus wat mij betreft ook geen nadeel.

Mvg,

Michel
In Nederland wel, maar in landen met een gesloten coderingssysteem is het vaak de enige mogelijkheid om simpel de noodgedwongen 2e ontvanger (met ook alleen lnb-in) aan te sluiten. De linux-doos gaat in standby en de andere 'aan'. Al was het alleen maar om een kaartupdate binnen te halen. Voor die landen is het best een nadeel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik vind de SCART adapter niet nutteloos. Hoe krijg je anders het geluid eruit als je naar een radiozender wilt luisteren via een gewone stereo versterker set?


Met de Spdif?

Inmiddels ook alweer een jaartje of 15? oud en zo een beetje in alle apparatuur aanwezig... Hiermee maak je een directe verbinding tussen je audio apparaatuur en je DM ipv via de scart naar je video recorder naar je TV naar je audio apparatuur.

Was een leuke opstelling hoor, in 1985. Updaten dus Drs. Ijzerbout smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik vind de SCART adapter niet nutteloos. Hoe krijg je anders het geluid eruit als je naar een radiozender wilt luisteren via een gewone stereo versterker set?


Met de Spdif?

Inmiddels ook alweer een jaartje of 15? oud en zo een beetje in alle apparatuur aanwezig... Hiermee maak je een directe verbinding tussen je audio apparaatuur en je DM ipv via de scart naar je video recorder naar je TV naar je audio apparatuur.

Was een leuke opstelling hoor, in 1985. Updaten dus Drs. Ijzerbout smile


Er zijn nog nieuwe modellen home cinemaset's te koop waar geen optische aansluiting opzit, de vraag is wel of je zo'n goedkope audio set moet aanschaffen, en de idd oudere versterkers. de scart is nog steeds niet overbodig!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Merkwaardig dat er in de bovenzijde van het apparaat ventilatiesleuven zitten. Het kan met de bovenin geplaatste ventilator niet anders, dan dat die de koelende luchtstroom binnen de behuizing negatief beïnvloeden.

Verder een mooi apparaat zo te zien!
@Duolist: Je moet toch een luchtstroom hebben en dan heb je toch ook bovenaan warmte afvoer. Of bedoel je iets anders? Roger
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zit er aan te denken deze aan te schaffen en ook dienst te laten doen als mediaplayer. Via de 800 TV programmas en films opnemen en wegschrijven op mijn NAS. Om deze files samen met de films en muziek die ik er via mij PC opzet, terug te kunnen kijken, zowel via de 800 boven als via mijn EVA9150 op mijn andere TV. Maar welke bestandstypen kan de 800 wegschrijven en afspelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RogerDR
@Duolist: Je moet toch een luchtstroom hebben en dan heb je toch ook bovenaan warmte afvoer. Of bedoel je iets anders? Roger
Uiteraard, maar dat is de uitblaasopening van de fan. Vreemd is inderdaad dat er ook instroomopeningen in de bovenkant naast de fan zitten. Die verstoren de optimale doorstroom van lucht, want nu krijg je nutteloze 'valse trek' van lucht die de 'korte bocht' neemt: van boven naast de fan via de fan weer naar buiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...