Ga naar inhoud


Canal digitaal zijn boeven van het laagste soort


Harley

Aanbevolen berichten

Abbo van mijn moeder opgezegd ( betaalde ik ), schriftelijke bevestiging van gehad. Nu inmiddels op Digitenne.

 

Nu schijnt mijn ( oude ) moeder constant telefonisch te zijn lastig gevallen door de heren van canal digitaal, waarbij ze constant aangaf niet te bellen en contact op te nemen met mij.

 

Nu overlegd ze net een schrijven van de boeven waarbij ze een contract is aangegaan van 12 maanden, ik bellen om dit uit te leggen en te eisen dat ze dit gelijk ongedaan maken. Nadat ze aangeven dat dit pas per 2012 kan verbreken ze gewoon de verbinding.

 

Ik verdom het om hier verder werk van te hebben in de vorm van brieven schrijven cq te betalen.

 

Viespeuken zijn het sick

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt als consument 7 dagen de tijd om bij een aankoop via telefoon of internet het contract zonder reden te ontbinden (afkoelperiode wet koop op afstand).

 

De grote vraag is dus, is dit binnen 7 dagen gebeurd? Zo ja, dan dient CD gewoon gehoor te geven aan je verzoek.

 

Overigens wel weer een mooie smeerlapperij van CD als ik dat zo lees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op wiens naam staat het abonnement formeel? Als je dat zelf bent kan je moeder nooit het abonnement namens jou verlengen. Lekker makkelijk mbt. de bewijslast. Als het op je moeders naam staat, dan is de kans groot dat je moeder toch ergens mee ingestemd heeft en Canal Digitaal het op de band heeft.

 

Dat is heel vervelend, want de verkopers van Canal Digitaal draaien de boel altijd om. Ze beloven jou bijvoorbeeld 2 maanden gratis familliepakket, als de band aanstaat dan zeggen ze dat jij een proefabonnement neemt op Canal Digitaal en het binnen twee maanden op mag zeggen. Komt op hetzelfde neer, maar de toon is heel anders, dus sta je zwakker als je het aanvecht. Ik heb zo'n verkoper de band tweemaal opnieuw laten inspreken totdat de tekst op de band stond die mij beviel.

 

Als Canal Digitaal niets op de band heeft staan is het natuurlijk een makkie, maar aangenomen dat Canal Digitaal wel iets op de band heeft staan, kun je de wet "Koop op Afstand" nog inzetten. Canal Digitaal is wettelijk verplicht dat wat is afgesproken schriftelijk te bevestigen. Daarna heb jij 7 dagen de tijd om schriftelijk op te zeggen. Doe dat met een aangetekende brief.

 

Als de wet "Koop op afstand" geen soelaas biedt, dan wordt het moeilijk. Het zit er dan dik in dat je de zaak voor de rechter moet laten komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo gaat dat in de real world geld geld , mijn moeder is 87 en ik regel ook alles voor haar zij had dit probleem bij ziggo .

 

Ik heb een aangetekende brief gestuurd en toen is alles opgelost .

suc6

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
Je hebt als consument 7 dagen de tijd om bij een aankoop via telefoon of internet het contract zonder reden te ontbinden (afkoelperiode wet koop op afstand).

De grote vraag is dus, is dit binnen 7 dagen gebeurd? Zo ja, dan dient CD gewoon gehoor te geven aan je verzoek.

Overigens wel weer een mooie smeerlapperij van CD als ik dat zo lees.


Schrijven heeft een datum van 30-6, ben dus net te laat. Brief krijg ik net pas onder ogen.

Waar halen ze het lef vandaan om zo abbo's af te sluiten, oude mensen lastig te vallen.

Moeder geeft aan, niet een keer ja te gezegd te hebben, en constant aan te hebben gegeven dat ze niet steeds moeten bellen. Wat ze dus dus bleven doen.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat hierboven steeds wordt uitgegaan van opzet (Natuurlijk, als je baalt, ben je boos.), maar wie zegt dat iemand van het CDS callcenter snapt wat hier is gebeurd?

Voor hetzelfde geld stond moeder (of Harley) op het Callcenter nog te boek als abonnee, en werd een standaard telefoontje gepleegd met een standaard aanbod.

 

Als de afkoelingsperiode nog loopt,moet er nog vandaag een schriftelijke opzegging de deur uit, maar eigenlijk is dat krom.

Immers, is is geen sprake van opzegging, maar van verlenging van een abonnement dat al niet meer bestond.

 

Ik zou daarom vandaag nog een brief sturen naar CDS met stap voor stap uitleg wat er is gebeurd, en wat ik wil dat er gebeurt om het misverstand terug te draaien.

 

Kopieen van opzegging en nieuw contract erbij, en zelf natuurlijk een kopie van de brief bewaren.

Tegelijk zou ik CDS vandaag nog mailen dat die brief onderweg is.

 

Aangetekend versturen lijkt me in dit geval wel slim, om nog erger te voorkomen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er misleiding in het spel is, en zo te lezen is dat zo, dan is het te allen tijden te ontbinden. Kost alleen wel enige moeite. En als CDS belt: Hard roepen "geen interesse" en dan gelijk de telefoon neerleggen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Als er misleiding in het spel is, en zo te lezen is dat zo,

Ik denk niet dat je een argeloze callcenter medewerker hier zomaar van kunt betichten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Als er misleiding in het spel is, en zo te lezen is dat zo, dan is het te allen tijden te ontbinden. Kost alleen wel enige moeite. En als CDS belt: Hard roepen "geen interesse" en dan gelijk de telefoon neerleggen.


Hoe dan?

Opzeggen moest telefonisch wordt net aangegeven, dus bij deze zeg ik, kan niet pas per 7-2012.

Ze geven nu aan het gesprek terug te luisteren, en moest volgende week maar terug bellen.

Even voor de beeldvorming, zwaar onder de medicijnen ivm de reuma en kanker.

Als ik sommige reacties zo lees blijken er mensen het vrij normaal te vinden hoe CD te werk gaat. Ik verre van dat.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Pjotrb
Als er misleiding in het spel is, en zo te lezen is dat zo,

Ik denk niet dat je een argeloze callcenter medewerker hier zomaar van kunt betichten.


Echt wel, worden ze toch voor opgeleid.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Canal Digitaal iets op de band heeft zou je je wellicht kunnen beroepen op Burgerlijk Wetboek, artikel 32:

 

Citaat:

2

Een rechtshandeling van een onbekwame is vernietigbaar. Een eenzijdige rechtshandeling van een onbekwame, die niet tot een of meer bepaalde personen gericht was, is echter nietig.

 

Je zou dan moeten stellen dat jij, omdat je moeder daartoe vanwege haar ziektes onbekwaam is, haar zaken mbt. Canal Digitaal waarneemt, en daarom het contract dat ze telefonisch sloot met Canal Digitaal vernietigt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Bedrag storneren dan nemen ze wel kontakt met je op wink Ze sluiten dan automatich je abo af, en dat wilde je toch laugh


Het punt blijft de band van Canal Digitaal. Als je storneert krijg je met incassobureau's te maken e.d. Als je in je recht staat negeer je dat vrolijk, wacht je tot men een rechtszaak aanspant (durven ze niet), en legt voor de rechter fijn uit wat er aan de hand is.

Je wilt alleen niet dat Canal Digitaal op dat moment met de geluidsopname komt die stelt dat er toch een contract is zodat je dan als je abonnement plus honderden euro's aan incassokosten moet gaan betalen.

Dus eerst uitvinden wat er op de band staat, hebben ze niets, dan pas negeer je ze en laat ze maar lekker doormodderen met hun incassotechnieken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...