Ga naar inhoud


[Dispay] Klein insekt in display van mijn laptop


Aanbevolen berichten

In het display van mijn laptop zit in klein insekt, iets kleiner als een miertje. Het is mij een raadsel hoe het daarin is gekomen maar nu zit het erin en is intussen ter ziele. Maar midden op het display zit ik met die vlek en stoort mij behoorlijk.

Kan ik het display losmaken en is daarbij te komen zonder dat ik wat kapot maak?

Is die glasplaat eventueel los van het eigenlijke display?

Het is een mat scherm (niet spiegelend) van een IBM/Lenovo Thinkpad T60

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Neem gewoon kontakt op met je leverancier.

HP heeft ook zoiets gehad, en dat werd onder garantie gerepareerd.

 

Is je klapdoos prive, of van de zaak?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan het er wel uit krijgen maar dat is met risico's verbonden en je moet heel voorzichtig zijn.

 

Een tft scherm is opgebouwd als een boek. Er zitten meerdere lagen folie tussen plus aan de kanten de led of ccfl buizen.

Het grote risico zit in de tft panel zelf want die is erg dun en kan breken. En om het nog spannender te maken zitten er flatcables aan die "gelijmd" zijn.

 

En het leuke is dat het geheel samen wordt gehouden door een dunne metalen frame wat rondom geklikt is.

Mij is (tot nu toe) nog nooit een scherm gebroken en jou kennende zal het jouw ook wel lukken.

Zit er geen garantie meer op dan gewoon doen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop is in mijn privé bezit, ik gebruik hem zowel privé als voor de zaak. Dat heeft als voordeel dat ik er mee kan doen en laten wat ik wil.

Als ik wil bestel ik gewoon een nieuw scherm en zet het op mijn onkosten rekening. Ze zullen daar niet moeilijk over doen.

Het is geen garantie meer.

 

Het is alleen de vraag of het nog wel zin heeft, de kosten voor een nieuw scherm. Leg er wat bij en je hebt een nieuwe.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
In het display van mijn laptop zit in klein insekt, iets kleiner als een miertje. Het is mij een raadsel hoe het daarin is gekomen maar nu zit het erin en is intussen ter ziele.

Da's natuurlijk de machinist...

Als het apparaat niet meer onder garantie is, zou ik het gewoon zelf proberen te demonteren met in je achterhoofd dat je misschien een nieuwe moet aanschaffen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...