Ga naar inhoud


Theorie of fabel ???


Greatone

Aanbevolen berichten

Van de week reed ik met de motor door enkele dorpen.

 

Uiteindelijk ben ik bij een cafetaria gestopt om even wat te eten.

 

Wat mij direct opviel was dat er 2 boterhamzakjes gevuld met water bij de ingang hingen.

 

Na mijn bestelling te hebben gedaan vroeg ik de man achter de counter waar die boterhamzakjes voor dienden. Hij vertelde mij dat hij het van zijn oma had, en dat er door die boterhamzakjes geen vliegen binnen kwamen.

 

Ik keek rond door de zaak en zag inderdaad geen vliegen binnen.

 

Geboeid door zijn theorie heb ik thuis de hordeur open gedaan en heb 2 boterhamzakjes met water opgehangen. Tot mijn verbazing heb ik nog geen vervelende vliegen binnen gezien.

 

Komt dit nu daadwerkelijk door slechts 2 boterhamzakjes gevuld met water of is het toch een fabel???

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Je reinste onzin, TNO heeft dit onderzocht en het is een fabel eek
De landbouw hogeschool uit Wageningen heeft gisteren een zwerm muggen losgelaten als proef om te kijken hoe ver muggen kunnen komen. Kijken of die waterzakjes die muggen ook tegen houden, of werkt dit alleen bij vliegen :D

Wat is het doel van het experiment?
Doel van het experiment is om te bepalen hoe ver de muggen vliegen in een open gebied zonder belemmeringen als huizen of bosjes. Later gebeurt nog een tweede proef waarbij gekeken wordt hoever muggen vliegen als ze onderweg struiken en bosjes en andere obstakels tegenkomen.
De kennis die opgedaan wordt door dit experiment is belangrijk voor planologen. Zo kan bijvoorbeeld vastgesteld worden hoe ver een waterberging - een plek waar muggen zich talrijk ontwikkelen - verwijderd moet zijn van een woonwijk om niet voor overlast te zorgen. Ook wordt mogelijk duidelijk of bosjes of struiken tussen de waterberging en de woonwijk de overlast van muggen kunnen verminderen
Wat je nu schrijft is toch wat anders dan twee waterzakken in een deur of raamopening.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik dacht misschien schrikken muggen ook wel niet van 2 zakjes water sick

Vliegen hebben facetogen daarmee kunnen ze niet scherp zien maar wel goed beweging plus licht en donker waarnemen.
Dat zou dan ook de rede moeten zijn waarom het voor vliegen zou werken en niet voor muggen.
Ook moeten de zakjes ook in de deuropening hangen zodat ze door de tocht bewegen en daarmee ook een steeds wisselende lichtsterkte heeft.
Het zou het zelfde efect moeten hebben als de aluminiumfolie die ze in de landbouw gebruiken.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD's hangen zo ook wel eens in de deur, of het ook nog uit maakt van welke zanger/zangeres weet ik niet....

 

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...