Ga naar inhoud


Editie 06 - Tooway - Internet via de satelliet


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dit is de review van Tooway, Internet via de satelliet.

Abonnementsvormen: http://www.toowayint...hp/abonnementen

Installatie video (Engelstalig):
 

http://www.youtube.com/watch?v=HKQOif9DrEY

20110830_Editie_06_tooway.pdf

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe zit het met uitval? Gezien het weer de laatste tijd mis ik beetje hoe het daarmee zit. Kan er nog een paar pingtijden vermeld worden van websites zoals deze?

 

Voor de rest weer hoge goede kwaliteit! Ga zo door.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Uitval staat ongeveer gelijk aan uitval van een 70cm schotel en Ku LNB op de canaldigitaal transponders.

 

Bij heel slecht weer geen beeld = bij heel slecht weer geen internet.

 

De pingtijden naar de snelle sat4all server in het snelle widexs netwerk liggen rond de 825-850ms.

 

Pingtijden naar een testsysteem in de UK liggen rond de 875 tot 1000ms.

 

De gemiddelde ping bedroeg +/- 925ms.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
De pingtijden naar de snelle sat4all server in het snelle widexs netwerk liggen rond de 825-850ms.

Pingtijden naar een testsysteem in de UK liggen rond de 875 tot 1000ms.

De gemiddelde ping bedroeg +/- 925ms.

Mvg,

Michel

Is dat niet heel veel?
als ik ping naar sat4all.nl heb ik minimaal 7ms en max 76ms hier. Of praten we hier over een andere ping manier?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Lees de review eerst even. Dan wordt veel duidelijk. wink

 

Origineel bericht van: Tooway Review
Jouw muisklik moet immers 4 x een afstand van 36.000KM afleggen, voordat het resultaat jou weer bereikt.

Van jou naar de satelliet, van de satelliet naar de Tooway Service provider (TSP), van de TSP weer terug naar de satelliet en van de satelliet weer terug naar jou. Alles bij elkaar een krappe seconde vertraging. Ben je een straffe surfer en/of frequente sat4all bezoeker, dan kan dat wat tegenvallen. Bedenk je jezelf dan echter weer dat je geen optie voor kabel, UMTS, glasvezel of ADSL hebt, dan is die snelheid juist weer geweldig. De up– en downloadsnelheden zijn goed. Wij hebben gemiddeld zo'n 14300Kbps (14,3Mbit) download en 1680Kbps (+/- 1,7Mbit) upload gemeten. Dat valt niet tegen!

 

 

Naar naar het .nl domein zou ik niet pingen. Dat is van een ordinaire domein rover;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gemiddelde download van 14,3 Mbit,?

Het duurste abo bied max 10Mbit slaap ik of mis ik wat.

Verder in princiepe wel aardig.

Maar men zou eerst die data limit er af moeten gooien,lijkt wel of het de makkers van die mobiel aanbieders zijn.

Blijf dan liever bij m'n 310 Kb download

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja, 14,3Mbit. Je krijgt dus (vooralsnog) meer dan waar je voor betaald.

 

Bandbreedte via de satelliet is duur. Wellicht ben je dat even vergeten. wink

 

Dit is bedoeld voor personen of bedrijven die niet anders kunnen en blij zijn dat ze überhaupt een (breedbandige) internetdienst kunnen krijgen.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een tooway set op de camper, nog wel de KU-band (stuk langzamer). Wel via een volautomatische inrichting, waarbij ook TV gekeken kan worden.

Mijn ervaringen met Tooway; het werkt gewoon zoals het hoort. Soms wat traag maar wel atijd verbinding. Dat is nogal eens anders met bv. het IPCopter systeem wat ik hiervoor had. Het KA-systeem is nog stabieler al blijft de latency altijd hoog. In de praktijk valt het nogal mee; ik beheer 70 servers op afstand vanuit de camper via RDP, en dit is goed te doen. Uiteraard verschijnen de tekens die je intikt wat traag maar het is werkbaar. Uiteraard moet je geen volledige documenten gaan tikken, dan wordt het een ander verhaal:-)

 

Groet,

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, hoor. Het is zo'n beetje overal ter wereld wel beschikbaar, maar deze set is geschikt voor de Eutelsat 9.

 

Zie de footprint.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf goed bekent met het KA systeem en heb het zelf aan de muur hangen, misschien dat ik wat vragen en opmerkingen kan beantwoorden.

 

Dat de snelheid hoger is al 10Mbit heeft te maken met de huidige systeem belasting, indien de bandbreedte in het gebruikte frequentie gebied beschikbaar is krijg je die ook geleverd.

In het Tooway systeem staan de verschillende snelheden van abonnementen in een soortgelijk overboeking systeem als ADSL. bij hoge belasting zal de snelheid zoveel mogelijk bij het afgesloten abonnement liggen.

Ik heb zelf een 10+ abonnement en heb snelheden tot maximaal 39Mbps gezien(max. 40Mbps momenteel mogelijk) De upload daarentegen is volgens mijn ervaring wel afgeknepen aangezien er momenteel max 10Mbit mogelijk is en zelf nog nooit boven de 3.9Mbps ben gekomen.

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het loont om je abo in Duitsland af te sluiten ----

 

Pakket 10 Flat:

# Download Geschwindigkeit bis zu 10mbps

# Upload Geschwindigkeit bis zu 2mbps

# Flatrate

# keine Mindestvertragslaufzeit

# keine Anschlusskosten

# mietfreie Hardware

# kostenloser Hardwareversand in Deutschland

Monatlich 59,95 €

 

Scheelt een stuk in de maand en je hebt geen limieten!

cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...