Ga naar inhoud


Editie 06 - Tooway - Internet via de satelliet


Michel

Aanbevolen berichten

Je kan het proberen:), maar toen ik naar Tooway Ka zocht had ik dat ook gezien.

Als je een Duits adres en bankrekening hebt kan dat, toen ik Nederland selecteerde waren er direct weer limieten.

misschien dat het nu anders is, het was in Juni toen ik er naar zocht en heb de set sinds 07 Juli draaien.

 

Vraag me wel af of flatrate ook echt flatrate is, ben niet zo goed in de kleine lettertjes lezen. maar heb na jaren internet geleerd dat als iets te mooi is om waar te zijn dat het dat dan ook niet is.

en als Tooway in heel Europa datalimieten hanteert, en Duitsland niet zal er vast een reden zijn, of een addertje onder het gras.

 

Maar ik hou niemand tegen om het te proberen:), het klinkt als een mooi aanbod.

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ricow
Ben zelf goed bekent met het KA systeem en heb het zelf aan de muur hangen, misschien dat ik wat vragen en opmerkingen kan beantwoorden.


smile Sterker nog, ik denk dat je de leverancier kent of bent...

Edit: nu je je woonplaats hebt verwijderd weet ik het zeker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat zeg jij, hij zij dat niet wink.

 

Hij houd zich dus netjes aan de regels. Het andere lid met de link naar de verkoop site in Duitsland niet.

 

Dat wij bedrijven in ruil voor hun medewerking aan de review een naam/linkvermelding geven, wil niet zegen dat andere leden dat als een vrijbrief voor reclame mogen zien.

 

Reclame is en blijft verboden op het sat4all forum. Knoop het in je oren!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Nee, hoor. Het is zo'n beetje overal ter wereld wel beschikbaar, maar deze set is geschikt voor de Eutelsat 9.

Zie de footprint.

Mvg,

Michel


Dat is wel heel interressant om ernaast te draaien.

Als ik het allemaal goed begrijp kan ik dus een internetlijntje erbij krijgen via een schoteltje van een meter ofzo voor een paar 10's in de maand?

Dat zou echt een uitkomst zijn... mits de snelheid een beetje oke is tussn hier en Noorwegen. Het zou dan gaan om een RD verbinding.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

smile Je hoeft helemaal niet in een hutje op de hei te zitten om zo'n systeem nodig te hebben.... ik woon gewoon in een stadswijk en..

 

Jaren lang had ik internet via DSL op 4Mbit totdat .... cry

mad TweakDsl / mad KPN het nodig vonden een netwerk migratie uit te voeren waardoor de afstand tot de DSL centrale veranderde van 3.5km naar meer dan 5km met gevolg een internet verbinding van 0.0Mbit (nul.nul)... eigenlijk lukte het het modem niet meer om nog een DSL verbinding op te zetten.

 

Gelukkig ligt er ook kabel en zo'n abonnement is stukken goedkoper dan TooWayInternet.

 

 

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat kan je echt niet vergelijken.

 

Met dit systeem (dat je overal waar je stroom hebt neer kunt zetten) huur je naast de internet diensten, in feite ook ruimte op de transponder van een satelliet.

 

Als je het zo bekijkt is het juist weer extreem goedkoop.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad,

 

als je de tarieven met een paar jaar geleden bekijkt is het al stukken aantrekkelijker geworden.

 

Zelf hebben wij nogal eens te maken met bouwlocaties waar nog geen infrastructuur ligt. Wij maken dan meestal gebruik van UMTS routers, maar gezien de beperkingen daarvan is dit een alternatief dat ik zeker ga bekijken.

 

(alleen wel goed rekening houden met bouwkranen... die willen nog wel eens door je zichtveld draaien... smile )

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben zelf een fritzbox router staan en die houd netjes je dataverbruik per dag/week/maand bij.

 

misschien heb je ook een mogelijkheid in je router zitten of kan je een bandbreedte meter gebruiken op je PC/laptop.

 

mijn ervaring is dat als je niet teveel films/software wil binnenhalen je met 6-12GB best een maand kan doorkomen.

 

Wat nergens vermeld word, tussen 23.00 en 05.00 word data momenteel niet berekend (tot 1 oktober) en normaal voor 50% berekend.

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Er zijn ook Nederlandse dealers die via een Duitse subprovider volgende Tooway aanbieding hebben:

 

Hardware eenmalig 199 euro

19,95 euro verzendkosten

13GB download per maand

10.240/2.048 kbit/s

Abo 54,90 euro per maand

Eerste 6 maanden 44,90 euro

Contract 24 maanden

 

Wat ik ook leuk vind aan de nieuwe Ka set is dat er slechts 1 coax-kabel gelegd moet worden, bij Astra2connect zijn dat altijd 2 kabels namelijk (TX en RX).

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Dit zijn momenteel de vier mogelijkheden voor de consument met Tooway.

Voor de professionele gebruiker zijn er tal van andere mogelijkheden.

 

Tooway M (Medium)
Download 20 Mbps - Upload 6 Mbps
Maandelijks volume 10 Gb

Tooway L (Large)
Download 20 Mbps - Upload 6 Mbps
Maandelijks volume 20 Gb

Tooway XL (Extra Large)
Download 20 Mbps - Upload 6 Mbps
Maandelijks volume 30 Gb

Tooway Absolute
Download 20 Mbps - Upload 6 Mbps
Maandelijks volume onbeperkt aantal Gb

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...