Ga naar inhoud


Resultaten Apple vallen tegen


Johan45

Aanbevolen berichten

Resultaten Apple vallen tegen

 

Uitgebracht op: 18 Oktober 2011 - 20:54:55

Categorie: Economie

Bron: ANP

 

CUPERTINO (ANP) - Het Amerikaanse technologieconcern Apple presenteerde maandag vierde kwartaalcijfers die, heel ongebruikelijk, lager uitvielen dan analisten verwachtten. Het aandeel Apple ging in de elektronische handel na het slot op Wall Street meer dan 5 procent omlaag.

De nettowinst in de laatste drie maanden van het gebroken boekjaar 2010/2011 kwam uit op 6,62 miljard dollar (4,8 miljard euro) ofwel 7,05 dollar per aandeel. Analisten rekenden in doorsnee op 7,39 dollar per aandeel. Een jaar eerder bleef onder de streep 4,31 miljard dollar ofwel 4,64 dollar per aandeel over.

De omzet steeg van 20,34 miljard dollar naar 28,27 miljard dollar, maar ook dit resultaat viel tegen. De analisten rekenden hier op 29,69 miljard dollar.

 

Het ziet er naar uit dat de weg omlaag voor Apple is begonnen zonder Jobs.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die "pennenlikkers", "roze brillenmannetjes", "één hersencelligen", "zij, die met een lolly achter in de bus zitten" -de kenners weten waar deze citaten vandaan komen :) - ofwel de beursanalisten, zijn rupsjes nooitgenoeg.

 

Ik kwam trouwens een erg leuke satire op Apple tegen: http://spijkersmetkoppen.vara.nl/Newsdetail.7433.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=50886&cHash=67bdb7b6f233dc62849e653d5c510ad5

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik moet toegeven, de garantietermijn van apple is waardeloos en niet conform de Europese richtlijn.

 

Je bent echter in Nederland als consument goed (zelfs nog beter dan de Europese richtlijn) beschermd en hebt bij de winkel recht op een deugdelijk product gedurende de verwachte levensduur van het product.

De winkel (niet apple) zal dus wel moeten en moet dan zelf maar met apple maar uitzoeken wie wat betaald.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite staat de fabrikant daar buiten. Je doet als consument zaken met de winkel, en zij behoren je service te verlenen. Mocht de fabrikant zelf een korte garantie periode hanteren is dat vervelend voor de winkel. Zeker grotere ketens moeten dan maar een vuist maken, of je past de garantie periode aan, of bijvoorbeeld een lagere inkoopprijs om de extra kosten qua garantie afhandeling mee te bekostigen. Anders zul je je verkoopprijzen moeten gaan verhogen.

 

Mocht een fabrikant niet meegaan in deze kun je als winkel(keten) beslissen om dat merk niet meer te voeren. Die keuze is aan hen. Hoe langer de fabrieksgarantie, hoe goedkoper je in feite kunt verkopen als winkelier omdat je eigen risico kleiner wordt dus kun je meer omzet genereren wat ook weer gunstig is voor de fabrikant.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nieuwe Mac het binnen 2 jaar begeeft, dan reken je natuurlijk op een vorstelijke garantieregeling. Onderwerp van discussie: de garantieperiode op elektronische apparaten. En dan met name hoe Apple hiermee omgaat.

Apple geeft op haar producten namelijk één jaar garantie. De EU heeft echter een richtlijn opgesteld aan lidstaten waarbij men uitgaat van een garantietermijn van 2 jaar. Tros Radar zette een enquete uit en hieruit blijkt dat 53% van de mensen waarbij hun Mac na één jaar kapot ging (buiten de schuld van de consument om), niets vergoed kreeg van Apple.

Het probleem is dat Nederland de Europese richtlijn niet klakkeloos heeft overgenomen. In Nederland is de stelregel dat een een product ‘deugdelijk’ moet zijn. Deze kwalificatie laat zich volgens de Nederlandse wet niet direct beperken tot een bepaalde periode, bijvoorbeeld 2 jaar. Het gevolg is dat klanten met een kapotte Mac buiten het eerste jaar moeten vechten met de winkelier om aan te tonen dat het apparaat niet deugdelijk was. Aangezien de winkelier op haar beurt in discussie moet met Apple, die 1 jaar hanteert, neemt hij voor het gemak de 1 jaar garantie van Apple over richting klanten.

 

Dit is letterlijk overgenomen van One More Thing http://www.onemoreth...t-met-garantie/. Het zou wel zo netjes zijn om dit te vermelden. En dan ook de laatste alinea meenemen.

 

Ik vind ook dat Radar hun werk niet goed heeft gedaan. Nederland heeft de Europese Richtlijn van 2 jaar garantie niet overgenomen, en in de uitzending wordt daar meermaals naar verwezen. Nu is de Nederlandse consumentenrecht in veel gevallen beter, maar ook onduidelijker en dus meer mogelijkheden om, in het geval van Apple, gewoon vast te houden aan 1 jaar garantie.

 

Ikzelf heb trouwens vanaf begin jaren 90 al Macs, en ben, ook hierdoor, niet van plan om hiervan af te wijken. De Mac doet het gewoon altijd.

 

Het aandeel is trouwens aan het dalen, nu al onder de 400.

aangepast door Henk Puister

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zijn er 2 soorten garantie.

 

Fabrieks en Wettelijke (oftewel recht op een deugdelijk product). Fabrieksgarantie is meestal 1 tot 2 jaar. Europeese wettelijke garantie zegt minimaal 2 jaar. Nederlandse wet zegt dat de garantie gelijk moet zijn aan de verwachtingen van het product en kan daarom meer zijn dan 2 jaar.

 

Kortom, Apple voldoet gewoon aan de eisen en hebben een maasje gevonden. Handelaren zijn de pineut met de huidige regelgeving.

 

Van Garantiewijzer.nl

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...