Ga naar inhoud


Ziggo Go naar TV via Airplay ?


trust

Aanbevolen berichten

Ik heb een iphone  5 SE , met airplay via een cast doosje (Mirroring-B841C5) kan ik op mijn TV foto's en films vanaf die iphone afspelen .

Op die tel. heb ik ook de Ziggo GO App , kan ik het beeld daarvan ook naar een willekeurige TV (op vakantie adres , met alleen HDMI) sturen .

Wifi is aanwezig

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op mijn ipad en iphone kon ik in Oostenrijk gewoon Ziggo Go kijken .

Het gaat erom dat dat cast doosje via wifi connect met de iphone en dus de wifi verbinding met het internet (Ziggo Go) onderbreekt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem blijft dat de iphone verbonden moet zijn met 2 verschillende wifi signalen .

Wss werkt een orginele Chromecast dongle met één en hetzelfde wifi signaal .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De  oplossing is mijn`s inziens mogenlijk door een extra router met wifi te activeren via je ipad en het externe wifi signaal in de router te configureren

zodat deze verbinding heeft via het hotel wifi netwerk..

 

Als dat werkt kan je het cast doosje met zijn wifi in contact brengen met je extra wifi router die dus internet heeft via de hotel wifi..

Als alles goed is geconfigureerd kan elk apperaat via wifi elkaar "zien" en kan je ook naar buiten via de wifi router die geconfigureerd is via het externe wifi signaal...

 

Dus...     -Ipad-inloggen op  -----> Extra router------>Configureer Hotel wifi code en internet toegang.. ok

 

Dan ->  cast doosje via wifi connecten naar extra router met zijn wifi..

 

Ipad en castdoosje hebben via je extra router via zijn wifi verbinding en de extra router staat via zijn wifi ook naar buiten verbonden..

 

Je hebt als het ware een lan omgeving in deze situatie geconfigureerd, maar dan via wifi, de apperaten kunnen elkaar nu ook zien via wifi lan verbinding..

 

Hopelijk lukt het op deze manier.. Succes ermee Trust..

 

 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ziggo introduceert Ziggo GO voor Apple-, Android- en Fire TV

bron Totaaltv.nl

misschien dat je daarmee ook iets leuks kunt doen

 

Volgens mij werkt dit alleen op een smarttv met een app die binnenkort uitkomt en uitsluitend met een ziggo verbinding.

  • Bedankt 1

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, kaelem zei:

Volgens mij werkt dit alleen op een smarttv met een app die binnenkort uitkomt en uitsluitend met een ziggo verbinding.

 

Die app is gisteren online gezet en werkt idd alleen via een Ziggo internet verbinding.

 

Deze app is bedoeld voor thuisgebruik en handig als je bv geen coax (meer) hebt naar je 2e TV,  maar wel een Apple TV of smart TV.

Bovendien krijg je diverse extra kanalen zoals BBC Entertainment, CBS reality (met Nederlandse ondertitels) etc, die niet in DVB-C te zien zijn (zonder extra TV abo)

Als extra bonus zijn diverse zenders in HD (oké 720p50) die op DVB-C in SD worden doorgegeven. Het kan niet op bij Ziggo!

Wat de kwaliteit betreft kan CDN hier een puntje aan zuigen met hun app. 720p50 is een betere keuze dan 1080p25!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Old Satterhand zei:

 

Die app is gisteren online gezet en werkt idd alleen via een Ziggo internet verbinding.

 

Deze app is bedoeld voor thuisgebruik en handig als je bv geen coax (meer) hebt naar je 2e TV,  maar wel een Apple TV of smart TV.

Bovendien krijg je diverse extra kanalen zoals BBC Entertainment, CBS reality (met Nederlandse ondertitels) etc, die niet in DVB-C te zien zijn (zonder extra TV abo)

Als extra bonus zijn diverse zenders in HD (oké 720p50) die op DVB-C in SD worden doorgegeven. Het kan niet op bij Ziggo!

Wat de kwaliteit betreft kan CDN hier een puntje aan zuigen met hun app. 720p50 is een betere keuze dan 1080p25!!

 

Ja dat is precies wat ik bedoelde bedankt voor de aanvullende info zal later dit jaar thuis eens kijken hoe het e.e.a werkt woon nu op de camping vandaar.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2020 om 13:44, kaelem zei:

 

Volgens mij werkt dit alleen op een smarttv met een app die binnenkort uitkomt en uitsluitend met een ziggo verbinding.

Ziggo Go op mijn iphone en ipad werkt al jaren , toen ik het vorig jaar in Duitsland bij mijn zuster op de ipad wilde installeren , lukte dat niet .

Later toen ze bij me op visite was , wel .

Ze  reden 3 maanden met een camper door heel europa en hebben op meerdere plaatsen van NL beeld kunnen genieten .

Op ons vakantie adres in Frankrijk heb ik voor de huiseigenaar vorig jaar een Cromecast apparaat geinstalleerd welke op de TV wel via wifi ZiggoGo kon afspelen vanaf hun ipad .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste trust.

Heb je het bericht van Tonskidutch wel gelezen? Het gaat hier om een app voor de Smart TV of de Apple TV en andere devices.

Het zijn dus verschillende apps. Het verwarrende is dat ze dezelfde naam dragen.

 

Om terug on-topic te komen op je oorspronkelijke probleemstelling: Zorg dat het "cast doosje" is verbonden met je smart phone. bv door tethering.

Je kunt dit controleren zodra je de Ziggo app een TV-dienst laat afspelen. Als je op het scherm drukt zie je het bekende "cast symbool' rechts in de bovenhoek.

Dit ziet er uit als een TV met in de linker beneden hoek een wifi symbool.

Als je daar op drukt krijg je een popup met een keuze om verbinding te maken met je casting device "Casten naar..."

Als je dat gedaan hebt zal pas blijken of het je toegestaan is om dit te doen.

Door DRM kan het gebeuren dat dit wordt geweigerd. Of er wordt een pincode gevraagd (KPN ITV).

 

Dit kun je dus allemaal thuis uittesten. Op locatie kun je pas  zien of het daadwerkelijk is toegestaan om te casten, bv in het buitenland. Het werkt, of het werkt niet.

Je kunt dan nog proberen of je met de smartphone een VPN verbinding kunt maken om het probleem op te lossen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ziet er uit als een TV met in de linker beneden hoek een wifi symbool.

Als je daar op drukt krijg je een popup met een keuze om verbinding te maken met je casting device "Casten naar..."

 

en dat verschijnt bij mij dus niet , die tethering verbinding , is dat via bluetooth ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thetering gaat via wifi. Je mobiel wordt een accespoint. SSID en wachtwoord kun je zelf instellen.

Het staat los van je verbinding naar het WWW. Dat kan zowel met wifi als met data.

Als het goed is kun je je casting device hiermee verbinden. Dan heb je een netwerk met je eigen mobiel en zou het casten moeten werken

.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

GoogleHome geinstalleerd , maar ziet het kastje ook niet , kwam van de kringloop , zal wel kapot zijn 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...