Ga naar inhoud


Parallels op Mac geeft elke app geen internet


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Op de Mac uiteindelijk maar eens Parallels geïnstalleerd; sommige progjes heb ik toch wel echt nodig en die werken enkel onder Windows 10.

 

Zo heb ik een app dewelke naar een specifieke FTP server gaat kijken ergens in Duitsland. Werkt prima op een échte Windows computer, maar onder Parallels lijkt die geen internet te krijgen.

 

Eigenaardig dat bvb Edge wel werkt.

 

Kan er mij iemand hierbij helpen? Geen idee hoe die Windows 10 in Parallels werkt.

 

bedankt!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat je firewall in W10 aan? Heb je anti-virus oid op je Mac staan, zo ja kijk eens of die FTP blokkeert... Ik gebruik zelf vmWare Fusion op een Mac om o.a. Windows omgevingen te gebruiken waar nodig, en heb nergens last van. Dus het lijkt op een instelling ergens....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan in elk geval bevestigen dat Parallels op mijn MacBook Pro onder Windows 10 perfect werkt.

Ik althans ben nog geen problemen tegengekomen.

 

Ik begrijp jouw opmerking dat b.v. Edge wel werkt niet.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Pfff, ik krijg het maar niet gevonden waarom ik nu enkel van dit forum geen mails krijg als er iemand mij beantwoordt. Blijkbaar weer van 12 juli geleden dat ik deze sectie nog eens goed doorgenomen heb.

 

Enfin, zowat elke app kreeg internet met die Parallels. Zelfs Dreamset had ik werkend en ik kon mijn Vu+ daarmee instellen, heerlijk.

Enkel dat bewuste programmaatje lukte niet.

Nu kan je ergens in Parallels kiezen hoe het netwerk moet gebruikt worden. Stond op "gedeeld". Ik koos voor "wifi" en het werkt!

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te horen dat het nu functioneert.

 

Bij een standaard installatie van Parallels op een Mac werkt het netwerk zoals het hoort.

Ook bij mij staat de netwerk instelling standaard op 'Shared Network' en dat is zelf aanbevolen.

Maar ja, het werkt en dat is het belangrijkste.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

ik werk zelf ook met Parallels, werkt echt super.

maar shared netwerk heeft een groot nadeel.

dat je niet in je eigen ip range zit maar eentje die die door Parallels wordt beheerd. dus je kunt je eigen netwerk niet bereiken dus ook geen netwerk printer.

 

ik gebruik zelf bridged netwerk dan werk je wel in je local network.

ik gebruikt ook vaak een losse usb wifi die ik dan alleen voor de windows 10 op de mac gebruik.

 

gr.

Henk

 

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...