Ga naar inhoud


Klinkers uit oprit verwijderen


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een oprit van klinkers. Nu zitten er op een aantal klinkers olievlekken van de auto. Ik wil de vuile klinkers eruit halen en indien mogelijk reinigen. Als dit niet gaat dan heb ik nog genoeg reserve klinkers om de vuile te vervangen.

 

Wie weet er een manier om makkelijk losse klinkers uit de oprit te halen?

Kapot slaan met een beitel kan natuurlijk ook, maar dan kan ik ze niet meer hergebruiken.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al eens geprobeerd met kattenbak vulling de stenen schoon te krijgen

die vulling doe je op de stenen en dan zuigt dat de rommel uit de steen.

 

met te oude vlekken zal dat wel niet meer lukken

 

Ik heb gezien dat stratenmakers met een pin en hamer tussen de voegen slaan

om speling te krijgen en dan met krikken de steen eruit halen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat werkt alleen, wanneer de klinker geen boven en onderkant heeft.

 

Met sierbestrating zal het omkeren niet lukken.

 

Garage bedrijven gebruiken speciale ontvetters om olie vlekken op te nemen, misschien kunnen die je helpen, zonder dat je de straat moet open halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1e haal ik er altijd uit met 2 dikke schroevendraaiers (afwisselend met beide de steen iets verder omhoog wippen en tegenhouden). Daarna de andere aansluitende stenen met een breekijzer. Onder het breekijzer even iets als de kop van een hamer plat plaatsen omdat het breekijzer anders teveel wegzakt in het zand bij klemmende stenen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de klinkers goed zijn gelegd, zul je die echt niet omlaag kunnen jassen.

En moderne echte stratenmakers gebruiken een heel vernuftig apparaat om een steen er tussen uit te halen.

 

De olie plekken verwijderen kan ook zonder de stenen er uit te halen.

 

Zoek maar eens op internet naar HMK R52.

Dit produkt verwijderd olie en vet op vele ondergronden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat apparaat ken ik. Dat is een soort stenenklem voor 1 steen, met twee vingers die precies in de voegen passen.

En dat HMK R52 is nogal duur spul. Dan kan ik beter 1 klinker kapot slaan en de vervuilde klinkers vervangen a 50 cent per klinker.

 

Ik kan het inderdaad proberen met twee messen of schroevendraaiers, maar voor 50 cent hoef ik eigenlijk ook niet aan te klooien.

Gewoon kapot slaan en de rest vervangen.

Ik heb toch nog geen koper voor de restpartij stenen

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

. . . . . Ik heb toch nog geen koper voor de restpartij stenen. . . . . . .

 

mvg,

The Iron Maiden

 

Probeer een garagebedrijf die op zoek is naar "passende" stenen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat apparaat ken ik. Dat is een soort stenenklem voor 1 steen, met twee vingers die precies in de voegen passen.

En dat HMK R52 is nogal duur spul. Dan kan ik beter 1 klinker kapot slaan en de vervuilde klinkers vervangen a 50 cent per klinker.

 

Ik kan het inderdaad proberen met twee messen of schroevendraaiers, maar voor 50 cent hoef ik eigenlijk ook niet aan te klooien.

Gewoon kapot slaan en de rest vervangen.

Ik heb toch nog geen koper voor de restpartij stenen

 

mvg,

The Iron Maiden

 

Eruit wippen met 2 schroevendraaiers gaat simpeler dan kapotslaan en de stukken eruit vissen is mijn ervaring...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaring hier is slecht. Kattebakkorrels erop. Kapot geslagen en geveegd, alles geen succes. Fles thinner erover en veel deppen en wrijven met doeken. Geen succes. Vlek zit er nog. Stenen uithalen kan door gat met steenboor, plug erin, grote schroef erin en trekken met een tang. Dan de steen omdraaien. Maar bij mij hebben die stenen boven een afgevlakte rand en onderop niet, dus omdraaien is geen gezicht. Het is na opheffen van de lekkage na 3 jaar wel veel minder geworden. Het zakt in de steen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan overwegen, als je heel voorzichtig doet, een butaan brandertje op de steen houden

opdat de olie als het ware verbrand, niet te heet anders gaat de steen knappen en

stukjes steen zullen springen. Je kunt daar de oppervlak goed mee schoon krijgen.

Meestal betreft het maar een paar stenen.

 

Nogmaals, héél voorzichtig. Probeer het anders eerst met een verfphön.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je geen gereedschap hebt hem hem er zo uit te wippen dan zeker niet met beitels, schroevendraaiers oid. gaan werken want je beschadigd ook de stenen er opheen of duwt deze naar beneden, vooral als alles strak is gelegd. Heb je nieuwe klinkers die je er weer in kunt leggen dan simpel twee gaten boren (3 cm van de rand) in de steen die je er uit wilt halen, plug er in en een stevige schroef er in draaien. Dan kun je als hierboven ene tang gebruiken maar vaak zitten ze echt muurvast dus dan twee balkjes oid. nemen en dmv. een touw de schroeven op 1/4 van het balkje vastmaken. Vervolgens de balkjes als hefboom gebruiken om de stenen er uit te trekken. Nieuwe steen er weer in en klaar zonder wat te beschadigen. Het lijkt even wat extra werk maar als je direct zo begint ben je zo klaar en gaat het waarschijnlijk stukken sneller dan de stenen er zo uit proberen te wippen. suc6 Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al schreef,ik maak het dagelijks mee.

Die rare klem hebben wij ook maar je krijgt hem er bijna niet tussen.

Als de klinkers erg vast zitten is naar beneden slaan de makkelijkste weg.

Hier komt overigens wel veel geweld bij kijken want je moet hem echt stuk slaan.

Als je die er uit hebt kun je met een stootijzer de omliggende stenen zo opwippen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de klinkers niet verwijderen.

Gewoon een papje maken van water en een waspoeder dat begint met Bio en eindigt op Tex (geen ander, want het werkt niet), met een kwast aanbrengen en enkele dagen laten trekken.

Nadien alles verwijderen. Het kan zijn dat je een hogedrukreiniger nodig hebt, want het opgedroogde goedje kleeft erg.

 

Ik heb deze oplossing enkele jaren met succes toegepast toen een frietketel die op een tuintafel stond af te koelen, door een windstoot werd omgekieperd zodat er een paar liter olie terecht kwam op de achtergevel (rode bakstenen) van het huis.

 

Als er natuurlijk grafiet zit in de olie, weet ik niet zeker dat dit mee zal uittrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...